BMW R 1300 GS Adventure 2024 - nowy model już oficjalnie! [opis, dane techniczne, zdjęcia, film] - Motogen.pl

BMW R 1300 GS Adventure został zaprezentowany. Jest potężny i bardzo podróżniczy! Sprawdź pełne dane techniczne, zdjęcia, film i opis modelu!

Od redakcji: Nowy model R 1300 GS Adv zaprezentowany został właśnie dziś podczas światowych dni BMW Motorrad Days 2024. Na miejscu jest Raff – śledźcie nasze social media, aby dowiadywać się ciekawostek. A poniżej przeczytacie opis prasowy nowego BMW R 1300 GS Adventure, najważniejsze cechy, nagranie z prezentacji, zdjęcia.

informacja prasowa

„Wygląd nowego BMW R 1300 GS Adventure z pewnością przyciągnie uwagę. Duży GS różni się od swojego niemal filigranowego modelu siostrzanego nie tylko wizualnie. Jeszcze nigdy komfort siedzenia, ergonomia oraz ochrona przed wiatrem i warunkami atmosferycznymi nie były tak harmonijnie połączone z precyzyjnym prowadzeniem, wyjątkowym komfortem zawieszenia i płynną jazdą. Nowe BMW R 1300 GS Adventure postawiło sobie za cel stanie się punktem odniesienia dla dużych motocykli typu adventure”. – Christof Lischka, szef działu rozwoju BMW Motorrad

Nowy BMW R 1300 GS Adventure 2024 – najważniejsze cechy:

  • Zautomatyzowany Asystent Zmiany Biegów (ASA) ze zautomatyzowaną obsługą sprzęgła sprawia, że jazda na motocyklu jest jeszcze wygodniejsza i oferuje ekscytujące wrażenia z jazdy dzięki zautomatyzowanej charakterystyce zmiany biegów zgodnie z wybranym trybem jazdy.
  • Całkowicie nowo zaprojektowany silnik typu bokser z dolną skrzynią biegów i technologią BMW ShiftCam modyfikującą czas i skok otwarcia zaworów po stronie dolotowej.
  • Najmocniejszy silnik bokser BMW w historii.
  • Potężna reakcja w całym zakresie prędkości obrotowej silnika, wzorowe zużycie paliwa, poziom emisji, płynność pracy i wyrafinowanie.
  • Moc maksymalna i moment obrotowy: 107 kW (145 KM) przy 7 750 obr./min i 149 Nm przy 6 500 obr./min.
  • System czujników spalania stukowego optymalizuje przydatność do podróży.
  • Całkowicie przeprojektowane podwozie w porównaniu z poprzednim modelem z ramą główną z elementów metalowych oraz z aluminiową, kratownicową, rurową ramą tylną. Jeszcze większa precyzja kierowania i stabilność jazdy dzięki nowemu EVO Telelever z elementem elastycznym i zmienionym wahaczem tylnego koła EVO Paralever.
  • BMW Motorrad Full Integral ABS w standardzie.
  • Cztery tryby jazdy w standardzie.
  • Kontrola momentu hamującego silnikiem (MSR), dynamiczny układ sterowania hamulcem (DBC) i układ kontroli ruszania pod górę (HSC) w standardzie.
  • Tryby jazdy Pro z dodatkowymi trybami jazdy jako wyposażenie opcjonalne.
  • Dynamiczna kontrola trakcji DTC w standardzie.
  • Elektroniczna dynamiczna regulacja zawieszenia (DSA) jako wyposażenie opcjonalne, z dynamiczną regulacją tłumienia i sztywności sprężyny, a także kompensacją obciążenia.
  • Adaptacyjna kontrola wysokości pojazdu, komfort i sportowe zawieszenie jako wyposażenie opcjonalne.
  • Reflektory Matrix LED i nowo opracowane reflektory dodatkowe zintegrowane z nadwoziem w standardzie.
  • Reflektor Pro z reflektorem adaptacyjnym jako wyposażenie opcjonalne.
  • Ochraniacze dłoni ze zintegrowanymi kierunkowskazami w standardzie.
  • 30-litrowy zbiornik aluminiowy.
  • Dynamiczny tempomat (DCC) z funkcją hamowania w standardzie.
  • Asystent jazdy z aktywnym tempomatem (ACC), systemem ostrzegania przed kolizją czołową (FCW), systemem ostrzegania o zmianie pasa ruchu i systemem ostrzegania przed najechaniem z tyłu (RECW) do bezpiecznej i wygodnej jazdy motocyklem jako wyposażenie opcjonalne.
  • Schowek do ładowania smartfona ze zintegrowanym gniazdem USB i gniazdem zasilania pokładowego 12 V w standardzie.
  • Podgrzewanie fotela dla kierowcy i pasażera w celu zwiększenia przydatności do jazdy turystycznej jako wyposażenie opcjonalne.
  • Wieżyczki kierownicy do +30 mm jako wyposażenie opcjonalne.
  • Szeroka gama wariantów wysokości siedzenia jako wyposażenie opcjonalne.
  • Łączność: Wielofunkcyjny zestaw wskaźników z kolorowym ekranem TFT o przekątnej 6,5 cala i licznymi funkcjami w standardzie.
  • RDC, Keyless Ride i podgrzewane manetki w standardzie.
  • Inteligentne połączenie alarmowe w standardzie (w zależności od rynku).
  • Atrakcyjny wariant podstawowy wraz z wariantami modelowymi Triple Black, GS Trophy i Option 719 Karakorum.
  • Szeroka gama wyposażenia opcjonalnego, oryginalne akcesoria BMW Motorrad.

