Yamaha MT-10 SP 2022: nowa generacja zawieszenia Ohlins po raz pierwszy [zdjęcia, opis, film] - Motogen.pl

Nowa Yamaha MT-10 SP, w porównaniu do podstawowego modelu 2022, otrzymuje najnowszą generację półaktywnego zawieszenia Ohlins, przewody w oplocie, oraz kilka owiewek.

Wystawa EICMA w Mediolanie rusza dziś 23 listopada. W tym roku Yamaha nie zaplanowała swojej hucznej konferencji na miejscu – zamiast tego wszystkie swoje nowości przedstawiła w komunikatach internetowych. Znamy już kilka nowych modeli Yamaha na 2022, w tym gruntownie odświeżone MT-10.

Teraz Yamaha prezentuje kolejną nowość: MT-10 SP, czyli wersję bardziej wypasioną! Pod filmem przeczytacie o cechach charakterystycznych wersji SP w stosunku do podstawowej MT-10.

MT-10 SP 2022 z najnowszą generacją półaktywnego zawieszenia Öhlins

MT-10 SP pierwszym na świecie motocyklem wyposażonym w najnowszy, elektronicznie sterowany system zawieszenia Öhlins z przodu i z tyłu. (Nie ma wątpliwości, że zawieszenie to trafi także do innych modeli i marek motocykli.)

Yamaha R1M jest wyposażona w podobny układ, ale w modelu MT-10 SP zastosowano następną generację elektronicznie sterowanego zawieszenia Öhlins z nową technologią wykorzystującą zawór suwakowy.

Ta najnowocześniejsza technologia zapewnia szerszy zakres regulacji amortyzatorów i wyższy stopień reakcji. Kierowca może samodzielnie dostrajać zawieszenie za pomocą menu ERS w ustawieniach TRC. W menu ERS dostępne są trzy półaktywne tryby tłumienia (A-1, A-2 i A-3) oraz trzy ustawienia manualne (M-1, M-2 i M-3).

Po wybraniu dowolnego z trybów automatycznych, system dostosowuje charakterystykę sił dobicia i odbicia do panujących warunków jazdy, a zmiany te wprowadzane są na bieżąco i zapewniają najwłaściwsze w danej chwili ustawienia.

Tryb manualny pozwala na precyzyjną, elektroniczną regulację siły tłumienia dobicia i odbicia, zarówno w przednim widelcu, jak i w tylnym zawieszeniu. Za pomocą menu YRC można dostosować zawieszenie do stylu lub warunków jazdy.

3 półaktywne tryby tłumienia

  • A-1 to tryb sportowy, który daje pewność, dobre wyczucie obu kół motocykla i odpowiednią stabilność podwozia podczas przyspieszania i hamowania na krętych drogach poza autostradami.
  • A-2 najlepiej nadaje się do szybkiej i dynamicznej jazdy po typowej autostradzie.
  • A-3 jest przeznaczony do jazdy turystycznej z naciskiem na komfort i stabilność.

3-częściowa osłona dolna w MT-10 SP 2022

Nowy MT-10 SP ma również specjalną, 3-częściową osłonę dolną, która nadaje temu flagowemu modelowi bardziej agresywny, wyścigowy wygląd i zapewnia dodatkową ochronę chłodnicy oleju.

MT-10 SP: przewody hamulcowe w oplocie

Przewody hamulcowe w oplocie są montowane w standardzie, co zapewnia kierowcy doskonałe wyczucie dźwigni hamulca i większą skuteczność podczas jazdy na torze, gdzie hamulce rozgrzewają się do bardzo wysokich temperatur.

Specjalne kolory i grafika

Nowy MT-10 SP jest oferowany w wykończeniu Icon Performance, które jest inspirowane schematem R1M, należącym do segmentu Supersport. 

Ceny i dostępność modelu MT-10 SP

Dostawy do europejskich dealerów Yamahy rozpoczną się w połowie 2022 roku. Ceny różnią się w zależności od regionu, dlatego w celu uzyskania pełnych informacji prosimy o kontakt z biurem importera Yamahy.

Galeria zdjęć: Yamaha MT-10 SP 2022


Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany