Honda CRF250R na 2010 rok to mocno zmieniony motocykl crossowy, który sprawdzi się nie tylko w trudnym terenie, ale także na torze. Zwiększona moc, nowy wtrysk paliwa oraz niższy ciężar są obietnicą naprawdę dobrej zabawy.
Mała Honda bazuje w dużym stopniu na rozwiązaniach technicznych, które sprawdziły się we wprowadzonym na rynek w 2009 roku modelu CRF 450R. Nowy układ wtrysku paliwa w CRF250R jest taki sam, jak we wcześniejszym motocyklu. Technologie wykonania mniejszej Hondy czerpią z wyścigowych tradycji, a Honda Racing Company przygotowała dla niej zestaw tuningowy, bazujący na tym zaprojektowanym do CRF450R. W motocyklu zastosowano nowy układ wydechowy z pojedynczym tłumikiem, dzięki czemu zmniejszono masę całkowitą o 850 g. Pozostałe zmiany w konstrukcji podwozia i nadwozia pozwoliły na zwiększenie stabilności i ergonomii. Nowy ultra lekki, bezbateryjny system wtrysku paliwa zapewnia lepsze osiągi, szerszy i wyższy zakres mocy, poprawioną charakterystykę jej oddawania, a także ułatwiony rozruch. Aluminiowa grzbietowa rama piątej generacji o zmienionych wymiarach i zoptymalizowanej sztywności bocznej i wzdłużnej bazuje na ramie CRF450R. Dzięki niższemu zamocowaniu silnika Honda uzyskała niższej położony środek ciężkości, a co za tym idzie, łatwiejsze manewrowanie motocyklem i lepszą zwrotność. Poprawiono także pozycję kierowcy. W system hamulca tylnego typu HRC Works wbudowano pompę razem ze zbiorniczkiem wyrównawczym płynu hamulcowego, dzięki czemu wyeliminowano zewnętrzny zbiorniczek wyrównawczy i wężyk łączący.
Mocny, chłodzony cieczą, czterosuwowy, czterozaworowy silnik typu Unicam o pojemności 249 ccm dostarcza optymalnej, łatwej do kontroli mocy w szerokim zakresie obrotów. Jednostka ta generuje moc maksymalną 44 KM przy 11 000 obr./min, a maksymalny moment obrotowy 29,3 Nm przy 8000 obr./min. Ważąca 100,7 kg, Honda CRF 250R będzie dostępny w kolorze czerwonym z białym polem numerowym i białymi osłonami bocznymi.