Yamaha Ténéré 700 i Ténéré 700 Rally 2025. Dane techniczne, zdjęcia, zmiany - Motogen.pl

Zmiany są kosmetyczne, ale znaczące. Nowa Tenera unika rewolucji, ale też jej nie potrzebuje, bo znakomicie się sprzedaje i cieszy się dobrą opinią.

Yamaha Ténéré to prawdziwa ikona adventure. Od sukcesów w Rajdzie Paryż-Dakar w latach 90., aż po współczesne triumfy, motocykle tej serii na stałe wpisały się w historię przygód off-road. Teraz Yamaha wprowadza na rynek odświeżony model Ténéré 700 na rok 2025, kontynuując długą tradycję, ale jednocześnie idąc z duchem czasu.

Klasyczna dusza, nowoczesna technologia

Yamaha Ténéré 700 z 2025 roku pozostaje wierna swojej rajdowej duszy, jednak producent zadbał o szereg innowacji, które mają uczynić jazdę jeszcze przyjemniejszą i bardziej bezpieczną. Serce motocykla to zmodernizowany, dwucylindrowy silnik CP2 o pojemności 690 cm³, wzbogacony o elektroniczną przepustnicę YCC-T, która umożliwia wybór trybów jazdy – Sport i Explorer. Tryb Sport dostarcza pełni mocy, podczas gdy Explorer zapewnia łagodniejsze przyspieszenie.

Ergonomia i zawieszenie

Konstrukcja motocykla została zaprojektowana z myślą o maksymalnym komforcie i kontroli w każdych warunkach. Przesunięty do przodu zbiornik paliwa i niższy profil w jego górnej części poprawiają rozkład masy, dzięki czemu motocykl jest bardziej stabilny. Ténéré 700 na 2025 rok wyposażono również w nowy widelec upside-down o średnicy 43 mm, który pozwala na regulację tłumienia i napięcia wstępnego, a prześwit 240 mm (w wersji obniżonej 225 mm) daje możliwość pokonywania ekstremalnych przeszkód terenowych.

Z kolei nowa, jednoczęściowa kanapa inspirowana stylem rajdowym zapewnia większą swobodę ruchu, szczególnie podczas jazdy w pozycji stojącej. Wersja standardowa ma wysokość kanapy 875 mm, ale dla tych, którzy preferują niższą pozycję, Yamaha przygotowała wersję obniżoną – idealną dla szerszego grona motocyklistów.

Wyświetlacz i kokpit

Yamaha postawiła również na zaawansowaną technologię w kokpicie – wprowadzono kolorowy wyświetlacz TFT o przekątnej 6,3 cala, który umożliwia połączenie ze smartfonem, zapewniając dostęp do funkcji takich jak odbieranie połączeń czy nawigacja. Co więcej, motocyklista może wybrać spośród trzech motywów wyświetlacza (Street, Explorer i Raid), dostosowując ekran do swoich preferencji oraz charakteru jazdy.

Specjalna edycja Ténéré 700 Rally

Dla fanów ekstremalnej jazdy Yamaha przygotowała model Ténéré 700 Rally. Ta wersja oddaje hołd historycznym motocyklom rajdowym Yamahy dzięki barwom inspirowanym legendarnymi maszynami z Rajdu Dakar oraz podniesionemu zawieszeniu, które pozwala na lepsze prowadzenie w trudnym terenie. Wzmocniona aluminiowa osłona silnika, jednoczęściowa kanapa i tytanowe podnóżki czynią z Ténéré 700 Rally maszynę gotową na najtrudniejsze wyzwania.

Wszechstronność i elegancja

Ténéré 700 na 2025 rok to połączenie eleganckiego designu i funkcjonalności. Modele dostępne będą w dwóch nowych schematach kolorystycznych: surowym Frozen Titanium oraz klasycznym Icon Blue, nawiązującym do motocyklowych tradycji Yamahy.

Dzięki zaawansowanym rozwiązaniom konstrukcyjnym, nowoczesnej ergonomii i wsparciu elektronicznemu, Yamaha Ténéré 700 nadal wiedzie prym w segmencie motocykli Adventure, utrzymując się na pozycji lidera i stawiając czoła rosnącej konkurencji. Model 2025 jest gotowy, by sprostać wymaganiom zarówno doświadczonych entuzjastów off-roadu, jak i mniej zaawansowanych motocyklistów poszukujących niezawodnego towarzysza przygód.

2025 Ténéré 700 – nowe rozwiązania techniczne

  • Nowa owiewka i reflektor w efektownym stylu Yamaha Adventure
  • Wysokiej klasy, w pełni regulowane zawieszenie (przód i tył)
  • Nowy, 6,3-calowy, kolorowy wyświetlacz TFT umożliwia łączność ze smartfonem
  • Elektroniczna przepustnica YCC-T z dwoma trybami jazdy
  • Układ ABS i TCS przełączany specjalnym przyciskiem
  • Najnowszy, dwucylindrowy, czterozaworowy silnik DOHC o pojemności 690 cm3, chłodzony cieczą, spełniający normę emisji spalin EU5+
  • Nowe przełączniki i kierunkowskazy
  • Nowe jednoczęściowe siedzenie w stylu rajdowym
  • Dostępna jest wersja z niższą o 15 mm kanapą
  • Nowa obudowa sprzęgła zwiększająca ilość miejsca dla nóg
  • Większe podnóżki
  • Osłony dłoni dopasowane do koloru owiewek
  • Zmodernizowany czujnik stopki bocznej

2025 Yamaha Ténéré 700 Rally — nowe najważniejsze cechy techniczne (oprócz wersji standardowej)

  • Zawieszenie KYB o dłuższym skoku
  • Malowanie nawiązujące do klasycznych modeli Ténéré
  • Wysoko zamontowany przedni błotnik w off-roadowym stylu
  • Wytrzymała płyta pod silnik wykonana ze stopu aluminium o grubości 4 mm
  • Lekkie tytanowe podnóżki
  • Dodatkowy rajdowy motyw ekranu TFT
  • Specjalna rajdowa kanapa

Yamaha Ténéré 700 2025 – zdjęcia

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany