BMW Concept Stunt G 310 - prezentacja możliwości platformy K03 - Motogen.pl

Motocykl jest napędzany jednocylindrowym silnikiem o pojemności 310 cm3. Producent skupił się przede wszystkim na odpowiednim rozkładzie masy. Oprócz tego uzyskano dość wąski rozstaw osi pomimo wydłużonego wahacza. Układ dolotowy przesunięto bardziej do przodu, a wydechowy – bardziej do tyłu. Dzięki temu drugiemu zabiegowi tłumik można było umieścić pionowo pomiędzy silnikiem i tylnym amortyzatorem. To z kolei pozwala swobodniej manewrować maszyną podczas wykonywania tricków. Ciekawostką jest również głowica obrócona o 180 stopni.

Przy tworzeniu motocykla brał udział emerytowany już stunter Chris Pfeiffer. W motocyklu zastosowano takie ułatwienia dla stunterów jak chociażby blokada manetki gazu. Z tyłu zainstalowano dwa hamulce. Dodatkowa klamka została zamontowana po lewej stronie kierownicy – pozwala to na jednoczesne manewrowanie hamulcem i sprzęgłem. Tylny stelaż wykonano z aluminium i przystosowano do postawienia na nim stopy.

Obok BMW Concept Stunt G310 nie da się przejść obojętnie. Liczymy na to, że fabryczne modele zbudowane na bazie platformy K03 będą prezentowały się równie dobrze.

Autor: Wojciech Grzesiak