Spis treści
CF Moto i Voge przygotowują się do prezentacji topowych motocykli adventure. Czy poziom wyposażenia, dane techniczne i design obu motocykli wystarczą, by zachwiać układem sił w segmencie?
W segmencie adventure powstała ogromna dziura poniżej 50 tys. zł. Jeśli chcesz kupić sensowny motocykl tego typu, tzn. nieźle wyposażony i napędzany przez coś więcej niż 50-konny silnik, musisz przygotować się na wydatek minimum 50 tys. zł właśnie.
Podstawowa wersja Yamahy Tenere to wydatek 52 tys. zł. Transalp jest nieco tańszy – kosztuje niespełna 49 tys. zł z podstawowym wyposażeniem. Aprilia Tuareg? Prawie 60 tys. zł. KTM 790 Adventure? 56 tys. zł. Podobnie BMW F 850 GS – 57 700 zł. Obszar do 50 tys zł to terra nullius, znajdziesz tam w zasadzie tylko małolitrażowe jednoślady.
Wydawać by się mogło, że Chińczycy tę niszę będą chcieli zagospodarować swoją ofertą. Być może tak się stanie, ale nie dotyczy to marek premium, które współpracują z europejskimi koncernami. Wyraźnie widać, że CF Moto, Voge, Benelli i Zontes nie zamierzają tanio sprzedawać skóry, a raczej kusić nabywców fajnym designem i dobrym wyposażeniem.
CF Moto 800MT Explore Edition
CF Moto, firma kapitałowo związana z KTM, przygotowała najbardziej wypasioną wersję modelu 800 MT – Explore Edition. I ostatnie, co o tej wersji moglibyśmy powiedzieć, to „chińszczyzna”. Będzie tam na przykład system ostrzegania o obecności pojazdu w martwym polu z radarowymi czujnikami w tylnej części motocykla, kokpit w formie kolorowego wyświetlacza dotykowego, czy zaawansowana kontrola trakcji.
Do tego wszystkiego motocykl naprawdę świetnie wygląda – na zdjęciach prasowych widać, że pełnymi garściami czerpie z kanonu europejskiej estetyki – złote ranty szprychowych felg, masywne gmole, czy smukła sylwetka z pewnością sprawią, że wielu motocyklistom zaświecą się oczy.
Voge Super Valico 900DS
Drugim ciosem w europejski ład w segmencie adventure może być Voge Super Valico 900DS. Już mniejsze modele tej linii udowodniły, że są dobrze przemyślane, świetnie wykonane i dają frajdę z jazdy. Super Valico ma dostać topowe wyposażenie – oczekujemy zatem bogatego pakietu elektroniki, 21-calowego koła przedniego, szprychowych felg i osprzętu znanych marek.
Póki co żaden z producentów nie zdradził jednak cen motocykli. W przypadku CF Moto wiemy, że podstawowy model 800 MT kosztuje około 56 tys zł, Voge Valico 900 to podobny wydatek. Jak będą kształtować się ceny wersji topowych? Wiemy na pewno, że tanio nie będzie. Ale czy to wystarczy, by przekonać nabywcę do wybrania CF Moto zamiast BMW? Nie jesteśmy przekonani.
Ale bujdy!