Zwiększony zakres wyposażenia standardowego w nowym BMW R 1300 GS Adventure 2024, w porównaniu z poprzednim modelem:

  • Podgrzewane manetki.
  • Bezkluczykowa jazda (układ kierowniczy, zapłon i blokada zbiornika paliwa).
  • Monitor ciśnienia w oponach.
  • Kontrola momentu hamującego silnikiem.
  • BMW Motorrad Full Integral ABS Pro.
  • Tempomat DCC z funkcją hamulca.
  • DSA.
  • Reflektory dodatkowe.

VIDEO – zapis z premiery live nowego R 1300 GS Adventure 2024:

ZDJĘCIA nowego BMW R 1300 GS Adventure:

Silnik, rama, możliwości – Jaki jest nowy BMW R 1300 GS Adventure 2024?

Nowe BMW R 1300 GS Adventure: Jeśli chodzi o motocyklową przygodę i długodystansowe wycieczki, jest to pewniak. Prawie całkowicie nowo zaprojektowany model z rozszerzonymi możliwościami w przygodach na całej planszy.

Przemierzanie Sahary w palącym upale, wspinaczka w Himalajach czy eksploracja amazońskich lasów deszczowych – od ponad dwóch dekad wielkie BMW GS Adventure z płaskim silnikiem typu twin bokser jest synonimem długodystansowych podróży motocyklowych z pasażerem i dużą ilością bagażu. Aby mieć pewność, że tak będzie również w przyszłości, a żądni przygód motocykliści będą mogli jeszcze bardziej wykorzystać doświadczenie w przygodach, firma BMW Motorrad niemal całkowicie przeprojektowała silnik, podwozie, nadwozie, konstrukcję i koncepcję schowków nowego R 1300 GS Adventure w porównaniu z poprzednim modelem, przenosząc tym samym fundamenty BMW GS Adventure na nowy poziom.

