Spis treści
Triumph pokazuje nowe Street Triple 765 w trzech wersjach: R oraz RS oraz Moto2 Edition. Wyposażenie i osiągi są na kosmicznie wysokim poziomie – sprawdźcie bliżej!
We włoskim Mediolanie odbywają się właśnie targi EICMA. My tam jesteśmy (dzięki wsparciu ELF) i mamy dla Was relację (zapraszamy na instagram i do listy wszystkich nowości). Tuż przed targami, Triumph zaprezentował nową gamę modeli Street Triple 765 w wersjach R oraz RS oraz Moto2.

Nowość na rok 2023 od Triumpha to najmocniejsza i najbardziej wyrafinowana linia Street Triple 765 w historii. W ofercie pojawiają się trzy odmiany Street Triple 765.
Triumph Street Triple 765 R 2023 – nowy model w skrócie
Dzięki zwiększonej mocy, momentowi obrotowemu i osiągom, dzięki ulepszeniom wywodzącym się bezpośrednio z programu rozwoju silnika wyścigowego Moto2, a także za sprawą bardziej dominującej pozycji za kierownicą, agresywnemu stylowi i nowej ergonomii, dzięki zaawansowanej elektronice, w połączeniu z charakterystyczną dla firmy Triumph dbałością o szczegóły, Street Triple 765 R staje się nowym streetfighterem ostatecznym.










Triumph Street Triple 765 RS 2023 w skrócie
Wykorzystując wszystkie nowe technologie, podwozie i ulepszenia stylistyczne tej najbardziej zaawansowanej generacji w historii, Street Triple 765 RS 2023 dodaje hamulce Brembo Stylema będące ostatnim szczytem technologii, zmienioną geometrię dla jeszcze większej zwinności i ustanawia nowy punkt odniesienia wydajności jako najmocniejszy Street Triple w historii, z wiodącym w swojej kategorii wynikiem 130 KM mocy – dzięki ulepszeniom znanym z silnika wyścigowego Moto2.























Triumph Street Triple Moto2 Edition 2023 w skrócie
Limitowany do zaledwie 765 sztuk dla każdego z dwóch inspirowanych wyścigami schematów kolorystycznych, Street Triple 765 Moto2 Edition uzupełnia najbardziej zaawansowaną gamę Street Triple w historii.
Znaczący wzrost możliwości nowej generacji, w połączeniu z wiodącą w swojej klasie mocą i momentem obrotowym RS, a także jeszcze bardziej zaangażowaną i sportową pozycją – dzięki unikalnej kierownicy typu clipon i w pełni regulowanym zawieszeniem Öhlins – zapewniają superostre i precyzyjne prowadzenie zarówno na drodze, jak i na torze. Nadwozie z włókna węglowego, oficjalne logotypy Moto2, unikalny ekran startowy Moto2 oraz indywidualnie numerowane górnej półki sprawiają, że ta oszałamiająca maszyna wyróżnia się jako najlepszy Street Triple.













2023 Triumph Street Triple 765 R / RS / Moto2 – najważniejsze cechy
- Znacznie ulepszony silnik 3-cylindrowy o pojemności 765 cm3, 120 KM dla Street Triple R i wiodąca w kategorii moc szczytowa 130 KM dla RS i Moto2 Edition, a także zwiększony maksymalny moment obrotowy przy 80 Nm we wszystkich modelach.
- Lepsza responsywność i przyspieszenie dzięki zmienionej skrzyni biegów i napędowi końcowemu.
- Nowy, wydech i tłumik z lepszym przepływem zapewniają charakterystyczną ścieżkę dźwiękową trzycylindrowca.
- Gotowy do jazdy na torze system Triumph Shift Assist, czyli quickshifter w górę i w dół, montowany we wszystkich trzech modelach.
Technologia i elektronika Street Triple 2023
- Nowe, zoptymalizowany Cornering ABS i wyłączana, zoptymalizowana Kontrola Trakcji Cornering.
- Tryby jazdy ulepszone o nowe, bardziej dynamiczne mapy przepustnicy.
- 5″ wyświetlacz TFT w RS i Moto2 Edition oraz wielofunkcyjny wyświetlacz TFT w wersji R.
- Oświetlenie LED z charakterystycznymi światłami do jazdy dziennej w RS
i Moto2 Edition.
Podwozie i zawieszenie Street Triple 2023
- Ulepszona ergonomia z szerszą kierownicą w Street Triple R i RS oraz zmieniona geometria dla jeszcze lepszej zwinności w nowych RS i Moto2 Edition.
- Hamulce Brembo Stylema w RS i Moto2 Edition.
- W pełni regulowane zawieszenie o wysokiej specyfikacji.
- Wahacz Gullwing zwiększa stabilność przy dużych prędkościach i precyzyjne zachowanie podwozia.
- Gotowa do jazdy na torze specyfikacja Moto2 Edition, w tym nowe, w pełni regulowane zawieszenie Öhlins i nowa kierownica clipon.
Stylistyka Street Triple 2023
- Nowe, bardziej agresywne nadwozie.
- Nowe, inspirowane wyścigami malowania 765 z odważnymi i charakterystycznymi schematami kolorystycznymi.
- Oficjalne logotypy Moto2 i sportowe nadwozie z włókna węglowego w Moto2 Edition.



Dane techniczne – Triumph Street Triple 762 R / RS / Moto2 Edition 2023
Street Triple 765 2023 | R | RS | Moto2 Edition |
---|---|---|---|
R | RS | Moto2™ Edition | |
Silnik i napęd | |||
Type | Liquid-cooled, 12 valve, DOHC, inline 3-cylinder | ||
Capacity | 765 cc | ||
Bore | 78.0 mm | ||
Stroke | 53.4 mm | ||
Compression | 13.25:1 | ||
Maximum power | 120 PS / 118.4 bhp | 130 PS / 128.2 bhp | 130 PS / 128.2 bhp |
(88.3 kW) @ 11,500 rpm | (95.6 kW) @ 12,000 rpm | (95.6 kW) @ 12,000 rpm | |
Maximum torque | 80 Nm (59 ft lb) @ 9,500 rpm | ||
Fuel system | Multipoint sequential electronic fuel injection with electronic throttle control | ||
Exhaust | Stainless steel 3 into 1 header system with low single sided stainless steel silencer | ||
Final drive | X-ring chain | ||
Clutch | Wet, multi-plate, slip & assist | ||
Gearbox | 6 speed | ||
Podwozie | |||
Frame | Aluminium beam twin spar frame with 2 piece high pressure die cast rear subframe | ||
Swingarm | Twin-sided, cast aluminium alloy | ||
Front wheel | Cast aluminium alloy 5 spoke, 17 x 3.5 in | ||
Rear wheel | Cast aluminium alloy 5 spoke, 17 x 5.5 in | ||
Front tyre | 120/70 ZR 17 | ||
Rear tyre | 180/55 ZR 17 | ||
Front suspension | Showa 41 mm upside down Separate Function Forks – Big Piston (SFF-BP), adjustable compression and rebound damping, and preload adjustment. 115mm wheel travel | Showa 41 mm upside down Big Piston Forks (BPF), adjustable compression and rebound damping, and preload adjustment. 115mm wheel travel | Öhlins NIX30, adjustable compression and rebound damping, and preload adjustment. 115mm wheel travel. |
Rear suspension | Showa piggyback reservoir monoshock, adjustable compression, rebound and preload adjustment. 133.5mm wheel travel | Öhlins STX40 piggyback reservoir monoshock, adjustable compression and rebound damping, and preload adjustment. 131.2mm wheel travel | |
Front brakes | Twin 310 mm floating discs, Brembo M4.32 4-piston radial monobloc calipers, OC-ABS | Twin 310 mm floating discs, Brembo Stylema 4-piston radial monobloc calipers, OC-ABS, Brembo MCS radial master cylinder | |
Rear brakes | Single 220 mm disc, Brembo single piston caliper, OC-ABS | ||
Instruments | Multi-function instruments with colour TFT screen | Full colour 5″ TFT instruments | |
Wymiary i waga | |||
Length | 2055 mm | 2052 mm | 2051 mm |
Width (handlebars) | 792 mm | 792 mm | 765 mm |
Height without mirrors | 1047 mm | 1064 mm | 1051 mm |
Seat height | 826 mm | 836 mm | 839 mm |
Wheelbase | 1402 mm | 1399 mm | 1397 mm |
Rake | 23.7° | 23.2° | 23.0° |
Trail | 97.8 mm | 96.9mm | 95.3 mm |
Wet weight (90% fuel – mass in running order) | 189 kg | 188 kg | 188 kg |
Fuel tank capacity | 15 litres | 15 litres | 15 litres |
Zużycie paliwa i serwis | |||
Fuel Consumption | TBC following final homologation | ||
CO2 Figures | TBC following final homologation | ||
Standard | EURO 5 – CO2 emissions and fuel consumption data are measured according to regulation 168/2013/EC. Figures for fuel consumption are derived from specific test conditions and are for comparative purposes only. They may not reflect real driving results. | ||
Service interval | 6,000 miles (10,000km) / 12 months (whichever comes first) |
Leave a Reply