Argentyna gospodarzem Moto2 i Moto3 - Motogen.pl

Tor ma 4,8 km długości, dziewięć zakrętów w prawo, pięć w lewo i prostą o długości nieco ponad kilometra. Nowy układ toru jest dziełem włoskiego projektanta Jarno Zaffelliego.

 

Choć większość kierowców wystartuje na Termas De Rio Hondo po raz pierwszy, zawodnicy Dunlopa i dwaj kierowcy klasy Moto2 zapoznawali się już z torem w lipcu ubiegłego roku podczas testów opon. Przez dwa dni sprawdzono cztery konfiguracje opony przedniej i dziesięć tylnej. Nawierzchnia była bardzo brudna i szorstka, dlatego dla zapewnienia zawodnikom trwałości i sprawności ogumienia potrzebne będą twardsze specyfikacje opon.

Moto2

W poprzednim wyścigu w Austin w Teksasie zachowanie opon było jeszcze lepsze niż w ubiegłym roku, a wielu zawodników ukończyło nawet półtora wyścigu na jednym komplecie. Wszyscy liczący się pretendenci wybrali oponę o średniej twardości na przód i twardą na tył. Ogólny czas wyścigu był o ponad minutę krótszy niż w 2013 roku, a nowy rekordy okrążenia skrócił się o 1,639 sekundy. 

Moto3

W Austin wszyscy zawodnicy klasy Moto3 wybrali opony średniej twardości na przód i tył. Zwycięzca Jack Miller bardzo pozytywnie wypowiadał się o ich zachowaniu przez cały wyścig. Na argentyńskim torze ponownie do wyboru będą opony średnie i twarde.

Statystyki wyścigu: rok robi wielką różnicę! 

Najszybszy czas Mavericka Viñalesa w Austin – 2’10.103 – był aż o 1,639 sekundy krótszy niż rekord Nicolasa Terola z 2013 roku.

 „W Austin byliśmy bardzo zadowoleni z zachowania opon zarówno w klasie Moto2, jak i Moto3. Od pierwszej próby aż po sam wyścig obserwowaliśmy stopniowe zmiany na torze i coraz krótsze czasy okrążeń. Czas wyścigu Moto2 okazał się ostatecznie krótszy od ubiegłorocznego o minutę i jedenaście sekund. To pierwszy wyścig na torze Autodromo Termas De Rio Hondo, dlatego nie ma jeszcze żadnych rekordów do pobicia. Niemniej w klasie Moto2 spodziewam się czasów okrążeń w granicach od 1’48.00 do 1’49.00. Doświadczenie sugeruje, że początkowo ścierać się będą tylne opony, potem tor stanie się gładszy i tarcie przeniesie się na przód. Strategia doboru opon będzie ważnym czynnikiem zwycięstwa, więc możemy spodziewać się bardzo ekscytującego wyścigu”

– mówi Clinton Howe, manager zarządzający działu motocyklowego Grand Prix.