Aprilia Dorsoduro 1200 na przyszły sezon pokazywana jest obecnie w Mediolanie. Zanim pokażemy Wam zdjęcia z oficjalnej premiery, przyjrzyjmy się bliżej temu motocyklowi.
Producent wyposażył najnowsze Dorsoduro w trzypoziomowy system kontroli trakcji (ATC), system ride-by-wire z trójstopniowym mapowaniem oraz opcjonalny ABS, który może być wyłączany przez kierowcę i którego konfiguracja dual-channel pozwala na niezależne ustawienie pracy tylnego i przedniego koła. Chłodzony cieczą 90° V-Twin generuje moc maksymalną 130 KM przy 8700 obr./min, a jego maksymalny moment obrotowy to 115 Nm przy 7200 obr/.min. Aprilia Dorsoduro 1200 otrzymała wydech 2-into-2, 43-milimetrowy widelec Sachs z przodu oraz tylny amortyzator tej samej firmy, który ma funkcję regulacji odbicia. Z przodu zastosowano hamulce Brembo z czterotłoczkowymi radialnymi zaciskami.
Maximotard, jak nazywa nowe Dorsoduro 1200 sam producent, będzie dostępne w dwóch opcjach kolorystycznych: czarnej i białej. Cena motocykla nie jest jeszcze znana. Więcej zdjęć już wkrótce w naszej relacji z targów Eicma 2010.