Ducati Multistrada V2 2022: nowa, lżejsza, bardziej uniwersalna [dane, zdjęcia, opis] - Motogen.pl

Nowa Multistrada V2 jest 5 kg lżejsza od poprzedniego modelu, dostępna będzie także w wersja na prawko kat. A2.

Na sezon 2022 Ducati przygotowało kilka nowości, które prezentowane są w ramach wydarzeń internetowych Ducati World Première 2022. Na specjalnej stronie, co dwa tygodnie Włosi publikują jakąś nowość, aż do 9 grudnia. Dziś otrzymujemy pierwszy z nich: Multistrada V2.

Video z premiery internetowej:

Multistrada V2 2022: styl i przeznaczenie

Nowa, mała Multistrada V2 zastępuje Multistradę 950. Jest motocyklem zaawansowanym technologicznie, z kompletnym pakietem elektroniki. Uniwersalność pozwala używać go na co dzień, w mieście, w podróżach, na zakrętach i w lekkim terenie. Dostępny będzie też na prawko kat. A2.

Stylistyka wciąż jest dynamiczna, charakterystyczna dla Ducati. Płynne linie, z silnym przodem i lekkim tyłem. Nowe grafiki podkreślają nazwę motocykla na obu stronach. Poprawiono także ergonomię.

Zdjęcia – nowa Multistrada V2 2022:

Silnik w Multistradzie V2 2022

Najnowsza wersja jednostki Teststretta 11°, czyli V2 o pojemności 937 ccm. Posiada rozrząd desmodromiczny, po 4 zawody i chłodzenie cieczą. Dostarcza 113 KM mocy oraz 98 Nm momentu obrotowego. (Są to wartości o ok. 2-3 oczka niższe, niż w poprzednim modelu.)

Liczy się jednak elastyczność i liniowość, a także gładkość pracy na niskich obrotach. Jednocześnie silnik potrafi zapewnić sportowe wrażenia.

Wymianę oleju przewidziano co 15 000 km, a kontrolę luzów zaworowych co 30 000 km. Modyfikacje przeszły korbowody, sprzęgło, oraz skrzynia biegów, która zapewnia gładsze zmiany biegów – w tym na luz oraz z quickshifterem.

Multistrada V2 – podwozie i zawieszenie

Celem jest, aby Multistrada V2 była zwinna, prowadziła się łatwo i intuicyjnie. Z przodu pracuje 19-calowe koło, które łączy gładkość i komfort jazdy z odpowiednim poziomem precyzji i reakcji.

W wersji V2 S standardem jest elektroniczne, półaktywne zawieszenie Ducati Skyhook Suspension EVO.

Ducati Multistrada V2 – ergonomia 2022

Ważną modyfikacją są zmiany ergonomiczne, aby motocykl był wygodniejszy i bardziej intuicyjny. Wysokość kanapy zmniejszono do 830 mm, wraz z nowym kształtem, węższym w okolicy nóg. Dzięki temu łatwiej postawić nogi na ziemi, a łączna wewnętrzna długość „nogawki” wynosi 1790 mm. W opcjach jest także kanapa obniżana oraz obniżone zawieszenie – po zastosowaniu obu zabiegów, wysokość siodła to 790 mm.

Nowy kształt kanapy to także więcej płaskiej przestrzeni, co zapewnia więcej miejsca wzdłuż, czyli więcej komfortu i większa możliwość zajęcia odpowiedniej pozycji.

Sama pozycja również się poprawiła. Podnóżki – pochodzące z Multistrady V4 – są przesunięte o 10 mm dalej od siodła, co daje większą swobodę wysokim motocyklistom.

Niższa masa Multistrady V2 2022

Porównując do poprzedniego modelu, Multistrada V2 schudła o aż 5 kilogramów.

Sam silnik jest lższejszy o 2 kg, a to za sprawą sprzęgła (1,5 kg) i jego pokrywy, bębna skrzyni biegów oraz korbowodów. Odelżono wiele części motocykla, wliczając lusterka (prosto z V4), flansze przednich tarcz, a także felgi (także z Multi V4, lżejsze o 1,7 kg). Niższa masa felg znacznie wpływa także na dynamikę prowadzenia. Dostępne dodatkowo są felgi szprychowane, które także zostały odchudzone.

Elektronika najnowszej generacji w Ducati Multistradzie V2 2022

Multistrada V2 oferuje wszystko, czego trzeba do bezpiecznego podróżowania. Pakiet zawiera:
– Cornering ABS czuły na przechylenia;
– Vehicle Hold Control przytrzymujący hamulec na wzniesieniu;
– Ducati Traction Control;
– cztery tryby jazdy (Sport, Touring, Urban, Enduro) z możliwością pełnej konfiguracji;
– Ducati Brake Light, czyli błyskające światło stopu przy ostrym hamowaniu.

Wersja S posiada jeszcze szersze wyposażenie:
– półaktywne zawieszenie Skyhook;
– tempomat;
– światła w pełni LED z doświetlaniem zarkętów;
– quickshifter pracujący w górę i w dół;
– system Hands Free;
– ekran TFT 5″;
– podświetlane przyciski na kierownicy.

Kolory i pakiety: Ducati Multistrada V2 2022

Obie opcje posiadają barwę „Ducati Red” z czarnymi felgami, a wersję Multistrada V2 S zamówić można ponadto w kolorze szarym „Street Grey” z czarną ramą i czerwonymi felgami „GP Red”.

Do Multistrady V2 dostępny jest pakiet Travel z kuframi, podgrzewanymi manetkami oraz stopką centralną.

Dane techniczne – Ducati Multistrada V2 2022:


Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany