Spis treści
Wybierasz motocykl? Wiesz, że motocykl sportowo-turystyczny średniej wagi łączy w sobie najlepsze cechy jednośladów? Nie wiesz, jaki wybrać model z tego segmentu? Może F 900 XR? Podpowiadamy.
Artykuł sponsorowany
Motocykl sportowo-turystyczny to wyjątkowo kusząca propozycja. Takie jednoślady potrafią sprawdzić się w użytku codziennym, ale nadają się przede wszystkim do podróży bliskich i dalekich, zapewniając ponadto odpowiednie emocje na szybkich, krętych trasach. Jeżeli wśród „sportowych turystyków” skupimy się na motocyklach wagi średniej, do zalet dodać można jeszcze łatwość prowadzenia, niezłe wyposażenie i niewygórowaną cenę, a także komfort i emocje z jazdy, które zaspokoją każdego motocyklistę, niezależnie od stopnia zaawansowania.
W takim razie jaki model wybrać z segmentu motocykli sportowo-turystycznych wagi średniej? Niewątpliwie jedną z najsilniejszych i najświeższych propozycji jest zupełnie nowy BMW F 900 XR.
Nowość, ale zrodzona z doświadczenia
Dopisek „XR” w ofercie niemieckiego producenta oznacza bezkompromisowe połączenie motocyklowych wartości sportowych i turystycznych. To prawdziwy motocykl sportowo-turystyczy wagi średniej. Niekwestionowanym liderem w tym segmencie pozostaje topowy model BMW S 1000 XR (także w nowej wersji na rok 2020). Jest to motocykl potężny pod względem rozmiarów, mocy i ceny, dlatego BMW Motorrad rozszerza ofertę o klasę wagi średniej. Na rok 2020 do gamy dołączył BMW F 900 XR.
Nowy F 900 XR jest demonstracją najważniejszych cech klasy „Adventure Sport”, dlatego łączy w sobie takie wartości, jak:
– sportowa dynamika jazdy,
– wyprostowana pozycja przypominająca modele GS,
– wyjątkowa zdolność do pokonywania dalekich dystansów,
– komfort jazdy dla kierowcy oraz dla pasażera,
– stylistyka podkreślająca silny charakter.
Komfort, łatwość jazdy i kategoria A2
Pozycja za kierownicą modelu F 900 XR zapewnia wyjątkowy komfort, jak na motocykl sportowo-turystyczny przystało. Geometria trójkąta kanapa-podnóżki-kierownica zapewnia imponujące połączenie pozycji aktywnej i zrelaksowanej, dzięki czemu jest idealna na długie podróże w kierunku oddalonych górskich tras. Pomoże w tym dopracowana owiewka chroniąca przed wiatrem, wraz z regulowaną szybą.
Na pokładzie BMW F 900 XR radość z jazdy odnajdą nie tylko motocykliści z większym doświadczeniem, ale także ci początkujący oraz powracający do jednośladów po dłuższej przerwie; zarówno motocykliści wyżsi, jak i niżsi wzrostem. Intuicyjna łatwość prowadzenia, różnorodna możliwość konfiguracji wysokości kanapy oraz dostępność na kategorię prawa jazdy kat. A2 – te cechy sprawiają, że modelem F 900 XR zainteresować może się niemalże każdy motocyklista oraz motocyklistka. Nie mniej istotna jest niewygórowana cena katalogowa.
Silnik zapewniający moc wrażeń
Jednostką napędową w F 900 XR jest rozwinięty i dopracowany silnik, który po raz pierwszy można było znaleźć w modelu F 850 GS. Jest to silnik 2-cylindrowy, rzędowy, teraz o pojemności skokowej 895 ccm (zwiększona z 853 ccm).
Dysponuje mocą 105 KM oraz momentem obrotowym 92 Nm. Najważniejsze, że ponad 87 Nm dostępne jest w zakresie 4 500 – 8 500 obrotów na minutę, dzięki czemu w praktyce oznacza to na wyjątkową elastyczność jazdy. Zapłon w kolejności 270/450 stopni wraz z nowo zaprojektowanym układem wydechowym zapewniają niezrównane doznania dźwiękowe.
Układ napędowy standardowo posiada sprzęgło antyhoppingowe. Po raz pierwszy można dodać układ kontroli hamowania silnikiem (MSR), dzięki któremu ryzyko utraty przyczepności przy zamknięciu gazu lub ostrej redukcji biegu jest jeszcze skuteczniej niwelowane.
Technologia wyznacza standard
Znajdujący się w średniej kategorii wagowej, model F 900 XR otrzymał technologię znaną z najwyższej półki cenowej, a takie cechy, jak adaptacyjne doświetlanie zakrętów, system bezkluczykowy, czy system inteligentnych połączeń ratunkowych są unikalne dla motocykli średnich. Model F 900 XR wyznacza tym samym nowy standard w swojej kategorii.
BMW F 900 XR posiada standardowo dwa tryby jazdy (Rain i Road) oraz ABS i kontrolę stabilności ASC. W ramach dodatkowego pakietu „Riding Modes Pro” aktywować można 2 dodatkowe tryby jazdy, dynamiczną kontrolę trakcji DTC, dynamicznego asystenta hamowania DBC, kontrolę hamowania silnikiem MSR, asystenta szybkiej zmiany biegów oraz ABS Pro czuły na pochylenia.
Adaptacyjne doświetlanie zakrętów, dostępne jako opcja, jest wyjątkiem, dlatego F 900 XR stał się wyznacznikiem w swojej klasie. W standardzie motocykl posiada pełne oświetlenie w technologii LED.
Wszystkie systemy obsługuje się z kolorowego ekranu TFT o przekątnej 6,5”. Ponadto w wyposażeniu podstawowym jest system Connectivity pozwalający na połączenie ze smartfonem i kontrolę połączeń, wiadomości, muzyki, czy nawigacji. Oto kolejny wyjątek w swojej kategorii. Obsługa oraz czytelność informacji jest także niezrównanie dobra.
Elektroniczne zawieszenie
BMW F 900 XR zbudowane jest na nowoczesnej ramie stalowej z silnikiem jako element nośny. Dzięki dopracowaniu konstrukcji można było osiągnąć niską wagę w stanie gotowym do jazdy – tylko 219 kg. Zbiornik paliwa zmieści 15,5 litra.
Motocykl dodatkowo wyposażyć można w elektronicznie sterowane zawieszenie Dynamic ESA. Tłumienie tylnego amortyzatora dopasowuje się w czasie rzeczywistym, co jeszcze silniej poprawi komfort jazdy oraz radość z pokonywania każdych kilometrów po dowolnych trasach.
Oczywisty wybór
BMW F 900 XR łączy w sobie wszystko, co najważniejsze. Radość z jazdy, łatwość operowania, wysoką jakość wyposażenia oraz niezrównaną użyteczność w każdym zastosowaniu. Oto maszyna, która wyznacza kierunek w segmencie motocykli sportowo-turystycznych średniej wagi. Przekonaj się sam u najbliższego autoryzowanego dealera BMW Motorrad.
Artykuł sponsorowany
Zostaw odpowiedź