Spis treści
Honda CBR 600 F4 dane techniczne, wymiary, osiągi, wady zalety i nasza opinia o tym sportowo-turystycznym modelu klasy 600 ccm
Honda CBR 600 F4 była produkowana w latach 1999-2000, kiedy zastąpił ją model CBR 600 F4i będący de facto nieco zmodernizowaną wersją F4. Świetnie zaprojektowana nie odstawała od konkurencji osiągami i prowadzeniem przewyższając ją komfortem i bezawaryjnością. Do dzisiaj to jeden z najchętniej kupowanych modeli wśród motocykli używanych.
Honda CBR 600 F4 dane techniczne
Honda CBR 600 F4 dane techniczne modelu z roku 1999 prezentuje poniższa tabela.
Pojemność skokowa | 599 ccm |
Typ silnika | Rzędowy czterocylindrowy |
Ilość suwów | 4 |
Moc maksymalna | 110.00 KM (80.3 kW)) przy 12500 RPM |
Maksymalny moment obrotowy | 67.00 Nm (6.8 kgf-m or 49.4 ft.lbs) przy 10500 RPM |
Stopień sprężania | 12.0:1 |
Średnica cylindra x skok tłoka | 67.0 x 42.5 mm |
Liczba zaworów na cylinder | 4 |
Rozruch | Elektryczny |
System chłodzenia | Ciecz |
Skrzynia biegów | 6 biegowa |
Wtórne przeniesienie napędu | Łańcuch |
Waga motocykla gotowego do jazdy | 199.0 kg (438.7 pounds) |
Obciążenie osi przedniej (%) | 49.6 |
Wysokość siodła | 810 mm |
Rozstaw osi | 1,395 mm |
Skok zawieszenia przedniego | 120 mm |
Skok zawieszenia tylnego | 120 mm |
Opona przednia | 120/70-ZR17 |
Opona tylna | 180/55-ZR17 |
Hamulec przedni | Dwutarczowy |
Średnica przedniej tarczy (lub bębna) | 296 mm |
Hamulec tylny | Jednotarczowy |
Średnica tylnej tarczy (lub bębna) | 220 mm |
Prędkość maksymalna | 255.0 km/h (158.4 mph) |
0-100 km/h | 3.2 sek. |
60-140 km/h | 12.6 sek. |
Pojemność zbiornika paliwa | 18.0 l |
Zużycie paliwa na 100km | 6,2 l |
Prezntowana Honda CBR 600 F4 przyspiesza na poziomie 3,2 sekundy do 100 km/h,, co wydaje się imponujące. Jednak zestawiając moc 110 KM z masą 199 kg (poj. gotowy do jazdy) okazuje się, że otrzymujemy niezły stosunek mocy do masy. W połączeniu z raczej krótkimi przełożeniami pojazd przyspiesza niezwykle dynamicznie.
Honda CBR 600 F4 wymiary
W Honda CBR 600 F4 wymiary można uznać za kompaktowe. Długość 2065 mm, szerokość 685 mm oraz wysokość 1135 mm sprawiają, że motocykl należy raczej do niewielkich. Siodło umieszczono na wysokości 810 mm.
Honda CBR 600 F4 wady i zalety
Wady i zalety w Hondzie CBR 600 F4 zdecydowanie przechylają szalę na rzecz zakupu. Z wad czasem zdarzają się awarie regulatora napięcia, napinacza rozrządu, ale mechanicznie to naprawdę trwały sprzęt. Świetnie się prowadzi, jest poręczny, ma niezłe hamulce, a osiągi do dzisiaj umożliwiają utrzymanie się za sportowymi sześćsetkami kilka lat młodszymi. F4 jest wygodna i ma niezłą ochronę przed wpływem warunków atmosferycznych. Potrafi spalić umiarkowaną ilość paliwa, ale to zależy głównie od kierowcy. Niestety, największą wadą jest fakt, że egzemplarzy godnych polecenia, bez przygód, poważnych wypadków i zadbanych jest jak na lekarstwo…
Nasza opinia
Popularna F4 kosztuje 6-12, czasem 14 tys. zł. Zadbana, w oryginalnym malowaniu i bezwypadkowa odwzajemni się długowiecznością. Ten motocykl bardzo powoli, ale zaczyna stawać się klasykiem. To najlepsza, najtrwalsza gaźnikowa Honda. Mimo że stunterzy częściej wykorzystywali F4i, w stuncie zdarzały się i F4. To najlepiej pokazuje, jakim trwałym motocyklem jest prezentowany model. Co niemniej ważne, konstrukcyjnie są bardzo spokrewnione, dlatego wiążąc się z pewnym egzemplarzem, mamy gwarancję wielu bezawaryjnych kilometrów. Polecamy!
Zobacz także Hondę Shadow 125 oraz Hondę Valkyrie…
Zostaw odpowiedź