Spis treści
Yamaha Ténéré 700 Raid jest prototypem rajdowym, który może być podwaliną nowej generacji Tenerki.
Jeżeli liczyliście na to, że Yamaha zaprezentuje nowy model Tenere 700, to mamy złe wiadomości. Wśród modyfikacji są jedynie nowe kolory:
– Icon Blue oraz Midnight Black dla wersji podstawowej,
– Heritage White dla Rally Edition.
Nowy model nadchodzi?
Na wystawie EICMA zaprezentowano za to model prototypowy: Ténéré 700 Raid. Jest to Tenerka, którą fabrycznie rozbudowano i dopracowano w europejskim oddzialy Yamahy, oparciu o doświadczenia zawodników enduro: pomagali Alessandro Botturi oraz Pol Tarrés (to ten gość od fenomenalnych filmów Seeker).
Wykorzystano części GYTR (Genuine Yamaha Technology Racing), a Yamaha tajemniczo zapowiedziała, że ów model prototypowy „już wkrótce będzie zdobywał kolejny horyzont i napisze nową historię, która z pewnością wzmocni legendę Ténéré w oczach nowego pokolenia entuzjastów jazdy Adventure.”
Czy to oznacza, że doświadczenia i części wykorzystywane w prototypie będą podwaliną dla kolejnej generacji Tenere 700? Pytanie jeszcze kiedy? Obyśmy tylko nie musieli na nią czekać tak długo, jak na aktualny model…
Najważniejsze dane techniczne Prototypu Ténéré 700 Raid
Silnik:
- Pełny, tytanowy, wyścigowy układ wydechowy Akrapovič
- GYTR ECU
- Wysokowydajny obudowa i filtr
- Przekładnia główna z zębatką (48 zębów)
- Ponadwymiarowa chłodnica
- Dwa wentylatory chłodzące
- Nowa pokrywa pompy wodnej
- Nowa chłodnica oleju
- Sprzęgło Rekluse o dużej wytrzymałości
- Dwuczęściowa osłona sprzęgła
- Nowa dźwignia sprzęgła
Zawieszenie:
- Widelce przednie 48 mm o długim skoku – 270 mm
- Potrójne zaciski CNC
- Nowy tylny amortyzator o długim skoku – 260 mm
- Nowy układ zawieszenia tylnego
Hamulce:
- Pojedyncza przednia tarcza o wysokich parametrach – 300 mm
- Wyścigowe klocki hamulcowe
- Zmodernizowana pompa hamulcowa z przodu
- Nowa dźwignia hamulca przedniego
- Ponadwymiarowa tylna tarcza o średnicy 267 mm
- Nowy uchwyt montażowy zacisku
- Stalowe, plecione przewody hamulcowe przednie i tylne
Zostaw odpowiedź