Yamaha Tracer 9 2025. Dane techniczne, zmiany, wyposażenie, zdjęcia - Motogen.pl

Radary, automatyczna skrzynia biegów, integracja z Garminem… Czy to Tracerowi 9 wystarczy, by wysunąć się na czoło wyścigu o koszulkę lidera segmentu? W dodatku segmentu bardzo wymagającego?

Yamaha Tracer 9, szczególnie w swojej najbardziej zaawansowanej wersji GT+, od dawna chce być uznawana jest za lidera technologicznego. Na rok 2025 przygotowano zatem szereg kolejnych zmian, które mają utwierdzić nabywców w przekonaniu o słuszności wyboru.

Automatyczna skrzynia i radary

W nowym Tracerze 9, a konkretnie w wersjach GT i GT+ będzie mogła znaleźć się półautomatyczna skrzynia biegów Y-AMT rozwiązanie to dostępne jest już w modelach MT-09 i MT-07. Nowy Tracer 9 wyposażony został także w w adaptacyjne reflektory LED Matrix, które dostosowują wiązkę światła do sytuacji na drodze i kąta nachylenia motocykla. Nie zabraknie również ulepszonego radaru z tylnym systemem monitorowania martwego pola.

Tracer 9 na rok 2025 otrzymał nową stylistykę i zmodyfikowaną aerodynamikę. Modele GT i GT+ wyposażono w elektryczną szybę, dłuższa i lżejsza tylna rama poprawia stabilność i komfort, zapewniając więcej miejsca zarówno dla kierowcy, jak i pasażera. Nowe, wygodniejsze siedzenie o regulowanej wysokości ułatwia dostosowanie motocykla do preferencji użytkownika.

Osiągi i dynamika silnika

Tracer 9 wciąż korzysta z silnika CP3 o pojemności 890 cm³, generującego moc 119 KM i maksymalny moment obrotowy 93 Nm. Połączenie systemu ride-by-wire z adaptacyjnymi trybami jazdy (Sport, Street, Rain oraz dwoma trybami niestandardowymi) pozwala użytkownikowi na dopasowanie charakterystyki pracy silnika do różnych warunków na drodze.

W modelach wyposażonych w skrzynię biegów Y-AMT dostępne są dodatkowe tryby zmiany biegów: AT dla automatycznej zmiany i MT do manualnej obsługi dźwignią na kierownicy. Tryb „D” umożliwia spokojniejszą jazdę przy niższych obrotach, a „D+” ma nadawać sportowego charakteru. Jak faktycznie to jeździ i czemu nie tak, jak chciałby producent, pisaliśmy w tym artykule.

Zawieszenie i hamulce

Yamaha Tracer 9 GT+ jest wyposażony w półaktywne zawieszenie KYB z elektronicznie regulowanym tłumieniem. Automatycznie dostosowuje się ono do prędkości, kąta nachylenia motocykla i innych czynników, takich jak obciążenie przy hamowaniu. Co więcej, GT+ posiada adaptacyjny tempomat połączony z systemem Unified Braking System, który automatycznie dostosowuje siłę hamowania obu kół, zwiększając bezpieczeństwo w sytuacjach awaryjnych.

Wygoda i ekonomia

Nowy, 7-calowy wyświetlacz TFT pozwala na wybór jednego z trzech motywów i zapewnia pełną integrację z nawigacją Garmin w wersjach GT i GT+. Elektronicznie regulowana szyba w GT i GT+ pozwala na dopasowanie jej wysokości, a nowy schowek na telefon z portem USB pozwala na wygodne przechowywanie smartfona.

Yamaha wyposażyła również wersje GT i GT+ w bezkluczykowy system Smart Key, co ułatwia dostęp do stacyjki, wlewu paliwa i blokady kierownicy. Nowe kufry boczne i podgrzewane manetki (opcjonalnie) zwiększają komfort podróży, nawet w chłodniejszych warunkach.

Czy nowy Tracer 9 2025 wyznaczy standardy w kategorii sportowo-turystycznych maszyn? Raczej nie, choć z zaawansowaną technologią i lepszą ergonomią pozostanie ważnym graczem w swojej klasie. Nowoczesne funkcje, takie jak półautomatyczna skrzynia Y-AMT, adaptacyjne reflektory LED Matrix i radarowy system monitorowania martwego pola, z pewnością przystają do wymagań dzisiejszych użytkowników.

Jedna odpowiedź

  1. Janku

    Takie super hiper rozwiązania… i ciągle ten nieszczęsny pojemnik na mocz, sterczący chyba bardziej niż u Triumpha.

    Odpowiedz

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany