Aprilia RS660 Extrema. Idealny motocykl na tor [szybka opinia, Operacja Lato] - Motogen.pl

Mniej znaczy więcej – choć RS660 nie dysponuje oszałamiającą mocą, wyposażenie i sposób, w jaki informuje o oddawaniu mocy sprawiają, że łatwo ten motocykl pokochać, szczególnie jeśli lubisz od czasu do czasu skoczyć na torowanko.

Nie jestem miłośnikiem motocykli sportowych motocykli, choć z drugiej strony RS660 od dawna przewijał się w opowieściach znajomych, widziałem go także wielokrotnie na różnych torowankach. Coś musi być w nim takiego, że wzbudza zainteresowanie ludzi, którzy wolny czas decydują się spędzać na asfaltowej drodze biegnącej w kółko. W dodatku czynią to mimo upałów.

Aprilia RS660 – szybka opinia video

Sportowy charakter

Test zacząłem od najbardziej lansiarskiej miejscówki motocyklowej w Warszawie – Placu Zamkowego. To miejsce, gdzie motocykliści lansują się ze swoimi maszynami. Idealne miejsce, aby zaprezentować Aprilię RS 660. Wygląda ona jak stworzona do bycia fotografowaną na Instagramie, ale czy to wszystko, co oferuje? Oczywiście, że nie. RS660 ma również solidne predyspozycje torowe.

Mniej znaczy więcej

W dzisiejszych czasach sportowe 600 są rzadkością – nie kupisz ich w salonie, nawet ich dostępność w ofercie używanych jest ograniczona. Inna sprawa – nawet jeśli kupisz taką 600, to gdzie nią pojeździsz? Aprilia RS 660, z mocą około 100 KM, oferuje sportową pozycję i świetne oddawanie mocy, co czyni ją idealnym wyborem na polskie, małe tory, takie jak Radom czy Łódź. Możliwość wykorzystania pełnej mocy motocykla na małych torach, gdzie można cieszyć się sportowym charakterem jazdy, to ogromny atut tego modelu.

Full opcja

Aprilia RS 660 to nie tylko wygląd. Motocykl dosłownie wypakowany jest elektroniką, co w tej klasie nie jest tak oczywiste. Do dyspozycji są system kontroli trakcji, trzy tryby jazdy (Dynamic, Commute, Individual), układ hamowania silnikiem, Wheelie Control i regulowany ABS. Każdy z tych układów można ustawiać w pewnym zakresie w trybie Individual. To sprawia, że motocykl ten jest idealnym narzędziem do jazdy po torze.

Zawieszenie i komfort

Chociaż zawieszenie nie oferuje pełnej regulacji, to to, co jest dostępne, sprawdza się zaskakująco dobrze. Przód motocykla na torze radzi sobie bardzo dobrze, zaawansowani użytkownicy mogą narzekać na tylny zawias, który wydaje się nieco zbyt miękki. Za to podczas codziennego użytku zawieszenie RS660, choć twarde, zapewnia podstawowy komfort poruszania się. Jedynie na regularnych wybojach, np. kostce bazaltowej, wnętrzności kierowcy przeżywają koszmary.

Radialne hamulce Brembo to kolejny element torowej układanki. Są bardzo skuteczne, a moment ich zadziałania dobrze wyczuwalny. Niezwykle łatwo je dozować, choć mam wrażenie, że tylny hebel nieco zbyt agresywnie aplikuje siłę, przez co trzeba nauczyć się jak nie blokować tylnego koła.

Wersja Extrema

Testowana przeze mnie wersja Extrema wyróżnia się karbonowymi elementami – klasyczną, wyprowadzoną do tyłu końcówką układu wydechowego, pługiem i błotnikiem, które obniżają wagę motocykla o 3 kg, co daje 166 kg. Dodatkowo, dostępna w zestawie sportowa nakładka tylnej kanapy nadaje maszynie rasowego wyglądu.

Dla kogo jest Aprilia RS660?

Jeśli lubisz sportową jazdę, ale potrzebujesz motocykla również do codziennego użytku, Aprilia RS660 jest dla ciebie. Dzięki zaawansowanej elektronice i komfortowi, motocykl ten sprawdzi się zarówno na torze, jak i w mieście. Dla osób, które nie dysponują dużym budżetem na zakup kilku różnych motocykli, RS660 jest dobrym kompromisem. Zdecydowanie lepiej czuć się tutaj będzie ktoś o wzrości do 180 cm i wadze do 80 kg. Więksi, a przede wszystkim ciężsi bikerzy mogą narzekać na brak miejsca.

Aprilia RS660 Extrema – zdjęcia od Tomazi.pl

Operacja Lato 2024: o co chodzi? Spotkania, konkurs, plan…

Materiał powstał w czasie Operacji Lato. Edycja 2024 ma aż 6 tygodni marek (o czym piszemy szerzej w artykule). Każdego tygodnia przetestujemy dla Was przynajmniej 3 motocykle, a czasem też trafi się czwarty jednoślad albo samochód. Testy i wiele innych publikacji znajdziecie na portalu Motogen.pl, ale także na fanpage motogen.pl na FB oraz na profilach Instagramie oraz Tiktoku, a także na YouTube. Śledźcie wpisy, relacje, shorty i stories!

Konkurs! Po raz kolejny w ramach konkursu #OperacjaLato @Motogen.pl mamy dla Was pakiet cennych nagród! Wystarczy zrobić ciekawe zdjęcie/video o temacie letnio-motocyklowym, wrzucić je na swoje sociale (dowolnie: faceook, instagram, youtube i/lub tiktok) oznaczyć #OperacjaLato oraz @motogen.pl, a zgarnąć można nagrodę główną – kask Schuberth S3 Daytona Red! Pozostałe nagrody też są ciekawe: opony Pirelli, klocki hamulcowe TRW, plecaki z chemią Motul, sesja foto z Tomazim, zestaw gadżetów Exide, czy koszulki Motogen!

Spotkania! To chyba nasza ulubiona część Operacji Lato – w każdy czwartek o 19:00 spotykamy się z Wami na błoniach Stadionu Narodowego. Przyjeżdżajcie wszystkimi motocyklami – marka i pojemność nie ma znaczenia, bo najważniejszy jest świetny klimat i pogaduszki i motocyklach. Czasem skoczymy gdzieś na kawę, a czasem będzie coś do zgarnięcia w mini konkursach na spotkaniach. Aby dowiedzieć się dokładnie co, gdzie i kiedy śledźcie stories na FB/IG oraz wydarzenia na facebooku Motogen!

Harmonogram Operacji Lato 2023:

  • 01.07-07.07 – BMW
  • 08.07-14.07 – Suzuki 
  • 15.07-21.07 – Aprilia
  • 22.07-28.08 – Yamaha
  • 29.07-04.08 – Triumph 
  • 14.08-20.08 – Kawasaki

Operacja Lato może się odbyć dzięki partnerom

Operacja Lato organizowana jest przez Motogen.pl dla Was, ale nie mogłaby się odbyć i nie byłoby nagród w konkursie, gdyby nie dołączyło do nas wiele firm uwielbiających motocykle, jak:
Schuberth,
Pirelli,
InterMotors,
TRW,
Motul,
Exide.

Bądźcie na bieżąco i już teraz dodajcie do obserwowanych fanpage motogen.pl na FB oraz profile na Instagramie oraz Tiktoku, a także na YouTube. Śledźcie wpisy, relacje, shorty i stories!

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany