Triumph Street Triple 765 R / RS / Moto2 Edition - zaawansowane, lekkie streetfightery! [opis, zdjęcia, film, dane techniczne] - Motogen.pl

Triumph pokazuje nowe Street Triple 765 w trzech wersjach: R oraz RS oraz Moto2 Edition. Wyposażenie i osiągi są na kosmicznie wysokim poziomie – sprawdźcie bliżej!

We włoskim Mediolanie odbywają się właśnie targi EICMA. My tam jesteśmy (dzięki wsparciu ELF) i mamy dla Was relację (zapraszamy na instagram i do listy wszystkich nowości). Tuż przed targami, Triumph zaprezentował nową gamę modeli Street Triple 765 w wersjach R oraz RS oraz Moto2.

Nowość na rok 2023 od Triumpha to najmocniejsza i najbardziej wyrafinowana linia Street Triple 765 w historii. W ofercie pojawiają się trzy odmiany Street Triple 765.

Triumph Street Triple 765 R 2023 – nowy model w skrócie

Dzięki zwiększonej mocy, momentowi obrotowemu i osiągom, dzięki ulepszeniom wywodzącym się bezpośrednio z programu rozwoju silnika wyścigowego Moto2, a także za sprawą bardziej dominującej pozycji za kierownicą, agresywnemu stylowi i nowej ergonomii, dzięki zaawansowanej elektronice, w połączeniu z charakterystyczną dla firmy Triumph dbałością o szczegóły, Street Triple 765 R staje się nowym streetfighterem ostatecznym.

Triumph Street Triple 765 RS 2023 w skrócie

Wykorzystując wszystkie nowe technologie, podwozie i ulepszenia stylistyczne tej najbardziej zaawansowanej generacji w historii, Street Triple 765 RS 2023 dodaje hamulce Brembo Stylema będące ostatnim szczytem technologii, zmienioną geometrię dla jeszcze większej zwinności i ustanawia nowy punkt odniesienia wydajności jako najmocniejszy Street Triple w historii, z wiodącym w swojej kategorii wynikiem 130 KM mocy – dzięki ulepszeniom znanym z silnika wyścigowego Moto2.

Triumph Street Triple Moto2 Edition 2023 w skrócie

Limitowany do zaledwie 765 sztuk dla każdego z dwóch inspirowanych wyścigami schematów kolorystycznych, Street Triple 765 Moto2 Edition uzupełnia najbardziej zaawansowaną gamę Street Triple w historii.

Znaczący wzrost możliwości nowej generacji, w połączeniu z wiodącą w swojej klasie mocą i momentem obrotowym RS, a także jeszcze bardziej zaangażowaną i sportową pozycją – dzięki unikalnej kierownicy typu clipon i w pełni regulowanym zawieszeniem Öhlins – zapewniają superostre i precyzyjne prowadzenie zarówno na drodze, jak i na torze. Nadwozie z włókna węglowego, oficjalne logotypy Moto2, unikalny ekran startowy Moto2 oraz indywidualnie numerowane górnej półki sprawiają, że ta oszałamiająca maszyna wyróżnia się jako najlepszy Street Triple.

2023 Triumph Street Triple 765 R / RS / Moto2 – najważniejsze cechy

  • Znacznie ulepszony silnik 3-cylindrowy o pojemności 765 cm3, 120 KM dla Street Triple R i wiodąca w kategorii moc szczytowa 130 KM dla RS i Moto2 Edition, a także zwiększony maksymalny moment obrotowy przy 80 Nm we wszystkich modelach. 
  • Lepsza responsywność i przyspieszenie dzięki zmienionej skrzyni biegów i napędowi końcowemu.
  • Nowy, wydech i tłumik z lepszym przepływem zapewniają charakterystyczną ścieżkę dźwiękową trzycylindrowca.
  • Gotowy do jazdy na torze system Triumph Shift Assist, czyli quickshifter w górę i w dół, montowany we wszystkich trzech modelach.

Technologia i elektronika Street Triple 2023

  • Nowe, zoptymalizowany Cornering ABS i wyłączana, zoptymalizowana Kontrola Trakcji Cornering.
  • Tryby jazdy ulepszone o nowe, bardziej dynamiczne mapy przepustnicy.
  • 5″ wyświetlacz TFT w RS i Moto2 Edition oraz wielofunkcyjny wyświetlacz TFT w wersji R.
  • Oświetlenie LED z charakterystycznymi światłami do jazdy dziennej w RS
    i Moto2 Edition.

