BMW przygotowało na przyszły rok bardziej offroadową wersję popularnego modelu G650GS.
Zdaniem producenta Sertão to motocykl enduro, który jest doskonałym kompromisem między komfortową jazdą w terenie i ekonomicznym codziennym użytkowaniem. Motocykl otrzymał chłodzony cieczą jednocylindrowy silnik o pojemności 652 ccm z wtryskiem paliwa i zapłonem bliźniaczym. Jednostka ta generuje moc 48 KM przy 6500 obr./min, a jej moment obrotowy to 60 Nm przy 5000 obr./min. O ile model G650GS dysponował podwoziem nadającym się świetnie na drogi szutrowe i lekki teren, o tyle – zdaniem producenta – dopiero Sertão jest perfekcyjnie do tego przygotowane, dzięki swojej szczupłej sylwetce, charakterystyce zawieszenia i niewielkiemu spalaniu.
Skok zawieszenia Sertão został zwiększony z tyłu i z przodu do 210 mm, jednoślad otrzymał koła szprychowe na lekkich obręczach (przód – 21”, tył – 17”). Nowe BMW otrzymało także aluminiową osłonę silnika, poszerzony przedni błotnik, wysoką szybę oraz osłony dłoni. Kanapa motocykla ma wysokość 860 mm w wersji podstawowej. Z przodu umieszczono widelec 41 mm. Opcjonalnie BMW oferować będzie akcesoryjne dodatki, wśród których znajdą się kufry Vario oraz kufer centralny, wyższa kanapa (900 mm), podgrzewane manetki, barwiona szyba przednia, ABS, który można wyłączyć, oraz gmole.
Nowa kolorystyka podkreślać ma dynamiczny charakter jednośladu – BMW Sertão dostępny będzie w biało-niebieskim malowaniu (Aura White/Arroyo Blue) z czarno-szarą kanapą. Nazwa motocykla pochodzi od płaskowyżu na północy Brazylii, który jest terenem półpustynnym, słynącym z trudnych warunków panujących na jego obszarze. Na razie nie wiadomo ile będzie kosztowało nowe BMW Sertão, jakie są szczegóły jego specyfikacji technicznej i kiedy pojawi się ono na rynku.