Diablo Rosso II - nowa opona Pirelli - Motogen.pl

Ta firma to esencja włoskiego podejścia do tworzenia, gdzie oprócz głównego produktu istnieje również otoczka pasji i fascynacji. Któż nie słyszał o słynnych ekskluzywnych kalendarzach tej marki lub też nie natknął się na świetną wiralną akcję filmu z Naomi Campbell i Johnem Malkovichem? O czym mowa? Chodzi oczywiście o Pirelli.

 

Przy okazji międzynarodowych targów Eicma 2010 w Mediolanie Pirelli oficjalnie zaprezentowało nową generację opon, model Diablo Rosso II.

 

Pirelli określa drugą odsłonę Rosso jako najbardziej sportową z produktów dedykowanych dla jeźdźców korzystających z motocykli głównie na drodze, nie torze wyścigowym. Rosso II korzysta z siedmiu lat doświadczeń wyniesionych z serii wyścigów Superbike World Championschip, zapewniając świetną przyczepność i jakość prowadzenia, połączoną z możliwością użytkowania tych opon w każdych warunkach, nawet w chłodne i deszczowe dni, gdy opony zorientowane tylko na sport nie dają sobie rady. Jeżeli więc jesteś właścicielem ostrego sportowego motocykla lub mocarnego i agresywnego naked bike’a, chcesz korzystać z możliwości, jakie dostarcza moc pojazdu, i poruszasz się w każdych warunkach pogodowych, przemieszczasz się w korkach, wyjeżdżasz pokręcić się po krętych drogach podmiejskich i raz na jakiś czas wyskoczysz dać z siebie i z maszyny wszystko na torze wyścigowym – Rosso II to opona stworzona właśnie dla Ciebie.…Rosso II korzysta z siedmiu lat doświadczeń wyniesionych z serii wyścigów Superbike World Championschip…

 

W oponach Rosso II zastosowano dwa rodzaje mieszanki – 25% zewnętrznej części opony to miękka i przyczepna w dobrych warunkach pogodowych guma, dzięki której szorowanie podnóżkiem i kolanem po asfalcie nie będzie stanowiło większego problemu, natomiast pozostałe 75% wewnątrz to mieszanka przygotowana pod kątem wytrzymałości i przyczepności w różnych, nawet niesprzyjających warunkach pogodowych. Do tego Pirelli zastosowało jeszcze dwa patenty opracowane dzięki doświadczeniu w WSBK – EPT (Enhanced Patch Technology) oraz ICS (Integrated Contour Shaping). Zamiast wdawać się w szczegóły, wspomnę, że dzięki tym rozwiązaniom opona lepiej dopasowuje się do nawierzchni. Rosso II staje się tym samym oponą umieszoną idealnie pośrodku oferty Pirelli, będąc między turystyczną Angel ST, a dużo bardziej sportową Rosso Corsa.

 

Be unique
Rozwój technologii to jednak normalna rzecz. Produkty z roku na rok zapewniają coraz lepsze parametry, pozwalają na coraz lepsze wyniki, czy to na torze, czy na drodze. Czy można zatem zrobić coś jeszcze? Na początku wspomniałem o pasji, fascynacji i ekskluzywności. Taką formą ekskluzywności i wyróżnienia się z tłumu jest personalizacja posiadanej opony. Po kupieniu nowej pary gum, wchodząc na stronę www.gettyre.com/stickers, mamy możliwość wyboru kolorów flagi i umieszczenia krótkiego tekstu, jak np. własne imię czy ksywka na specjalnej naklejce, którą umieszcza się później na rancie opony. W ten sposób opona staje się swego rodzaju wizytówką motocyklisty. Na koniec warto wspomnieć, że Rosso II jest dostępna we wszystkich najbardziej popularnych rozmiarach, a swoistą wisienką na torcie jest seryjne wyposażenie nowego Ducati Diavel w opony Rosso II w rozmiarze 240/45–17 i 120/70–17.