Kawasaki wprowadziło zmiany w dwóch swoich modelach offroadowych – KX450F i KX250F.
Już tegoroczne modele naszpikowane zostały technicznymi nowinkami. W przyszłym roku motocykle otrzymają kolejne rozwiązania, które mają ułatwić życie fanom błota. Czy jednak tak będzie? Model KX450F otrzymał system launch control wspomagający szybki start. Pojawia się on w motocyklach crossowych po raz pierwszy i ma pomóc uzyskać przewagę na starcie wyścigu. Specjalny przycisk pozwala wybrać odpowiednie mapowanie silnika, które gwarantować ma ostry start, nawet przy delikatnym odkręceniu. System działa na pierwszym i drugim biegu; na „trójce” wyłącza się automatycznie. Został on zaprogramowany na trzy rodzaje ustawienia: standardowe, twarde i miękkie, tak by dostosować go do warunków panujących na torze. Poza tą nowością KX450F pozostał w zasadzie taki sam, jak tegoroczny model – podwozie nie zostało zmienione, zmniejszono jedyne zbiornik paliwa, który z 7 litrów zmieści teraz jedyne 6,2 l, oraz przednie koło, które w modelu 2011 ma wymiary 90/100–21, a w modelu 2012 80/100–21.
Kawasaki KX250F 2012, podobnie jak tegoroczna maszyna, wyposażony został we wtryskiwacz paliwa Keihin ø43 mm z podwójnym wtryskiem i nowy widelec z systemem SFF. Dzięki podwójnemu wtryskiwaczowi motocykl zyskuje większą moc na wysokich obrotach i lepiej ją oddaje. KX250F 2012 otrzymał także nowe cylindry, tłoki oraz trzony tłokowe. Dostępny będzie także kit do wtryskiwacza, dzięki któremu będzie można dostosować ustawienia ECU.
My zapraszamy natomiast do przeczytania naszego redakcyjnego testu mniejszego Kawasaki.