Legendarny dwucylindrowy silnik typu bokser po raz kolejny jest sercem nowego modelu R 1300 GS Adventure. Nowa konstrukcja, wprowadzona po raz pierwszy w R 1300 GS, jest znacznie bardziej kompaktowa niż jej poprzedniczka dzięki skrzyni biegów umieszczonej pod silnikiem i nowemu układowi napędu wałka rozrządu. Generuje 107 kW (145 KM) z 1300 cm³ przy 7750 obr./min. Maksymalny moment obrotowy wynosi 149 Nm przy 6 500 obr./min. To sprawia, że jest to zdecydowanie najmocniejszy silnik bokser BMW, jaki kiedykolwiek został wyprodukowany seryjnie.

W centrum nowego zawieszenia znajduje się rama główna z elementów metalowych, która oprócz znacznie zoptymalizowanej przestrzeni montażowej oferuje również wyższy poziom sztywności niż poprzedni model. W miejsce dotychczasowej konstrukcji z rur stalowych, nowy R 1300 GS Adventure ma teraz tylną ramę z aluminiowej rury kratowej wykonaną z rur aluminiowych i kutych części. Zawieszenie przedniego koła EVO Telelever z elementem elastycznym i zmienione zawieszenie tylnego koła EVO Paralever zapewniają również jeszcze większą precyzję kierowania i stabilność jazdy.

R 1300 GS Adventure 2024 – elektroniczne zawieszenie

Nowa elektroniczna dynamiczna regulacja zawieszenia (DSA) w wyposażeniu seryjnym z dynamicznym dostosowaniem tłumienia i sztywności sprężyny, a także kompensacją obciążenia.

Poprzednie elektroniczne zawieszenie ESA Next Generation samo w sobie zapewniało wysoki poziom bezpieczeństwa jazdy i radości z jazdy w szerokim zróżnicowanym terenie dzięki dynamicznej regulacji tłumienia i regulowanej podstawie sprężyny z tyłu. Nowa elektroniczna dynamiczna regulacja zawieszenia (DSA) idzie teraz o krok dalej, łącząc dynamiczną regulację tłumienia z przodu i z tyłu z odpowiednią regulacją sztywności sprężyny – w zależności od wybranego trybu jazdy, warunków jazdy i manewrów. Automatyczna regulacja podstawy sprężyny zapewnia kompensację obciążenia. To sprawia, że jazda na wszystkich nawierzchniach jest jeszcze bardziej ekscytująca. Niezależnie od tego, czy jedzie się samodzielnie, z pasażerem, czy z dużym bagażem – DSA zapewnia jeszcze wyższy poziom bezpieczeństwa, osiągów i komfortu jazdy.

R 1300 GS Adventure 2024 – automatyczna wysokość zawieszenia

Adaptacyjna regulacja wysokości pojazdu i adaptacyjna regulacja wysokości pojazdu komfort z opuszczaniem pojazdu jako wyposażenie opcjonalne fabrycznie.

Nowy adaptacyjny system kontroli wysokości pojazdu i komfortowe sterowanie wysokością pojazdu są dostępne jako opcjonalne dodatki do podwozia nowego R 1300 GS Adventure.

Dzięki adaptacyjnej kontroli wysokości pojazdu, nowy R 1300 GS oferuje w pełni automatyczne dostosowanie wysokości pojazdu do warunków pracy, zapewniając maksymalny komfort bez konieczności kompromisów w zakresie dynamiki jazdy i swobodnego kąta pochylenia. Wysokość pojazdu jest obniżana o 30 mm podczas postoju i przy niskich prędkościach.

Nowy R 1300 GS Adventure może być również wyposażony w opcjonalny adaptacyjny system komfortowej kontroli wysokości pojazdu dla niższych kierowców lub w celu zapewnienia szczególnie dobrej dostępności i jeszcze łatwiejszego prowadzenia. Posiada wszystkie cechy i funkcje kontroli wysokości pojazdu, a standardowa wysokość jest o 20 mm niższa.

Tryby jazdy, także enduro: BMW R 1300 GS Adv 2024

Cztery tryby jazdy w standardzie. Tryb jazdy „Enduro” zapewnia lepsze wrażenia z jazdy w terenie.

