Włosi wypuszczają na rynek model motocykla Aprilia RSV4 R z systemem APRC.
Podczas targów Eicma 2010 zadebiutowała Aprilia RSV4 Factory APRC. My także pisaliśmy o motocyklu, który teraz doczekał się następcy w postaci modelu RSV4 R. Dla zapominalskich krótka ściąga: APRC czyli Aprilia Performance Ride Control to system wyposażenia, w którego skład wchodzą ośmiostopniowy system kontroli trakcji, trzystopniowy wheelie control, launch control, czyli wspomaganie szybkiego startu, oraz quickshifter, zapewniający szybką zmianę biegów bez wciskania sprzęgła i odpuszczania gazu. Wyposażona w APRC Aprilia Factory stoi jednak poza możliwościami finansowymi przeciętnego Kowalskiego, co Włosi wydają się rozumieć, zwłaszcza że wypuścili jedynie 300 egzemplarzy tego niezwykłego jednośladu.
Oprócz wspomnianej wyżej elektroniki RSV4 R APRC otrzymała ulepszony system smarowania silnika, rozdzielone pierwsze trzy biegi i w pełni regulowany tylny amortyzator Sachs. Odchudzono także koła i system wydechowy, który teraz waży około 2,5 kg. Motocykl otrzymał nową grafikę, a producent obiecuje, że spalanie maszyny będzie mniejsze niż dotychczasowego modelu. Cena za tak poprawioną Aprilię wynieść ma około 16 999 dolarów.
Czy włoski producent ma szansę zawojować rynek tym motocyklem, stwarzając konkurencję dla japońskich jednośladów, których nie wyposażono w tak zaawansowane techniczne rozwiązania?
2011 Aprilia RSV4 R APRC Specyfikacja Techniczna:
Silnik: Aprilia 65° V4, czterosuwowy, chłodzony cieczą, DOHC, 4 zawory na cylinder.
Średnica cylindra x skok tłoka: 78 x 52,3 mm
Pojemność: 999,6 ccm
Stopień sprężenia: 13:1
Moc maksymalna: 180 KM (132.4 kW) przy 12 250 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 115 Nm przy 10 000 obr./min
System Paliwowy: Airbox z przednimi wlotami powietrza. Ride-by-Wire ostatniej generacji. Trzystopniowe mapowanie silnika: T (Track), S (Sport), R (Road).
Zapłon: Magneti Marelli zintegrowany cyfrowy elektroniczny system zapłonowy
Starter: elektryczny
Wydech: 4-2-1, pojedynczy tłumik
Smarowanie: mokra miska olejowa
Skrzynia: 6-stopniowa z systemem Aprilia Quick Shift
Sprzęgło: mokre, wielotarczowe
Napęd tylnego koła: łańcuch
Rama: Twin-spar, aluminiowa
Przednie zawieszenie: widelce Sachs USD 43mm, w pełni regulowane, skok 120 mm
Tylne zawieszenie: w pełni regulowany amortyzator Sachs, skok 130 mm
Przedni hamulec: podwójna pływająca tarcza 320 mm, czterotłoczkowe zaciski radialne Brembo
Tylny hamulec: tarcza 220 mm, dwutłoczkowy zacisk Brembo
Opony przód/tył: 120/70-17 / 200/55-17
Wysokość siedzenia: 845 mm
Rozstaw osi: 1420 mm
Kąt pochylenia główki ramy: 24.5°
Waga na sucho: 182 kg
Zbiornik paliwa: 17 l (4 l rezerwy)