Małe Tuono zdecydowanie czerpie inspirację w swym pierwowzorze. Ma to odzwierciedlenie zarówno w agresywnym wzornictwie tego miejskiego zawadiaki jak i jego osiągach. Jego rama jest w całości wykonana z aluminium i wzmocniona prętami poprzecznymi. Pozycja za kierownica nie jest jednak tak agresywna jak w typowym modelu sportowym. Jednostka napędowa małego Tuono to nowoczesny jednocylindrowy, czterozaworowy silnik DOHC chłodzony cieczą z elektronicznym wtryskiem paliwa.
Druga, jeszcze bardziej sportowa stodwudziestkapiątka zaprezentowana przez Aprilię to RS125. Motocykl podobnie jak małe Tuono ma skraść duszę gównie młodych klientów nastawionych na mocne doznania z jazdy. A jak twierdzi producent motocykl ten jest w stanie zapewnić je zarówno na drodze jak i na torze. Przyłoży się do tego nowoczesna jednostka napędowa, aluminiowa rama oraz pozycja za kierownicą obudowanego w iście torowe owiewki motocykla.
Flagowy sport od Aprili model RSV4 nadal aspiruje by być najlepszym w bardzo dynamicznie rozwijającym się segmencie sportowym. Odświeżony model zyskał nowsze, bardziej zaawansowane zawieszenie Öhlins, nowe hamulce wraz z systemem sterowania elektronicznego włączając cornering ABS oraz dowshifter dostępny w standardzie. 201 konną jednostkę napędową dostosowano do wymogów Euro4.
Jeśli chodzi o nowe Tuono V4 1100 to włoski producent skoncentrował się przede wszystkim na dostosowaniu 175 konnej jednostki sportowego golasa do normy euro 4. Nie jest zaskoczeniem, że prace deweloperskie inżynierów zakończyły się sukcesem bez utraty wydajności silnika. Motocykl ponadto zyskał nową dynamiczną kontrole trakcji, cornering ABS oraz tempomat. Ulepszono również hamulce i zawieszenie.