Nawet w wersji standardowej nowy R 1300 GS Adventure ma teraz cztery, a nie trzy tryby jazdy, dostosowane do indywidualnych preferencji kierowcy. Tryby jazdy „Rain” i „Road” pozwalają dostosować charakterystykę jazdy do większości warunków drogowych. Dzięki trybowi jazdy „Eco” możliwe jest osiągnięcie maksymalnego zasięgu na jednym zbiorniku paliwa, podczas gdy dodatkowy tryb jazdy „Enduro” zapewnia lepsze wrażenia z jazdy poza utartymi szlakami dzięki specjalnej konfiguracji do użytku w terenie.

ASA, zautomatyzowana skrzynia biegów w BMW R 1300 GS Adventure 2024

Zautomatyzowany asystent zmiany biegów (ASA) do w pełni automatycznego uruchamiania sprzęgła wraz z manualną lub automatyczną zmianą przełożeń zapewnia jeszcze większą przyjemność z jazdy – jako opcjonalne wyposażenie.

Wraz z nowym automatycznym asystentem zmiany biegów (ASA) BMW Motorrad oferuje innowacyjne rozwiązanie techniczne, które sprawia, że jazda motocyklem jest łatwiejsza i bardziej komfortowa. Zgodnie z mottem „Uprość swoją jazdę”, wrażenia z jazdy są dodatkowo wzmocnione dzięki automatyzacji sprzęgła i zmiany biegów, bez poświęcania emocjonalnie ważnej dynamiki zmiany biegów. Automatyczny asystent zmiany biegów (ASA) będzie również dostępny jako opcja w BMW R 1300 GS od roku modelowego 2025. Dokładny opis systemu ASA przedstawił Jędrzejak po prezentacji.

Reflektory LED – BMW R 1300 GS Adventure 2024

Reflektory Full LED w nowym designie matrycowym i reflektory dodatkowe w standardzie. Najnowocześniejsze oświetlenie LED dookoła z kierunkowskazami zintegrowanymi z ochraniaczami dłoni.

BMW Motorrad jest uważane za pioniera par excellence, jeśli chodzi o bezpieczeństwo motocykli i związane z tym innowacje. W związku z tym nowy R 1300 GS Adventure oferuje nowy, bardzo niewielki w rozmiarze i atrakcyjny reflektor Full LED z nowatorską, charakterystyczną ikoną światła w standardzie.

Jednostka oświetleniowa składa się z jednej jednostki LED do świateł mijania i drogowych oraz czterech dodatkowych jednostek LED do świateł do jazdy dziennej i światła bocznego. Nowy R 1300 GS Adventure jest również wyposażony w dwa wyjątkowe, płaskie reflektory dodatkowe z technologią LED, które harmonijnie i bezpiecznie wtapiają się w nadwozie. Ta kombinacja oświetla drogę z niespotykaną dotąd wyrazistością, zapewniając tym samym jeszcze lepszą percepcję w ruchu drogowym. Najnowocześniejsze jednostki oświetleniowe LED z nowo zaprojektowanymi kierunkowskazami LED – zintegrowane z ochraniaczami dłoni z przodu, zintegrowane funkcjonalnie z tyłu – uzupełniają koncepcję oświetlenia nowego R 1300 GS.

R 1300 GS Adventure – aktywny tempomat i systemy bezpieczeństwa

Asystent jazdy z aktywnym tempomatem (ACC), system ostrzegania przed kolizją czołową (FCW), system ostrzegania o zmianie pasa ruchu oraz nowy system ostrzegania przed najechaniem z tyłu (RECW) do bezpiecznej i wygodnej jazdy motocyklem jako wyposażenie opcjonalne z samego początku.

