Spis treści
Nowa Yamaha MT-10 SP, w porównaniu do podstawowego modelu 2022, otrzymuje najnowszą generację półaktywnego zawieszenia Ohlins, przewody w oplocie, oraz kilka owiewek.
Wystawa EICMA w Mediolanie rusza dziś 23 listopada. W tym roku Yamaha nie zaplanowała swojej hucznej konferencji na miejscu – zamiast tego wszystkie swoje nowości przedstawiła w komunikatach internetowych. Znamy już kilka nowych modeli Yamaha na 2022, w tym gruntownie odświeżone MT-10.
Teraz Yamaha prezentuje kolejną nowość: MT-10 SP, czyli wersję bardziej wypasioną! Pod filmem przeczytacie o cechach charakterystycznych wersji SP w stosunku do podstawowej MT-10.
MT-10 SP 2022 z najnowszą generacją półaktywnego zawieszenia Öhlins
MT-10 SP pierwszym na świecie motocyklem wyposażonym w najnowszy, elektronicznie sterowany system zawieszenia Öhlins z przodu i z tyłu. (Nie ma wątpliwości, że zawieszenie to trafi także do innych modeli i marek motocykli.)
Yamaha R1M jest wyposażona w podobny układ, ale w modelu MT-10 SP zastosowano następną generację elektronicznie sterowanego zawieszenia Öhlins z nową technologią wykorzystującą zawór suwakowy.
Ta najnowocześniejsza technologia zapewnia szerszy zakres regulacji amortyzatorów i wyższy stopień reakcji. Kierowca może samodzielnie dostrajać zawieszenie za pomocą menu ERS w ustawieniach TRC. W menu ERS dostępne są trzy półaktywne tryby tłumienia (A-1, A-2 i A-3) oraz trzy ustawienia manualne (M-1, M-2 i M-3).
Po wybraniu dowolnego z trybów automatycznych, system dostosowuje charakterystykę sił dobicia i odbicia do panujących warunków jazdy, a zmiany te wprowadzane są na bieżąco i zapewniają najwłaściwsze w danej chwili ustawienia.
Tryb manualny pozwala na precyzyjną, elektroniczną regulację siły tłumienia dobicia i odbicia, zarówno w przednim widelcu, jak i w tylnym zawieszeniu. Za pomocą menu YRC można dostosować zawieszenie do stylu lub warunków jazdy.
3 półaktywne tryby tłumienia
- A-1 to tryb sportowy, który daje pewność, dobre wyczucie obu kół motocykla i odpowiednią stabilność podwozia podczas przyspieszania i hamowania na krętych drogach poza autostradami.
- A-2 najlepiej nadaje się do szybkiej i dynamicznej jazdy po typowej autostradzie.
- A-3 jest przeznaczony do jazdy turystycznej z naciskiem na komfort i stabilność.
3-częściowa osłona dolna w MT-10 SP 2022
Nowy MT-10 SP ma również specjalną, 3-częściową osłonę dolną, która nadaje temu flagowemu modelowi bardziej agresywny, wyścigowy wygląd i zapewnia dodatkową ochronę chłodnicy oleju.
MT-10 SP: przewody hamulcowe w oplocie
Przewody hamulcowe w oplocie są montowane w standardzie, co zapewnia kierowcy doskonałe wyczucie dźwigni hamulca i większą skuteczność podczas jazdy na torze, gdzie hamulce rozgrzewają się do bardzo wysokich temperatur.
Specjalne kolory i grafika
Nowy MT-10 SP jest oferowany w wykończeniu Icon Performance, które jest inspirowane schematem R1M, należącym do segmentu Supersport.
Ceny i dostępność modelu MT-10 SP
Dostawy do europejskich dealerów Yamahy rozpoczną się w połowie 2022 roku. Ceny różnią się w zależności od regionu, dlatego w celu uzyskania pełnych informacji prosimy o kontakt z biurem importera Yamahy.
Zostaw odpowiedź