Ducati Multistrada wielokrotnie zdobywała główną nagrodę w wyścigu Pikes Peak. Ostatnie zwycięstwo na 156 zakrętach 20-kilometrowej trasy o przewyższeniu 1440 metrów, odniósł na modelu Multistrada 1260W Carlin Dunne. Wyścig ten zawsze był dla Ducati kluczowym punktem w kalendarzu imprez. Tymczasem na pięć miesięcy przed tegoroczną, 97. edycją Pikes Peak, Ducati zarejestrowało się w kategorii Exhibition Powersport jako „Ducati 2019 TBD”.
Powody rezygnacji z modelu Multistrada, który był w tej imprezie kurą znoszącą złote jajka, jest dość zagadkowy. Pewne światło na tę sprawę rzucił projekt Penta – nakeda opartego na Panigale V4. Motocykl taki idealnie wpisywałby się w surowe kryteria kategorii Exhibition Powersport, gdzie zabronione są owiewki i clip-ony.
To jednak tylko hipoteza, wprawdzie dość kusząca, ale żaden pewnik. Równie dobrze producent mógłby wystawić do boju nowego Hypermotarda 950.