Nowy R 1300 GS Adventure jest już standardowo wyposażony w dynamiczny tempomat (DCC) z funkcją hamowania. Asystent jazdy oferuje o wiele więcej funkcji jako opcjonalny dodatek fabryczny. Składa się on z komponentów aktywnego tempomatu (ACC), systemu ostrzegania przed kolizją czołową (FCW), systemu ostrzegania o zmianie pasa ruchu oraz nowego systemu ostrzegania przed najechaniem z tyłu pojazdu (RECW). Nowy system ostrzegania przed najechaniem z tyłu (RECW) sygnalizuje zbliżające się uderzenie w tył pojazdu pojazdom jadącym z tyłu, światłami awaryjnymi z większą częstotliwością. System ostrzegania przed zderzeniem z tyłu (RECW) będzie również dostępny w zaprezentowanym w zeszłym roku BMW R 1300 GS od roku modelowego 2025.

Kufry do BMW R 1300 GS Adventure 2024

Nowy aluminiowy kufer centralny i nowe aluminiowe kufry ze zintegrowanymi złączami magnetycznymi jako interfejsy elektryczne do gniazd ładowania USB i oświetlenia, a także opcjonalne rozszerzenie objętości są dostępne jako wyposażenie fabryczne.

Solidny aluminiowy kufer centralny o pojemności 37 litrów i uchwyt kufra centralnego z płytą redukującą wibracje, interfejsem elektrycznym do oświetlenia i gniazdem ładowania USB, a także zintegrowane uchwyty dla pasażera są dostępne jako opcjonalne akcesoria do nowego R 1300 GS Adventure. Nośność wynosi do 8 kg.

Nowe aluminiowe kufry boczne, każdy o nośności do 10 kg, są również idealne do łatwego i bezpiecznego transportu bagażu. Całkowita pojemność wynosi ponad 73 litry (lewy 37 l oraz prawy 36,5 l). Można je w prosty, szybki i bezpieczny sposób przymocować do innowacyjnych uchwytów z kutego aluminium. Gniazdo magnetyczne zintegrowane z lewym uchwytem kufra działa jako interfejs elektryczny dla gniazda ładowania USB w lewym kufrze. Opcjonalne 10-litrowe rozszerzenia pojemności do każdego kufra zapewniają jeszcze więcej miejsca do przechowywania. Wykonane z wysokiej jakości aluminium, są szybkie i łatwe w montażu.

Zbiornik 30 litrów – BMW R 1300 GS Adventure 2024

30-litrowy aluminiowy zbiornik paliwa z przemyślanymi opcjami montażu i gumowanym schowkiem. Skuteczna ochrona przed wiatrem i warunkami atmosferycznymi dzięki przedniej szybie i ochraniaczom dłoni z przedłużeniami ochronników dłoni.

Nowy R 1300 GS Adventure ma zupełnie nowy design, który jeszcze bardziej odróżnia go od swojego siostrzanego modelu, R 1300 GS. Kluczowym elementem poszycia nadwozia w centralnej części nadwozia nowego R 1300 GS Adventure jest 30-litrowy zbiornik paliwa wykonany z blachy aluminiowej, który jest w dużej mierze odsłonięty. Dla inżynierów ds. rozwoju BMW Motorrad szczególnie ważne było, aby zbiornik z dużą powierzchnią zewnętrzną w szczególny sposób spełniał również swoją dodatkową funkcję transportowania bagażu. Dlatego trzy elementy mocujące zostały przykręcone do górnej części zbiornika, aby zapewnić łatwe i proste tankowanie oraz szybki dostęp do schowka ładowania smartfona. To sprytne rozwiązanie oferuje indywidualne oczka mocujące dla bagażu, a jednocześnie zapewnia przegubowy uchwyt z zatrzaskiem do 12-litrowej torby na zbiornik z wodoodporną torbą wewnętrzną i torbami zewnętrznymi, który jest dostępny jako akcesorium.

