Autodrom Most z potężnymi inwestycjami! Nowy asfalt i sporo zmian na torze w Czechach - Motogen.pl

Czeski Autodrom Most otrzymuje nową nawierzchnię na części toru, przebudowane pułapki żwirowe, nowy monitoring, nowy pomiar czasu i nie tylko!

Autodrom Most bez wątpienia jest jednym z najciekawszych torów wyścigowych pozostających w realnym zasięgu polskich motocyklistów. Z Warszawy jest tam ok. 730 kilometrów, z Wrocławia ok. 380 km. Most został ostatnio doceniony nie tylko przez Polaków, bo w 2021 roku odbyła się tam debiutancka runda światowej serii World Superbike! Już w ostatni weekend lipca 2022 odbędzie się tam następna runda WorldSBK.

Kolejną świetną informacją dla każdego, kto częściej lub rzadziej bywa na Moście, jest remont. Dzięki temu jak zapowiada szef, na torze będzie jeszcze szybciej i jeszcze bezpieczniej.

Wielkość inwestycji na Autodromie Most

Remont na torze Most rozpoczął się w 2021 roku i tamten sezon pochłonął 35 000 000 czeskich koron (czyli około 6,7 mln złotych). Inwestycje na aktualny rok 2022, które w większości są już zakończone, to kolejne 20 000 000 koron (około 3,85 mln złotych).

Nowy asfalt na torze w Moście

Najważniejsza inwestycja to nowy asfalt na części toru. Wymieniono nawierzchnię na całej prostej startowej, w pierwszej szykanie oraz na kolejnych kilkuset metrach. Jest to oczywiście zaawansowana mieszanka asfaltowa zgodna z wymogami i standardami FIA oraz FIM.

Przy okazji w pierwszym i drugim zakręcie wymieniono krawężniki na nowe, w standardzie „Melbourne”.

Nowe pułapki żwirowe i system odprowadzania wody

Następnym etapem prac przy nawierzchni, było wymienienie 4,5 kilometra systemu odprowadzania wody. W tym celu na zewnętrznych częściach zakrętów położono także warstwę porowatego asfaltu.

Jedna z ważniejszych zmian dotyczy stref bezpieczeństwa: pułapki żwirowe stały się większe, a ponadto zmieniono ich kąt nachylenia – teraz będzie bezpieczniej. Ten etap wymagał przemieszczenia 5500 ton żwiru oraz kolejnych tysięcy ton ziemi.

Wieża kontroli, kamery, pomiar czasu i restauracja na Autodromie Most

Przebudowano wieżę kontroli, aby centrala zarządzania torem była bardziej przestronna. Wymieniono system monitoringu – na torze czuwa 27 kamer w jakości 4K, wszystkie obrotowe z własnymi wycieraczkami. Baza danych potrafi zachować 14 dni nagrań.

Dopasowując się do najwyższych standardów, na Moście zmodyfikowano system pomiaru czasu. Pojawiły się nowe obwody i czujniki, które z wysoką dokładnością wskażą indywidualne czasy przejazdu każdej sekcji toru, pokażą prędkość maksymalną na prostej startowej oraz wiele innych danych.

Na koniec, ale wcale nie najmniej ważny, jest remont restauracji, z czego zadowoleni będą i zawodnicy, i osoby tylko odwiedzające tor. Nowa restauracja otwarta zostanie w kwietniu – będzie większy taras widokowy oraz open-bar na dachu.

Czy teraz chętniej wybierzecie się na track-daye organizowany na Autodromie Most? A może już macie bilety na rundę WorldSBK w lipcu 2022?


Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany