Zmiany w regulaminie technicznym
W klasie Moto2 i Moto3 zawodnicy z pierwszej szóstki muszą mieć zamontowane kamery na motocyklach. Powoduje to oczywiście zwiększenie wagi maszyny, więc żeby wyrównać szanse pozostali zawodnicy będą mieli zamontowane atrapy kamer lub ciężarki. Tym samym wzrośnie waga minimalna dla motocykla z kierowcą z 215 do 217 kilogramów.
W klasie MotoGP znikną opony intermediate, ale nie zmieni się alokacja opon. Dojdzie dodatkowa specyfikacja dla przednich i tylnych slicków.
Zmiany w regulaminie rozgrywek
W Moto2 i Moto3 wprowadzono zmiany w testach prywatnych. Zakontraktowani zawodnicy będą mieli do dyspozycji 10 dni testowania na sezon i będą mogli testować motocykle na dowolnym obiekcie.
W punkcie mówiącym o procedurze startowej dodano zapis mówiący, że jeżeli zawodnik przyjedzie na pola startowe za samochodem bezpieczeństwa, to będzie musiał startować z pit lane.
Kara za przekroczenie prędkości na pit lane wzrośnie z 150 euro do 200 euro za pierwsze przewinienie. Każde kolejne będzie już droższe i stewardzi będą mogli zadecydować o dodatkowych karach.
Uaktualniono zasady dotyczące restartu wyścigów. Jeżeli wyścig zostanie przerwany przed pokonaniem dystansu trzech okrążeń, wszyscy zawodnicy mogą stawić się na polach testowych. Zawodnicy, którzy nie ukończyli okrążenia zapoznawczego lub rozgrzewkowego, również będą mogli wziąć udział we wznowionym wyścigu.
Na wszystkich wyścigach dyrektor toru oraz dyrektor zabezpieczenia medycznego będą musieli posiadać licencję FIM Superlicence.
Sędziowie wirażowi nie będą mogli sprzątać toru po wypadku bez wcześniejszych instrukcji lub autoryzacji ze strony dyrektora wyścigu i oficera ds. bezpieczeństwa.
Zmiany w regulaminie dyscyplinarnym
Funkcje i odpowiedzialność dyrekcji wyścigowej i stewardów pozostają bez zmian. Dyrektor wyścigu, reprezentant FIM i reprezentant Dorny nie będą uczestniczyli w nakładaniu kar, ale mogą ingerować w pracę dyrektora wyścigu, pierwszego stewarda FIM i drugiego stewarda FIM, ponieważ są to stanowiska rotacyjne.
Pojawią się stewardzi do spraw apelacji. Pierwszy steward będzie wyznaczany przez FIM, a drudzy – przez FMNR. Będą oni obecni na każdym wyścigu i ich zadaniem będzie rozpatrywanie odwołań od decyzji stewardów MotoGP. W teorii oznacza to, że na każdym wyścigu może dojść do anulowania wyników oraz anulowania kar. Wcześniej ich decyzje przechodziły przez sąd apelacyjny FIM.
Zmiany w regulaminie medycznym
Oficer medyczny FIM będzie miał zwiększone kompetencje w kwestii doboru personelu. Zadbano również o prywatność zawodników i od przyszłego sezonu członkowie personelu medycznego nie będą mogli wypowiadać się o stanie zawodników bez autoryzacji ze strony fIM i Dorny.
Zawodnicy MotoGP będą musieli zgłaszać do oficerów medycznych przypadki urazów, które wystąpiły podczas imprez innych niż MotoGP. Będą musieli również zgłaszać wszelkie choroby i dolegliwości, które mogłyby wpłynąć na ich kondycję podczas wyścigu.