Pierwsza zmiana dotyczy testowych silników MotoGP przeznaczonych do motocykli dla teamów prywatnych. Umożliwienie dostarczenia komisji technicznej dodatkowych silników pozwoli na łatwiejsze udostępnienie silników z wcześniejszych sezonów. Przy okazji zmniejszy to koszty. Silnik będzie homologowany, a w przypadku stosowania innych wersji będzie konieczna homologacja jedynie tych części, które odróżniają silniki od siebie.
Oprócz tego ekipy MotoGP będą mogły przeprowadzić do pięciu dni prywatnych testów. Zniesiono konieczność plombowania silników na testy. Dzięki temu teamy nie będą musiały organizować dodatkowych silników, co pozwoli na ograniczenie kosztów.
W klasie Moto2 wprowadzono obowiązek stosowania konektora quickshiftera z sześcioma pinami. Ma to zapobiec używaniu urządzenia niezgodnie z przeznaczeniem. Dotychczasowa dowolność konektorów pozwalała na ich modyfikację, która mogła wpływać na osiągi motocykla.