Benelli TRK 800 2023! Chińczyk zaprojektowany we Włoszech [opis, dane techniczne, zdjęcia] - Motogen.pl

Benelli po raz kolejny pokazało adventure TRK 800. W ubiegłym roku w Mediolanie model ten wystąpił jako koncept, tym razem – wersja produkcyjna.

Benelli nie ma w zwyczaju spieszyć się z prezentacjami nowych modeli. Co gorsza – nawet pokazany oficjalnie model nie oznacza, że trafi on do salonów sprzedaży. Tak właśnie było z TRK 800, który pokazany został po raz pierwszy w ubiegłym roku, a dziś Benelli prezentuje go… ponownie.

Szkoda, że TRK 800 nie pojawił się w salonach wcześniej, bo zarówno dopracowany silnik, jak i odjechany design wydają się receptą na sprzedażowy sukces. Być może Benelli zajęte było produkowaniem modeli TRK 502, na który jest w Europie nieprawdopodobne ssanie. Tym razem mamy jednak nadzieję, że motocykl pokazany w Mediolanie jest już wersją produkcyjną i że w przyszłym roku będzie można go kupić.

TRK 800 – zaprojektowany we Włoszech

TRK 800 został zaprojektowany w Centro Stile Benelli w Pesaro – piszemy to na wypadek, gdyby ktoś szykował się do hejtowania „chińczyka”. Silnik o pojemności 754 cm3, owszem, pochodzi z Chin, ale jego konstrukcja została oparta o jednostkę stosowaną w modelu TnT 1130, a zatem tutaj także mamy jak najbardziej włoską technologię.

Ten sam silnik stosowany jest w modelach 752S i Leoncino 800, choć w tym drugim modelu został on nieco inaczej zestrojony. O ile w 752S charakteryzował się brakiem dynamiki, o tyle w Leoncino 800 wydaje się mieć nieco pazura. Dwucylindrowa jednostka rozwija moc 76 KM, co plasuje TRK800 na tej samej półce co nowy V-Strom 800, Transalp, czy Aprilia Tuareg.

Benelli TRK 800 – wyposażenie

Pod względem designu TRK 800 z pewnością nie ma się czego wstydzić. Muskularne kształty podkreślone przez odważnie poprowadzone linie kryją w sobie bardzo włoski styl. Motocykl sprawia wrażenie, jakby tylko czekał, by zerwać się do jazdy. W ślad za dopracowanym designem idzie poziom wyposażenia – mamy tutaj między innymi kolorowy, 7-calowy wyświetlacz TFT, oświetlenie LED, wygodną kanapę, czy handbary.

Tradycyjne dla Benelli, możemy liczyć na komponenty z górnej półki – z przodu zastosowano widelec Marzocchi o średnicy goleni 50 mm, który można regulować w zakresie odbicia, dobicia i napięcia wstępnego sprężyny. Skok 170 mm nie zapowiada wprawdzie dzielności terenowej, ale też model ten nie jest przeznaczony w trudny teren, a raczej na szutrowe drogi.

Za amortyzowanie tyłu odpowiada monoshock z regulacją napięcia wstępnego sprężyny i hydraulicznym tłumieniem odbicia. Skok jest podobny jak z przodu – 171 mm. Pojemność zbiornika paliwa jest całkiem niezła – 21 litrów zapowiada spory zasięg. Hamulce są dziełem Brembo – z przodu mamy dwie 320-milimetrowe tarcze i czterotłoczkowy zacisk, z tyłu tarczę 260-milimetrową i jednotłoczkowy zacisk. Motocykl toczy się na kołach 19-calowym z przodu i 17-calowym z tyłu.

Nie ujawniono niestety ceny TRK 800. Sprzęt ma pojawić się w salonach w połowie 2023 roku.

Benelli TRK 800 – galeria zdjęć


Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany