Na portalu motorcyclenews.com pojawiły się szpiegowskie zdjęcia nowego F850XR, czyli mniejszej wersji S1000XR. Jeśli kształty motocykla wydają ci się znajome, gratulujemy bystrego oka – to produkcyjne rozwinięcie konceptu 9cento, o którym pisaliśmy.
F850XR będzie turystyczną wersją F850GS, czyli zastąpi w ofercie producenta F800GT. Do napędu wykorzystano dwucylindrowy silnik rzędowy o pojemności 853 cm3. W F850GS moc tej jednostki wynosi 94 KM, w F850XR może być nieco wyższa.
Na pierwszy rzut oka motocykl wydaje się stylistycznie nieprzesadzony, wręcz ugrzeczniony w porównaniu do S1000XR. BMW kieruje zapewne ten model do większej rzeszy kierowców, stąd unikanie ekstrawaganckich elementów. Nie zabrakło natomiast ulubionych przez fanów BMW gadżetów – kolorowego wyświetlacza, quickshiftera, kontroli trakcji i trybów jazdy. W opcji znajdzie się zapewne półaktywne zawieszenie Dynamic ESA.
W odróżnieniu od uterenowionej wersji GS, F850XR otrzyma 17-calowe koło przednie, krótszy skok zawieszenia, a co za tym idzie siodło zostanie umieszczone znacznie niżej. BMW na razie nie ujawnia daty premiery motocykla, ale spodziewamy się, że nastąpi to w okolicach początku sezonu. Cena? także nie wiadomo, ale szacujemy, że nie przekroczy 50 tys. zł.