Zontes 703F Adventure, którego prototyp mogliśmy po raz pierwszy oglądać podczas targów EICMA 2023, trafia do sprzedaży.
Zontes, znany z tworzenia innowacyjnych i konkurencyjnych pojazdów, tym razem rzuca wyzwanie japońskim i europejskim markom w segmencie średniej wielkości crossoverów. Model 703F Adventure zadebiutuje w Europie już w grudniu 2024 roku, początkowo w Hiszpanii, a jego cena wyniesie 7992 euro (34 tys. zł). Cena ta obejmuje zarówno – uwaga – elektroniczną skrzynię biegów, jak i system kontroli trakcji, co czyni go nadzwyczaj atrakcyjną propozycją w segmencie średnich adventure.
Motocykl napędzany jest trzycylindrowym silnikiem o pojemności 699 cm³, który generuje 95 KM. Moc ta zapewnia, zdaniem producenta, równowagę między wydajnością a poręcznością, co sprawia, że sprzęt ma być odpowiedni zarówno w warunkach miejskich, jak i podczas dłuższych wypraw. Dzięki swojej konstrukcji i technologii, Zontes 703 F Adventure ma szansę skutecznie konkurować z bardziej znanymi markami w segmencie, w tym z Yamahą Tenere, która jest sporo droższa (od 50 tys. zł) i również spor słabsza (73,4 KM).
Na plus Tenery musimy zaliczyć jednak wagę, która wynosi 205 kg po zalaniu zbiornika. Zontes 703F z pełnym zbiornikiem paliwa waży aż 236 kg, co zbliża go już do motocykla wyższej klasy pojemnościowej. Wydawać by się mogło, że to zaskakująco dużo, szczególnie, że motocykl wyposażony jest w aluminiową ramę, ale przynajmniej częściowym rozwiązaniem zagadki jest duży zbiornik paliwa, mieszczący 22 litry benzyny.
Zontes, tradycyjnie, postawił na nowoczesne rozwiązania. Zawieszenia dostarczane są przez Marzocchi i są w pełni regulowane, co umożliwia dopasowanie motocykla do indywidualnych preferencji oraz warunków terenowych. Hamulce to z kolei dzieło Brembo, co gwarantuje skuteczność. 21-calowe przednie koło oraz 18-calowe tylne wyposażono w kostkowane opony Michelin.
Zontes 703 F Adventure nie jest jednak wyłącznie mocnym motocyklem do jazdy off-road. Wśród bogatego wyposażenia znajdują się także elementy, które podnoszą komfort jazdy i bezpieczeństwo. 703F wyposażono w elektronicznie regulowaną przednią szybę oraz radar do ostrzegania o obiektach w martwym polu, co jest rzadko spotykanym rozwiązaniem w tej klasie motocykli. Ponadto, pojazd posiada dwie kamery Full HD z pamięcią 128 GB, które rejestrują obraz podczas jazdy.
Deska rozdzielcza z kolorowym wyświetlaczem TFT o przekątnej 6,75 cala to kolejny nowoczesny element, który znamy z innych modeli Zontes. Wyświetlacz integruje system nawigacji GPS oraz umożliwia połączenie ze smartfonem, co ułatwia dostęp do map i innych funkcji multimedialnych.
O szczegółach dotyczących dostępności i cen modelu 703F Adventure będziemy wiedzieć pod koniec roku.
Hejka, to ciekawa propozycja, taki Tiger 800 3 gen z paroma dodatkowymi bajerami jak np. dodatkowy zbiornik paliwa na 8 l. Ma sensowny plan serwisowy i co najfajniejsze może się albo podobać albo nie.
Czekam z niecierpliwością na to kiedy te nowe zontesy wejdą do Europy i Polski. Ten tutaj jest moim wymarzonym motocyklem… Może kiedyś
Ciekawy motocykl
Niezłe wyposażenie
Jestem ciekawy jak się prowadzi jak tylko będzie możliwe to przetestuję
Nowe modele ZONTESA na EURO 5+ w tym model 703F pojawi się w I kwartale przyszłego 2025 roku.