Spis treści
Ponad 53 tys. km na pierwszym adventure Harley-Davidson – Pan America – przejechali Ela i Grzegorz z bloga Screw It, Let’s Ride. To kolejne dokonanie pary polskich podróżników, ale z pewnością nie ostatnie – rozpoczęli podróż na Alaskę.
Ela i Grzegorz zdążyli już trwale zapisać się w annałach motocyklowej turystyki. Od lat przemierzają świat, odkrywając coraz to nowe skarby i poznając wyjątkowych ludzi. Wyjątkowość tej pary moto-podróżników polega na tym, że świat odkrywają w parze, inaczej niż niemal wszyscy pozostali podróżnicy motocyklowi, którzy podróżują solo. A nawet jeśli trafimy na parę to każdy ma własny motocykl, Ela i Grzegorz jeżdżą na jednej maszynie.
Kilka tygodni temu para podróżników zakończyła wyzwanie życia – roczną podróż wokół Ameryki Południowej. Trasę ułożyli tak, by przebiegała przez wszystkie 13 krajów Ameryki Południowej. Łącznie Ela i Grzegorz pokonali ponad 53 000 km. Tym sposobem, w ich kolekcji znajdują się już 62 odwiedzone państwa na 4 kontynentach i przejechane wspólnie na motocyklu ponad 320 tys. km.
Screw It, Let’s Ride – podsumowanie wyprawy
- liczba przejechanych km 53325
- litry spalonego paliwa 3240
- zużytych opon: 10 (3 przednie, 7 tylnych)
- litry zużytego oleju: 28
- liczba odwiedzonych państw: 13
- liczba odwiedzonych skrajnych punktów kontynentu: 3
- liczba przekroczeń równika: 4
- rejs Amazonką: 24 godziny
- ilość odwiedzonych niesamowitych miejsc i poznanych cudownych ludzi: nie do policzenia!
Screw It, Let’s Ride – jak to się zaczęło?
Wyprawa po Ameryce Południowej była częścią planu „Harleyem przez 3 Ameryki”, który powstał po zwiedzeniu na motocyklu niemal całej Europy (bez Skandynawii). W latach 2017-2019 Ela i Grzegorz zwiedzili USA, Kanadę, Amerykę Środkową oraz… Kubę, na którą przewieźli swój motocykl na pokładzie prywatnego jachtu. I to nie byle jaką maszynę – ważącego ponad 400 kg Harleya-Davidsona Electrę Glide…
W roku 2021 pojawił się nowy Harley: Pan America. Wybór nie był przypadkowy – Droga Panamerykańska (Pan American Highway), która była w planie podróży, miała stanowić znakomitą część ich trasy. Była to doskonała sposobność do sprawdzenia jak nowe adventure Harleya sprawdzi się w takich warunkach. Ela i Grzegorz pokonali najpierw kilkaset kilometrów po Polsce (włącznie z jazdą off-road), a następnie wybrali się do Skandynawii. Po przejechaniu ok. 18 000 km zdecydowali się zabrać na wyprawę za ocean model Pan America Special z roku 2022, który posiada opcję montażu quickshiftera.
W czerwcu 2022 oficjalnie wystartowali z miejscowości Cartagena de Indias w Kolumbii. I tak zaczęła się magiczna podróż po Ameryce Południowej.
Lista wypraw:
- 2008 Irlandia i Wielka Brytania… 11 300 km (4 kraje)
- 2012: Turcja… 8 000 km (14 krajów)
- 2014: Hiszpania i Portugalia… 10 000 km (11 krajów)
- 2015: Rumunia i Grecja… 8 000 km (8 krajów)
- 2017: USA i Kanada… 21 000 km
- 2018: USA i Kuba
- 2019: Ameryka Środkowa… 15 000 km (9 krajów)
- 2021: Skandynawia… 11 500 km (8 krajów)
- 2022: Ameryka Południowa… 53 000 km (13 krajów)
Galeria zdjęć z wyprawy po Ameryce Południowej
Screw It, Let’s Ride – to nie koniec drogi!
Ale to nie koniec przygody! Po zakończonej podróży wokół Ameryki Południowej, Grzegorz i Ela przejechali Amerykę Środkową, Meksyk i Stany Zjednoczone, aby dotrzeć do Milwaukee na największą imprezę z okazji 120-lecia Harley-Davidson. Był to jednak tylko przystanek na ich trasie – postanowili jechać dalej przez Nową Szkocję, Nową Funlandię, autostradę Trans Labrador aż do Prudhoe Bay na Alasce! Z całą pewnością będziemy pilnie śledzić postępy tej wyprawy.
Screw It, Let’s Ride – motocykl
Harley-Davidson Pan America 1250 Special z rocznika 2022 z systemem ARH i kołami szprychowymi
Z katalogu akcesoriów dodatkowych H-D do naszego egzemplarza zostały zamontowane następujące elementy:
- komplet aluminiowych kufrów wraz z mocowaniami.
- wysoko przelotowy mokry filtr powietrza SE
- pełna osłona silnika i regulatora napięcia
- osłona chłodnicy
- osłona przedniego reflektora
- dodatkowe dwuzakresowe oświetlenie (lampy na gmolach )
- gmol wydechu
- wydech SE
- quickshifter
- syrena alarmowa
- tank bag
- oparcie pasażera
Dodatkowe akcesoria spoza listy H-D które zainstalowaliśmy na wyprawę:
- automatyczna olejarka łańcucha CLS
- dodatkowy deflektor przedniej szyby Touratech
- mocowanie centralne nawigacji Touratech
- wstępny filtr powietrza TT
- osłona czujnika położenia stopki bocznej TT
- osłona tylnego zbiornika płynu hamulcowego TT
- przedłużenie rozkładania bocznej stopki TT
- dodatkowe gniazda zasilania USB dla pasażera
- dodatkowe wodoodporne torby bagażowe TT
- dodatkowe wodoodporne torby na gmole TT
- osłona termiczna kolektora wydechowego
- mocowania elektroniki Ram Mount
- Przedłużenie błotników – Pyramid
- kanistry paliwowe Rotopax
Opony które wybraliśmy na wyprawę to Heidenau K60 Scout – przetestowane w wyprawie po Skandynawii.
Zostaw odpowiedź