Spis treści
Nowa odsłona MT-07, jednego z najpopularniejszych nakedów na rynku, przynosi mnóstwo ważnych zmian – znacznie bogatsze wyposażenie, w tym automatyczną skrzynię biegów (w opcji). Zmniejszyła się też waga.
Yamaha MT-07 to jeden z najpopularniejszych nakedów. Już w chwili swojego debiutu w 2014 roku zdobył serca użytkowników dzięki własnościom jezdnym, przyjemnemu silnikowi i dynamicznej stylistyce. Nowa edycja MT-07, bazując na założeniach „Dark Side of Japan”, idzie jeszcze dalej – oferując unowocześniony design, bardziej zaawansowane technologie, oraz nowoczesne rozwiązania dla wymagających motocyklistów.
Futurystyczny design Dark Side of Japan
Stylizacja serii MT-07 od zawsze była jedną z jej najmocniejszych stron. Projektanci, inspirując się miejską subkulturą Japonii, stworzyli motocykl o wyrazistym i surowym wyglądzie, który przez lata przyciągnął wiernych fanów. W modelu na 2025 rok estetyka MT-07 została w pełni zmodernizowana – od smukłej karoserii po nowy, dwufunkcyjny reflektor LED o ostrym i drapieżnym wyrazie.
Przód motocykla zdobią kompaktowe światła LED, zaprojektowane tak, by przypominały dwa intensywne, wpatrzone oczy. W całym nadwoziu dążono do minimalizmu, zarówno pod kątem estetycznym, jak i praktycznym – projektanci skoncentrowali się na maksymalnym obniżeniu masy motocykla, nie tracąc przy tym na jego proporcjach.
Redukcja masy była kluczowym celem inżynierów pracujących nad nowym MT-07. Konstruktorom udało się zredukować masę o 1 kg w porównaniu do poprzedniego modelu. Dzięki temu MT-07 z 2025 roku waży 183 kg.
Yamaha MT-07 2025 – film
Wreszcie tryby jazdy i elektroniczna przepustnica
Nowością w MT-07 jest Yamaha Chip Controlled Throttle (YCC-T), system ride-by-wire, który umożliwia dostosowanie charakterystyki motocykla do własnych preferencji oraz do warunków drogowych poprzez wybór jednego z trzech trybów jazdy: Sport, Street oraz Custom.
Tryb Sport zapewnia maksymalną responsywność przepustnicy i mniejszy poziom kontroli trakcji – sprawdzi się na torze oraz górskich drogach. Tryb Street jest nieco spokojniejszy, idealny do codziennego użytkowania. Jeśli chciałbyś korzystać z pełnej personalizacji, masz do dyspozycji ustawienie Custom, które możesz dostosować przez panel TFT lub aplikację MyRide.
Automatyczna skrzynia biegów Y-AMT
W nowej MT-07 dostępna będzie opracowana niedawno automatyczna skrzynią biegów Y-AMT. Kierowca może wybierać między ręczną zmianą biegów za pomocą przycisków na kierownicy lub korzystać z dwóch trybów automatycznej zmiany biegów (D i D+). Tryb D zapewnia płynne i zrównoważone zmiany biegów, idealne do codziennej jazdy, natomiast tryb D+ jest dostosowany do bardziej dynamicznej jazdy. Wersja Y-AMT jest również wyposażona w tempomat.
Akustyczne bajery
Dwucylindrowy silnik CP2 o pojemności 690 cm³ zyskał nowy system akustycznego wzmocnienia dźwięku. Specjalne otwory w pokrywie zbiornika paliwa kierują fale dźwiękowe bezpośrednio w stronę kierowcy, przez co dźwięk silnika jest teraz jeszcze lepiej słyszalny, zwłaszcza przy średnich obrotach.
W nowej MT-07 pojawił się nowy układ zawieszenia z 41-milimetrowymi widelcami upside-down, z możliwością regulacji, a także nowa, lekka aluminiowa półka, która wpływa na redukcję masy. Całości dopełniają radialnie montowane czterotłoczkowe zaciski hamulcowe.
Nowy wyświetlacz i łączność
Yamaha MT-07 z 2025 otrzymała nowy 5-calowy wyświetlacz TFT, który oferuje różnorodne opcje wyświetlania kluczowych informacji, takich jak prędkość, poziom paliwa i średnie zużycie. Ekran może być połączony ze smartfonem za pomocą aplikacji MyRide, która umożliwia odbieranie połączeń, zarządzanie muzyką i personalizację ustawień jazdy. Możliwość integracji z aplikacją Garmin StreetCross pozwala na korzystanie z nawigacji ze wskazówkami oraz informacji o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym.
Wersje i dostępność
Yamaha MT-07 z 2025 dostępna jest w wersji standardowej i Y-AMT, z możliwością wyboru trybów mocy i personalizacji ustawień jazdy. Nowy model MT-07 dostępny będzie w trzech kolorach: Ice Storm, Icon Blue i Tech Black, a szczegółowe informacje dotyczące dostępności i cen pojawią się wkrótce.
Prąd drogi to i oszczędzają i foty po ciemku robią.