Empulse to najnowsza propozycja amerykańskiego producenta motocykli elektrycznych Brammo.
Empulse został zaprojektowany przez Briana Wismana i jego zdaniem ma łączyć w sobie siłę amerykańskich motocykli z lekkością sportowców rodem ze słonecznej Italii. Ekologiczny naked-bike, wyposażony w chłodzony cieczą elektryczny silnik synchroniczny AC o mocy 55,7 KM, zdaniem producenta, może jechać z maksymalną prędkością powyżej 160 km/h. Będzie on na rynku dostępny w trzech wersjach: 6.0, 8.0 i 10.0. Oznaczenia te odzwierciedlają zasięg motocykla na jednym ładowaniu – 60 mil (96,5 km), 80 mil (129 km) i 100 mil (161 km). Zasięg badano biorąc pod uwagę jazdę mieszaną: w ruchu miejskim i po autostradzie. Wisman zaznacza, że przy wolniejszej jeździe np. model 10.0 będzie miał zasięg większy o 48 km. Jeśli natomiast będziemy poruszać się wyłącznie z prędkościami maksymalnymi, zasięg tego samego modelu zmniejszy się do 129 km.
Motocykl waży 177 kg. Otrzymał aluminiową ramę, stalowy wahacz rurowy, który będzie aluminiowy w wersji produkcyjnej. Przednie zawieszenie to widelec typu upside-down, hamulce z radialnymi zaciskami Nissin oraz w pełni regulowany tylny amortyzator. Wymiary opon Empulse’a to 120/70–17 z przodu i 180/55–17 z tyłu. Wygląd inspirowany motocyklami typu streetfighter ulegnie niewielkim modyfikacjom; model produkcyjny prawdopodobnie będzie miał wyższą kierownicę i inny przedni reflektor, gdyż ten, który widać na zdjęciach, pożyczono od Yamahy MT-03. Zmienią się też proporcje elektryka – zdaniem Wismana, sportowe siedzenie jest obecnie nieco zbyt szerokie, a zbiornik paliwa zbyt wąski. 'Chciałem, żeby projekt był szczery’ – mówi Wisman. – 'To nie jest najszybszy motocykl na drodze, ale fajnie się nim jeździ i jest wystarczająco szybki, żebyś miał z tego powodu kłopoty’.
Empulse pojawi się w sprzedaży na początku 2011 roku i będzie kosztował 9995 $ za wersję 6.0, 11 995 $ za 8.0 i 13 995 $ za 10.0. Zamówienia można składać na stronie Brammo. Na żywo będzie można obejrzeć elektryczny motocykl Brammo podczas wyścigów e-Power Championship na Laguna Seca.