William Dunlop złamał żebro podczas poniedziałkowego treningu klas Superstock i Supersport.
Guy Martin zaliczył już pierwszy trening na motocyklu Victory i jest bardzo podekscytowany startem w TT Zero. Wyścig tej klasy zaplanowano na środę.
W kwalifikacjach najszybszy był John McGuinness na motocyklu Mugen. Zawodnik wykręcił czas 20:01,422, a prędkość przejazdu wynosiła 113,06 mph. Na drugim miejscu znalazł się Lee Johnston na motocyklu Victory, który tak naprawdę jest konstrukcją Brammo i ta marka widnieje w oficjalnych wynikach. Johnston dojechał na metę ze stratą wynoszącą 1,5 minuty. Trzeci był McGuinness.
Motocykle Victory / Brammo są wolniejsze od maszyny Mugena pomimo, że według papierowych danych powinno być na odwrót. W kwalifikacjach zabrakło maszyny Sarolea SP7, która ma problem z pokonaniem bariery średniej prędkości przejazdu 100 mil na godzinę.
Guy Martin po raz pierwszy wystartuje w TT Zero i jest pod wrażeniem elektrycznego motocykla: „Jest inny. Nie ma biegów, po prostu jedzie i jedzie! To najdziwniejsza z dziwnych rzeczy. To przyszłość, prawda?”