Sama szerokość zbiornika budzi zaufanie i zapewnia skuteczną ochronę przed warunkami atmosferycznymi. Duża przednia szyba w połączeniu z dwoma dużymi przezroczystymi owiewkami zapewnia również skuteczną ochronę przed wiatrem i warunkami atmosferycznymi, dzięki czemu jazda jest wyjątkowo cicha i wygodna, nawet podczas długich podróży. Gumowane obudowy zbiorników po lewej i prawej stronie górnej pokrywy zbiornika są również standardem. Zapewniają antypoślizgowe, bezpieczne przechowywanie akcesoriów podczas postojów.

BMW R 1300 GS Adventure 2024 w wersjach: Triple Black, GS Trophy i Option 719 Karakorum.

Nowy R 1300 GS Adventure: najwyższy poziom doświadczenia w zakresie turystyki i jazdy terenowej w atrakcyjnym wariancie podstawowym wraz z wariantami Triple Black, GS Trophy i Option 719 Karakorum.

Już w swojej podstawowej wersji nowy R 1300 GS Adventure nie pozostawia wątpliwości co do swojego przeznaczenia. Wykończony w kolorze jednolitej czerwieni wyścigowej, ma atletyczny, dobrze dopracowany wygląd, który zaprasza do wyruszenia na dalekie motocyklowe przygody. Srebrny zbiornik paliwa, czarno-czerwone siedzenia, kierownica, czarne felgi i czerwone przedłużenia osłon dłoni zapewniają uderzający kontrast.

W wariancie modelu Triple Black nowy R 1300 GS Adventure pokazuje swoje eleganckie oblicze. Akcenty w idealnie skoordynowanych odcieniach czerni oraz aluminiowy zbiornik paliwa wykończony wysokiej jakości lakierem Tinted Clear Coat to znaki rozpoznawcze tego wyjątkowego charakteru. Czarne elementy, takie jak standardowa listwa ochronna silnika ze srebrnymi wstawkami, kierownica i obręcze kół, są połączone z szarymi przedłużeniami osłon dłoni, dużymi aluminiowymi osłonami chłodnicy i czarno-szarymi podgrzewanymi siedzeniami, tworząc tradycyjną kolorystykę Triple Black. Bagażnik i wysoka przednia szyba z dużymi owiewkami dopełniają wygląd Triple Black.

Model GS Trophy wyróżnia się sportową kolorystyką. Metaliczny lakier w kolorze Racing Blue uzupełniają przyciągające wzrok jednolite paski w kolorze Light White i Racing Red. Teksturowane, malowane proszkowo elementy w kolorze Avus Black matt metallic tworzą ekscytujący kontrast z częściami aluminiowymi. Czerwono-czarne siedzenia i czerwone przedłużenia osłon dłoni w połączeniu z płytą ochronną silnika ze stali nierdzewnej i czarnymi obręczami kół ze skrzyżowanymi szprychami tworzą atrakcyjną kolorystykę. Czarne kratki przed chłodnicami i reflektorami dodatkowymi zapewniają skuteczną ochronę przed kamieniami. Mniejsza sportowa przednia szyba i sportowe uchwyty dla pasażera dodatkowo podkreślają sportowy charakter GS Trophy. Duże osłony chłodnicy z uchami mocującymi i aluminiowe półki na zbiornik paliwa zapewniają również solidne punkty dokowania.

Option 719 Karakorum prezentuje R 1300 GS Adventure w ekskluzywnym kolorze Aurelius Green matt metallic. Złote linie i pakiet części frezowanych w kolorze Shadow uzupełniają wysokiej jakości wygląd, podobnie jak plakietka „Opt. 719” na pokrywie zbiornika. Szczególnie przyciągają wzrok anodowane na złoty kolor elementy, takie jak felgi i kierownica. Standardowa listwa ochronna silnika jest pomalowana na czarno, a przedłużenia osłony dłoni są szare. Oprócz małych aluminiowych osłon chłodnicy i kratki ochronnej na reflektorach dodatkowych, dostępne są dwa czarno-szare podgrzewane fotele komfortowe, półka na bagaż i mała sportowa szyba przednia.

2024 BMW R 1300 GS Adventure – dane techniczne:


Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany