Spis treści
R 18 Roctane dołącza do rodziny BMW Heritage. Nowy bagger umiejętnie łączy w sobie wyrazisty styl retro, modny, oszczędny design i najnowocześniejszą technologię.
BMW R 18 Roctane to już piąty model, wykorzystujący silnik big boxer o pojemności 1802 cm3. Oszczędna stylistyka utrzymana w klimacie retro, wyraźnie nawiązuje do historycznych modeli marki, szczególnie do kultowego modelu R 5. W tym motocyklu design podporządkowano czystej przyjemności z jazdy, rezygnując z ostentacyjnych detali i przepychu.
Wysmakowany styl retro
Uwagę przykuwają definiujące styl elementy, takie jak łezkowaty zbiornik paliwa, prędkościomierz w obudowie reflektora, czy odsłonięty wał napędowy, które jednoznacznie przywodzą na myśl stylistykę motocykli BMW z lat 30. XX w. Warto przy tym zauważyć, że nawet takie elementy R 18 Roctane jak osłony kół czy obudowy reflektorów, są wykonane z metalu, jak przystało na autentyczny motocykl retro.

R 18 Roctane wydaje się zbudowany wokół motocyklisty i pomyślany tak, by czerpać jak najwięcej z jazdy, ale także ze współpracy z maszyną. Purystyczny design uwypukla technologię skupioną wokół potężnego silnika typu bokser, który stanowi tutaj centrum motocyklowego uniwersum.
Mocarny silnik 1,8 l
Jednostka napędowa, najpotężniejszy silnik bokser w historii BMW, zapewnia niemal nieskończone pokłady momentu obrotowego, niepowtarzalne brzmienie i prawdziwie inspirujące do jazdy wibracje. Jednocześnie jednak, dzięki czarnemu wykończeniu, nie przytłacza swoim ogromem. Połączenie matowego lakieru na silniku i błyszczących czarnych osłon nadaje mu elegancji.

2-cylindrowy bokser generuje moc 91 KM przy 4750 obr/min. Maksymalny moment obrotowy wynosi 158 Nm i dostępny jest już przy 3000 obr/min. Niezwykłą cechą tego silnika jest jednak fakt, że aż 150 Nm dostępne jest w zakresie od 2000 do 4000 obr/min, co zapewnia natychmiastowe przyspieszenie przy każdym odkręceniu rolgazu.
Nowoczesna technologia BMW
Pod surowym, niemal ascetycznym designem kryją się najnowocześniejsze rozwiązania techniczne z arsenału BMW Motorrad. Kierujący ma do dyspozycji znane z pozostałych model R 18 tryby jazdy „Rain”, „Roll” i „Rock”, które umożliwiają dostosowanie specyfiki pracy silnika. O stabilność na drodze dba układ ASC (Automatic Stability Control), do dyspozycji kierowcy są także opcjonalne systemy: wspomagający cofanie i ruszanie pod górę, a także podgrzewane manetki.
Przygotowany na najdalsze wyprawy
R 18 Roctane został zaprojektowany do przemierzania długich tras. Stąd w standardowym wyposażeniu znalazły się obszerne kufry kolorystycznie współgrające z motocyklem. Każdy z nich pomieści 27 litrów, co rozwiązuje problem bagażu nawet podczas dłuższych wyjazdów. Dodatkowo, w opcjonalnym wyposażeniu dostępna jest wysoka szyba z dodatkowymi reflektorami i podwieszonymi kierunkowskazami.

O komfort podczas jazdy dba dopracowane zawieszenie. Z przodu pracuje widelec o średnicy goleni 49 mm, z tyłu centralny amortyzator. Skok zawieszenia wynosi 120 mm z przodu i 90 mm z tyłu. Za hamowanie odpowiedzialne są podwójne tarcze z czterotłoczkowymi zaciskami z przodu i pojedyncza z tyłu. R 18 Roctane toczy się na oponach 120/70 B 21 z przodu i 180/55 B 18 z tyłu.
BMW R 18 Roctane jest standardowo malowany na czarno. Jako wyposażenie opcjonalne dostępne są lakiery w kolorze szarym mineralnym metalik matowym i Manhattan metalik matowy. Swoją wymarzoną wersję R 18 Roctane skonfigurujesz na stronie BMW Motorrad.
BMW R 18 Roctane – najważniejsze cechy
- Kultowy styl dzięki zastosowaniu nowoczesnych technologii i autentycznych materiałów.
- Największy w historii silnik typu bokser BMW o pojemności 1802 cm3.
- Moc 67 kW (91 KM) przy 4750 obr./min, maksymalny moment obrotowy 158 Nm przy 3000 obr./min.
- Ponad 150 Nm dostępne przez cały czas w zakresie od 2000 do 4000 obr./min.
- Częściowo otwarty wał napędowy.
- Dobrze wyważona ergonomia z wysoką kierownicą ape hanger zapewnia swobodną jazdę i optymalną kontrolę nad maszyną.
- Przednie i tylne hamulce tarczowe oraz odlewane felgi aluminiowe, 21-calowe z przodu i 18-calowe z tyłu.
- Osłony boczne z emblematem.
- Obudowa reflektora ze zintegrowanym klasycznym okrągłym wskaźnikiem.
- Najnowocześniejsza technologia oświetlenia LED w klasycznej interpretacji.
- Reflektory adaptacyjne dla jeszcze lepszego oświetlenia drogi podczas pokonywania zakrętów jako opcjonalne wyposażenie fabryczne.
- System uruchamiania bezkluczykowego Keyless Ride.
- Kufry w kolorze motocykla, zamykane na klucz.
- Trzy tryby jazdy oraz ASC i kontrola momentu obrotowego silnika w standardzie.
- Wspomaganie cofania dla wygodnego manewrowania i Hill Start Control ułatwiające ruszanie pod górę jako wyposażenie opcjonalne.
- Podgrzewane manetki, alarm, czujniki ciśnienia w oponach i wersja 35 kW jako opcjonalne wyposażenie fabryczne.
- Szeroka gama wyposażenia opcjonalnego i oryginalnych akcesoriów BMW Motorrad, a także swobodna kolekcja Ride & Style.
Zostaw odpowiedź