Dotychczas zdarzało się, że wiele osób rezerwowało miejsce bez płacenia i dodatkowo nie pojawiało się na treningach, miejsca widniały jako zarezerwowane i nie można było ich udostępnić tym, którzy faktycznie przyjechali na miejsce. Teraz ma to ulec zmianie. Rezerwacja dojdzie do skutku dopiero w momencie dokonania przelewu na konto organizatorów. Oprócz tego proszą o dokonywanie przelewu najpóźniej w czwartek przed imprezą. Jest to spowodowane tym, że często przelew dociera dopiero następnego dnia.
Kolejna zmiana dotyczy grup i harmonogramów. Zgodnie z uwagami, które wnosili zawodnicy startujący w Mistrzostwach Polski, zostanie utworzona grupa M, czyli Mistrzowska. Będzie ona przeznaczona dla zawodników i osób z czasami poniżej 1:43.000. Jest to spowodowane tym, że w obecnej grupie A wielu zawodników z klas Supersport, Superstock i Superbike było blokowanych przez wolniejsze motocykle. Będą zatem cztery grupy – A, B, C oraz M. Grupa C będzie typową grupą dla początkujących. Wyprzedzanie będzie dozwolone jedynie na niektórych odcinkach pomiędzy zakrętami. Oto jak przedstawiają się teraz limity czasowe dla poszczególnych grup. Grupa A – minimum 1:44.000, maksimum 1:51.000, Grupa B – minimum 1:52.000, maksimum 2:04.000, Grupa C – do 2:05.000, Grupa M – od 1:43.000 w dół.
W związku z tym zmienia się również harmonogram, który w nowym kształcie publikujemy poniżej.
8:00 Otwarcie biura imprezy
8:30 Egzamin na Moto-Kartę lub Certyfikat PZM
9:00 Spotkanie Grupy C w boksie instruktorskim
9:00 9:20 0:20 A Jazdy na torze Grupa A (sesja 1)
9:20 9:40 0:20 B Jazdy na torze Grupa B (sesja 1)
9:40 10:00 0:20 C Jazdy na torze Grupa C (sesja 1)
10:00 10:30 0:30 M Jazdy na torze Grupa M (sesja 1)
10:30 10:50 0:20 A Jazdy na torze Grupa A (sesja 2)
10:50 11:10 0:20 B Jazdy na torze Grupa B (sesja 2)
11:10 11:30 0:20 C Jazdy na torze Grupa C (sesja 2)
11:30 12:00 0:30 M Jazdy na torze Grupa M (sesja 2)
12:00 12:20 0:20 A Jazdy na torze Grupa A (sesja 3)
12:20 12:40 0:20 B Jazdy na torze Grupa B (sesja 3)
12:40 13:00 0:20 C Jazdy na torze Grupa C (sesja 3)
13:00 13:30 0:30 P Przerwa Techniczna
13:30 14:00 0:30 M Jazdy na torze Grupa M (sesja 3)
14:00 14:20 0:20 A Jazdy na torze Grupa A (sesja 4)
14:20 14:40 0:20 B Jazdy na torze Grupa B (sesja 4)
14:40 15:00 0:20 C Jazdy na torze Grupa C (sesja 4)
15:00 15:30 0:30 M Jazdy na torze Grupa M (sesja 4)
15:30 15:50 0:20 A Jazdy na torze Grupa A (sesja 5)
15:50 16:10 0:20 B Jazdy na torze Grupa B (sesja 5)
16:10 16:30 0:20 C Jazdy na torze Grupa C (sesja 5)
16:30 16:50 0:20 A Jazdy na torze Grupa A (sesja 6) (Wyścig)
16:50 17:10 0:20 B Jazdy na torze Grupa B (sesja 6) (Wyścig)
17:10 17:30 0:20 C Jazdy na torze Grupa C (sesja 6) (Wyścig)
17:30 17:50 0:20 A Jazdy na torze Grupa A (sesja 7)
17:50 18:10 0:20 B Jazdy na torze Grupa B (sesja 7)
18:10 18:30 0:20 C Jazdy na torze Grupa C (sesja 7)
Pojawiła się również skrócona informacja na temat tego, jak należy się przygotować formalnie do startu w wyścigu.
1. Uczestnicy mogą wyrobić sobie certyfikat na imprezie (a co za tym idzie licencję B) – koszt 50 zł.
2. Moto-Karta nie upoważnia do wzięcia udziału w wyścigu (to tylko wewnętrzna rzecz AW).
3. Trzeba zrobić kartę zdrowia w przychodni sportowo-lekarskiej – za około 100-120zł można się przebadać dokładnie pod względem sportowym, co podpowiada o ewentualnych początkach chorób, o których możemy nie mieć pojęcia (taka profilaktyka). Badania są raz na pół roku dla osób do 23 r.ż. i raz na rok dla starszych.
4. Po wyścigu należy udać się z dokumentami do najbliższego Zarządu Okręgu PZM i wyrobić sobie licencję (350 zł w pierwszym roku, później taniej).
5. … i od następnego SD wszystko jest proste.
Zmiany już wywołały niemałe poruszenie, ale jak w przypadku każdych zmian potrzeba czasu na to, aby wszyscy się z nimi oswoili.