Włoski motocykl, nazywany wyrafinowanym nakedem, to połączenie najlepszych, zdaniem producenta, dotychczasowych osiągnięć Aprilii.
Aprilia Tuono V4R czerpie garściami z rozwiązań zastosowanych dotychczas w modelu RSV4R. Koła są jednak o 2 kg lżejsze, a oprócz tego motocykl otrzymał kilka przydatnych dodatków, takich jak trzystopniowy system APRC (Aprilia Performance Ride Control) w standardzie, dzięki któremu wheelie będzie możliwe tylko na wyraźne życzenie jadącego, system kontroli trakcji (ATC), quickshifter, urządzenia mierzące przyspieszenie i sensor prędkości kół. Silnik ważącej na sucho 179 kg Aprilii Touno V4R generuje 162 KM i maksymalny moment 109 Nm przy 9000 obr./min. Jeśli do tego dodamy niewielkie owiewki, wygodną kanapę i płaską kierownicę, szczupły, lekki wydech, regulowane zawieszenie (43 mm widelce USD Showa) i amortyzator Showa, Aprilia Tuono V4R może stać się konkurencją dla Streetfightera Ducati.
Pozostaje tylko poczekać na cennik.