Podwozie i zawieszenie Street Triple 2023

  • Ulepszona ergonomia z szerszą kierownicą w Street Triple R i RS oraz zmieniona geometria dla jeszcze lepszej zwinności w nowych RS i Moto2 Edition.
  • Hamulce Brembo Stylema w RS i Moto2 Edition.
  • W pełni regulowane zawieszenie o wysokiej specyfikacji.
  • Wahacz Gullwing zwiększa stabilność przy dużych prędkościach i precyzyjne zachowanie podwozia.
  • Gotowa do jazdy na torze specyfikacja Moto2 Edition, w tym nowe, w pełni regulowane zawieszenie Öhlins i nowa kierownica clipon.

Stylistyka Street Triple 2023

  • Nowe, bardziej agresywne nadwozie.
  • Nowe, inspirowane wyścigami malowania 765 z odważnymi i charakterystycznymi schematami kolorystycznymi.
  • Oficjalne logotypy Moto2 i sportowe nadwozie z włókna węglowego w Moto2 Edition.

Dane techniczne – Triumph Street Triple 762 R / RS / Moto2 Edition 2023

Street Triple 765 2023RRSMoto2 Edition
 RRSMoto2™ Edition
Silnik i napęd   
TypeLiquid-cooled, 12 valve, DOHC, inline 3-cylinder  
Capacity765 cc  
Bore78.0 mm  
Stroke53.4 mm  
Compression13.25:1  
Maximum power120 PS / 118.4 bhp130 PS / 128.2 bhp130 PS / 128.2 bhp
 (88.3 kW) @ 11,500 rpm(95.6 kW) @ 12,000 rpm(95.6 kW) @ 12,000 rpm
Maximum torque80 Nm (59 ft lb) @ 9,500 rpm  
Fuel systemMultipoint sequential electronic fuel injection with electronic throttle control  
ExhaustStainless steel 3 into 1 header system with low single sided stainless steel silencer  
Final driveX-ring chain  
ClutchWet, multi-plate, slip & assist  
Gearbox6 speed  
Podwozie   
FrameAluminium beam twin spar frame with 2 piece high pressure die cast rear subframe  
SwingarmTwin-sided, cast aluminium alloy  
Front wheelCast aluminium alloy 5 spoke, 17 x 3.5 in  
Rear wheelCast aluminium alloy 5 spoke, 17 x 5.5 in  
Front tyre120/70 ZR 17  
Rear tyre180/55 ZR 17  
Front suspensionShowa 41 mm upside down Separate Function Forks – Big Piston (SFF-BP), adjustable compression and rebound damping, and preload adjustment. 115mm wheel travelShowa 41 mm upside down Big Piston Forks (BPF), adjustable compression and rebound damping, and preload adjustment. 115mm wheel travelÖhlins NIX30, adjustable compression and rebound damping, and preload adjustment. 115mm wheel travel.
Rear suspensionShowa piggyback reservoir monoshock, adjustable compression, rebound and preload adjustment. 133.5mm wheel travelÖhlins STX40 piggyback reservoir monoshock, adjustable compression and rebound damping, and preload adjustment. 131.2mm wheel travel 
Front brakesTwin 310 mm floating discs, Brembo M4.32 4-piston radial monobloc calipers, OC-ABSTwin 310 mm floating discs, Brembo Stylema 4-piston radial monobloc calipers, OC-ABS, Brembo MCS radial master cylinder 
Rear brakesSingle 220 mm disc, Brembo single piston caliper, OC-ABS  
InstrumentsMulti-function instruments with colour TFT screenFull colour 5″ TFT instruments 
Wymiary i waga   
Length2055 mm2052 mm2051 mm
Width (handlebars)792 mm792 mm765 mm
Height without mirrors1047 mm1064 mm1051 mm
Seat height826 mm836 mm839 mm
Wheelbase1402 mm1399 mm1397 mm
Rake23.7°23.2°23.0°
Trail97.8 mm96.9mm95.3 mm
Wet weight (90% fuel – mass in running order)189 kg188 kg188 kg
Fuel tank capacity15 litres15 litres15 litres
Zużycie paliwa i serwis   
Fuel ConsumptionTBC following final homologation  
CO2 FiguresTBC following final homologation  
StandardEURO 5 – CO2 emissions and fuel consumption data are measured according to regulation 168/2013/EC. Figures for fuel consumption are derived from specific test conditions and are for comparative purposes only. They may not reflect real driving results.  
Service interval6,000 miles (10,000km) / 12 months (whichever comes first)  

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany