Wykorzystując całe doświadczenie dotyczące opon szosowych i klasy motorsport w projekcie SportSmart, firma Dunlop stworzyła nowy wzorzec jakości prowadzenia i pewności jazdy, bez względu na warunki na drodze – czy jest to suchy tor wyścigowy, czy też mokra wiejska droga.
Opona SportSmart zapewnia najlepsze osiągi, pozwalając również pokonać duże dystanse. Motocykliści mogą oczekiwać znacznie większego przebiegu opony SportSmart niż w przypadku innych opon typu hypersport. W modelu SportSmart zastosowano trzy przełomowe technologie Dunlopa: mieszankę MultiTread, konstrukcję bezkońcowego opasania (JLB) oraz, mającą sportowe korzenie, technologię regulacji ciśnienia w oponie NTEC.
Technologia MultiTread łączy wytrzymałą mieszankę gumową w środkowej części bieżnika z bardziej miękką, przyczepną mieszanką na barkach opony, pozwalając na pokonywanie zakrętów przy maksymalnym wychyleniu. Wyjątkowy wzór bieżnika z głębszą rzeźbą w części środkowej poprawia osiągi na mokrej nawierzchni, zapewniając oponie SportSmart wyjątkową przyczepność podczas jazdy po prostej oraz zawsze doskonałą kontrolę w każdych warunkach pogodowych. Konstrukcja bezkońcowego opasania JLB, zastosowana w modelu Dunlop SportSmart, wykorzystuje techniki gęstości pasa, aby zapewnić lepszą sterowność, poprawioną reaktywność oraz stabilność przy dużych prędkościach. Dodatkowe korzyści obejmują skuteczną amortyzację, zwiększającą komfort jazdy podczas dłuższych podróży. Technologia NTEC daje możliwość 'tuningu’, który zadowoli zarówno osoby jeżdżące po drogach, jak i torach wyścigowych. Poprzez zmianę ciśnienia w określonym zakresie użytkownicy opon SportSmart mogą maksymalizować przyczepność na szosie lub torze wyścigowym, nie zagrażając sztywności opony. Bez względu na to, czy motocykl pokonuje zakręt pod stałym obciążeniem, czy też przyspiesza na wyjściu z zakrętu, stabilność modelu SportSmart przy wysokich prędkościach jest znacząco większa niż w oponach bez technologii NTEC.
Uważamy, że jeżeli użytkownicy motocykli mieliby technologie i doświadczenie umożliwiające zaprojektowanie i budowę idealnej opony sportowej, stworzyliby w końcu oponę SportSmart – powiedział Sharon Antonaros, dyrektor ds. marketingu opon motocyklowych Dunlop na Europę, Bliski Wschód i Afrykę (EMEA). – Jest to doskonałe połączenie wszystkich cech, których motocyklista poszukuje w oponie – wysokiej przyczepności we wszystkich warunkach, bardzo przewidywalnej charakterystyki kierowania oraz rozsądnej ścieralności. Jesteśmy niezwykle dumni z dokonań naszych inżynierów w modelu SportSmart. Firma Dunlop wynalazła oponę w 1888 roku i można powiedzieć, że nasz zespół teraz wynalazł ją ponownie – dodał.
Opona SportSmart będzie dostępna w następujących rozmiarach:
120/60Zr17
120/70Zr17
160/60Zr17
180/55Zr17
190/50Zr17
190/55Zr17
Więcej informacji na temat opon Dunlop na stronie www.dunlop.pl oraz www.dunlop-tires.com i www.dunlopmotorcycle.eu.