Zmiany w regulaminie i harmonogramie Speed Day - Motogen.pl

Dotychczas zdarzało się, że wiele osób rezerwowało miejsce bez płacenia i dodatkowo nie pojawiało się na treningach, miejsca widniały jako zarezerwowane i nie można było ich udostępnić tym, którzy faktycznie przyjechali na miejsce. Teraz ma to ulec zmianie. Rezerwacja dojdzie do skutku dopiero w momencie dokonania przelewu na konto organizatorów. Oprócz tego proszą o dokonywanie przelewu najpóźniej w czwartek przed imprezą. Jest to spowodowane tym, że często przelew dociera dopiero następnego dnia.

Kolejna zmiana dotyczy grup i harmonogramów. Zgodnie z uwagami, które wnosili zawodnicy startujący w Mistrzostwach Polski, zostanie utworzona grupa M, czyli Mistrzowska. Będzie ona przeznaczona dla zawodników i osób z czasami poniżej 1:43.000. Jest to spowodowane tym, że w obecnej grupie A wielu zawodników z klas Supersport, Superstock i Superbike było blokowanych przez wolniejsze motocykle. Będą zatem cztery grupy – A, B, C oraz M. Grupa C będzie typową grupą dla początkujących. Wyprzedzanie będzie dozwolone jedynie na niektórych odcinkach pomiędzy zakrętami. Oto jak przedstawiają się teraz limity czasowe dla poszczególnych grup. Grupa A – minimum 1:44.000, maksimum 1:51.000, Grupa B – minimum 1:52.000, maksimum 2:04.000, Grupa C – do 2:05.000, Grupa M – od 1:43.000 w dół.

W związku z tym zmienia się również harmonogram, który w nowym kształcie publikujemy poniżej.

8:00                 Otwarcie biura imprezy    
8:30                 Egzamin na Moto-Kartę lub Certyfikat PZM    
9:00                 Spotkanie Grupy C w boksie instruktorskim    
9:00     9:20     0:20     A     Jazdy na torze Grupa A (sesja 1)    
9:20     9:40     0:20     B     Jazdy na torze Grupa B (sesja 1)    
9:40     10:00     0:20     C     Jazdy na torze Grupa C (sesja 1)    
10:00     10:30     0:30     M     Jazdy na torze Grupa M (sesja 1)    
10:30     10:50     0:20     A     Jazdy na torze Grupa A (sesja 2)    
10:50     11:10     0:20     B     Jazdy na torze Grupa B (sesja 2)    
11:10     11:30     0:20     C     Jazdy na torze Grupa C (sesja 2)    
11:30     12:00     0:30     M     Jazdy na torze Grupa M (sesja 2)    
12:00     12:20     0:20     A     Jazdy na torze Grupa A (sesja 3)    
12:20     12:40     0:20     B     Jazdy na torze Grupa B (sesja 3)    
12:40     13:00     0:20     C     Jazdy na torze Grupa C (sesja 3)    
13:00     13:30     0:30     P     Przerwa Techniczna    
13:30     14:00     0:30     M     Jazdy na torze Grupa M (sesja 3)    
14:00     14:20     0:20     A     Jazdy na torze Grupa A (sesja 4)    
14:20     14:40     0:20     B     Jazdy na torze Grupa B (sesja 4)    
14:40     15:00     0:20     C     Jazdy na torze Grupa C (sesja 4)    
15:00     15:30     0:30     M     Jazdy na torze Grupa M (sesja 4)    
15:30     15:50     0:20     A     Jazdy na torze Grupa A (sesja 5)    
15:50     16:10     0:20     B     Jazdy na torze Grupa B (sesja 5)    
16:10     16:30     0:20     C     Jazdy na torze Grupa C (sesja 5)    
16:30     16:50     0:20     A     Jazdy na torze Grupa A (sesja 6)     (Wyścig)
16:50     17:10     0:20     B     Jazdy na torze Grupa B (sesja 6)     (Wyścig)
17:10     17:30     0:20     C     Jazdy na torze Grupa C (sesja 6)     (Wyścig)
17:30     17:50     0:20     A     Jazdy na torze Grupa A (sesja 7)    
17:50     18:10     0:20     B     Jazdy na torze Grupa B (sesja 7)    
18:10     18:30     0:20     C     Jazdy na torze Grupa C (sesja 7)

Pojawiła się również skrócona informacja na temat tego, jak należy się przygotować formalnie do startu w wyścigu.

1. Uczestnicy mogą wyrobić sobie certyfikat na imprezie (a co za tym idzie licencję B) – koszt 50 zł.
2. Moto-Karta nie upoważnia do wzięcia udziału w wyścigu (to tylko wewnętrzna rzecz AW).
3. Trzeba zrobić kartę zdrowia w przychodni sportowo-lekarskiej – za około 100-120zł można się przebadać dokładnie pod względem sportowym, co podpowiada o ewentualnych początkach chorób, o których możemy nie mieć pojęcia (taka profilaktyka). Badania są raz na pół roku dla osób do 23 r.ż. i raz na rok dla starszych.
4. Po wyścigu należy udać się z dokumentami do najbliższego Zarządu Okręgu PZM i wyrobić sobie licencję (350 zł w pierwszym roku, później taniej).
5. … i od następnego SD wszystko jest proste.

Zmiany już wywołały niemałe poruszenie, ale jak w przypadku każdych zmian potrzeba czasu na to, aby wszyscy się z nimi oswoili.

Autor: Wojciech Grzesiak