Skontaktowaliśmy się z kilkoma importerami i jako pierwsze zareagowało Suzuki Motor Poland. Otrzymaliśmy dzisiaj potwierdzenie, że właściciele Suzuki Hayabusa na rok 2013 będą wezwani do serwisu celem wymiany wadliwego modulatora ABS. Jednocześnie importer zapewnia, że w przypadku awarii systemu ABS działanie hamulców pozostaje w pełni sprawne. Trzeba jedynie ostrożniej obchodzić się z klamką w sytuacjach podbramkowych.
Oficjalny komunikat zostanie ogłoszony po weekendzie. Wynika to z konieczności powiadomienia UOKiK. Na dzień dzisiejszy wiadomo, że akcją zostanie objętych 12 motocykli w Polsce. Właściciele zostaną powiadomieni przez importera lub salony, w których nabyli motocykle.
Skontaktowaliśmy się również z Kawasaki, ponieważ „małe” Ninje zostały wezwane do serwisu najpierw w Japonii, a dzisiaj pojawiła się informacja, że również w Indiach. Z zapytaniem zwrócimy się także do polskiego importera Hondy, ponieważ w motocyklach CB500 i CBR500 zostały zastosowane komponenty firmy Nissin. Właściciele CBR250R mogą spać spokojnie, ponieważ w ich przypadku zastosowano starszy system, który nie jest zagrożony tego typu awarią.
Jeżeli tylko otrzymamy informacje od Hondy i Kawasaki, to pojawią się one w tym newsie w ramach aktualizacji.
Aktualizacja
Otrzymaliśmy odpowiedź od Hondy i Kawasaki. Na chwilę obecną polscy importerzy tych marek nie mają żadnych informacji mówiących o tym, że wadliwy system ABS występuje w egzemplarzach ich motocykli lub o tym, że wystąpi konieczność przeprowadzenia akcji serwisowej. Właściciele baby Ninja i 500-tek Hondy mogą więc być spokojni.