Wzorowana była na modelu NXR 750, który startował z powodzeniem w rajdach Paryż-Dakar. W salonach motocyklowych najpierw pojawił się model XRV650 jedna szybko dostal zastrzyk mocy i pojemności stając się XRV750. Moc 59 KM przy pojemności 742 cm3 czterosuwowego V-Twina, spowodowała, że Africa Twin stała się najmocniejszym enduro Hondy. Motocykl gwarantował duże przebiegi, bez konieczności przeglądów technicznych. Do tej pory ceniony jest za niezawodność i wygodę, a modele używane dobrze trzymają cenę. Africa Twin jest niezawodna na każdej trasie, a Honda przez lata nie wprowadziła w motocyklu radykalnych zmian – po co zmieniać to co spisuje się świetnie.
Silnik | 2-cylindrowy, widlasty(V2 52 st) , 6-zaworowy, 4-suwowy, OHC |
Pojemność | 742 ccm |
Prędkość max | 174 km/h |
Moc | 62 KM przy 7500 obr./min |
Maks. moment | 61 Nm przy 6000 obr./min |
Chłodzenie | cieczą |
Rama | stalowa, podwójna, kołyskowa, rury o przekroju czworokątnym |
Zbiornik paliwa | 23 litry |
Przednie zawieszenie | widelec teleskopowy, średnica rur nośnych 43mm, skok 220 mm |
Tylne zawieszenie | wwuramienny, aluminiowy wahacz wleczony Pro-Link, pełna regulacja, skok 210mm |
Przednia opona | 90/90-R21 (54S) |
Tylna opona | 140/80-R17 |
Przedni hamulec | dwie tarcze 276 mm, zaciski dwutłoczkowe pływające |
Tylny hamulec | jedna tarcza 256 mm, zacisk dwutłoczkowy pływający |
Zostaw odpowiedź