Daytona Speed-Day Cup
Na drugie spotkanie z pucharem Daytona Speed-Day Cup stawiło się dziewięciu zawodników. Kwalifikacje zwyciężył Bogumił Kłosowski z czasem 1’48.577 i był on jedynym startującym, który zszedł poniżej 1’50.000. Pierwszy rząd startowy uzupełnili Dawid Jelonek i Artur Urbański.
W wyścigu szybko na prowadzenie wysunął się Bogusław Kraus, ale Bogumił Kłosowski nie dawał za wygraną, co kosztowało go upadek i sprawiło, że musiał wycofać się z wyścigu. Walkę z Krausem próbował nawiązać Dawid Jelonek, ale dotarł on na metę sekundę później. Na trzecim miejscu podium stanął Hubert Urbański, który był bezpieczny na trzecim miejscu z prawie czternastoma sekundami przewagi nad Jakubem Sztrąfem.
Wyniki wyścigu:
1. Bogusław Kraus
2. Dawid Jelonek
3. Artur Urbański
4. Jakub Sztrąf
5. Maciej Tomkiewicz
6. Tomasz Procajło
7. Kamil Młodawski
8. Marcin Stecki
W generalce prowadzi Bogusław Kraus (53 pkt.), drugi jest Dawid Jelonek (33 pkt.), a trzeci – Jakub Sztrąf (23 pkt.).
Speed Day Trophy
Tym razem w ramach Speed Day Trophy wystartowały trzy klasy – A-600, A-1000 i Motoyoungtimer. W klasie 600-tek kwalifikacje zwyciężył Piotr Kloc przed Markiem Chłopkowskim i Pawłem Przybylskim. Łącznie w klasie A-600 pojawiło się sześciu zawodników. W litrach najszybszy podczas kwalifikacji był Wojciech Durynek, który wygrał z przewagą zaledwie 0.38 sekundy nad Piotrem Prendotą z Ducati Toruń Team. Pierwszą trójkę kwalifikacji uzupełnił zespołowy kolega Prendoty – Maciej Ukleja. Łącznie w klasie litrów wystartowało siedmiu zawodników. W Motoyoungtimer na starcie stanęły trzy osoby. Najszybszy w kwalifikacjach był Mariusz Łowicki, a za nim stanęli Przemysław Brząkała i Mariusz Palichleb.
Wyścig rozpoczął się od mocnego startu Wojciecha Durynka i reprezentantów Ducati Toruń Team. Piotr Prendota narzucił takie tempo, że dotarł do mety z 10.802 sekundami przewagi nad Mariuszem Durynkiem. Maciej Ukleja dotarł na metę trzeci. W klasie litrów mieliśmy zatem włoskie podium, ponieważ Durynek jedzie na motocyklu Aprilia RSV4. W 600-tkach bezkonkurencyjny był Marek Chłopkowski, który zajął pierwsze miejsce z przewagą 22.786 sekundy nad Pawłem Przybylskim, a podium uzupełnił Maciej Tomkiewicz. W Motoyoungtimer podobnie jak w kwalifikacjach najszybszy był Mariusz Łowicki, a dalej przyjechali Przemysław Brząkała i Mariusz Palichleb.
Wyniki klasy A-600:
1. Marek Chłopkowski
2. Paweł Przybylski
3. Maciej Tomkiewicz
4. Marcin Stecki
Piotr Kloc (DNF)
Bogumił Kłosowski (NST)
Wyniki klasy A-1000:
1. Piotr Prendota
2. Wojciech Durynek
3. Maciej Ukleja
4. Maciej Wroniak
5. Sławomir Bławat
Andrzej Bezulski – NST
Dariusz Małkiewicz – NST
Wyniki klasy Motoyoungtimer:
1. Mariusz Łowicki
2. Przemysław Brząkała
3. Mariusz Palichleb
W generalce klasy A-600 prowadzi Marek Chłopkowski (57 pkt.) przed Michałem Kojkołem (22 pkt.) i Pawłem Przybylskim (21 pkt.). W A-1000 na prowadzeniu jest Piotr Prendota (49 pkt.) przed Maciejem Ukleją (30 pkt.) i Emilem Wyką (29 pkt.). W Motoyoungtimer prowadzi Mariusz Łowicki (29 pkt.) przed Przemysławem Brząkałą (22 pkt.) i Mariuszem Palichlebem (17 pkt.).
Szczegółowe wyniki znajdziecie na stronie chronometrażu. Kolejna runda i kolejny Speed Day już 15 maja i będzie to edycja trzydniowa z „cichym” Speed Day’em.