Młodsza siostra piekielnie mocnej, szybkiej i nowoczesnej Multistrady 1260 ma tę samą, elegancką i dynamiczną linię, jest jednak bardziej kompaktowa, łatwiejsza w opanowaniu i zwyczajnie tańsza. Zachowuje natomiast pełen pakiet zalet motocykla typowo turystycznego. Jest znakomitym kompromisem, dlatego od momentu premiery znalazła liczne grono nabywców.
Multistrada 950 na sezon 2019 została zaprezentowana na niedzielnej konferencji Ducati, poprzedzającej targi EICMA. Napędzana będzie tym samym silnikiem Testastretta 11° o pojemności 937 cm3. Dysponuje on 113 KM mocy i 96 Nm momentu obrotowego. Jego ogromną zaletą, zwłaszcza pod kątem użycia motocykla w turystyce, są bardzo długie okresy międzyprzeglądowe, wynoszące 30 tysięcy km.
Podobnie jak wszystkie nowe motocykle Ducati, Multistrada 950 z rocznika 2019 wyposażona będzie w bogaty elektroniczny pakiet bezpieczeństwa. Składa się na niego jednostka IMU, dzięki której możliwe było zastosowanie ABS-u działającego w zakrętach. Dodatkowo do dyspozycji jest tu zaawansowany system kontroli trakcji DTC, a także układ VHC, automatycznie aktywujący tylny hamulec po zatrzymaniu.
Zupełną nowością jest doskonale wyposażona wersja S, dostępna z kołami odlewanymi lub szprychowymi. Posiada ponadto m.in. elektronicznie sterowane zawieszenie DSS, quickshifter DQS, pełne oświetlenie LED z doświetlaniem zakrętów, tempomat, kolorowy wyświetlacz TFT o przekątnej 5”, a także podświetlane przyciski na kierownicy i system bezkluczykowy.
Więcej na oficjalnej stronie ducatipolska.pl, a bieżące promocje znajdziecie na włoskimotostyl.pl
Dane techniczne
Silnik: | dwucylindrowy L-twin, 4 zawory na cylinder |
Pojemność skokowa: | 937 cm3 |
średnica x skok tłoka: | 94 x 67,5 mm |
Moc: | 113 KM przy 9000 obr/min |
Moment obrotowy: | 96 Nm przy 7750 obr/min |
System chłodzenia: | ciecz |
System paliwowy: | wtrysk elektroniczny |
Sprzęgło: | wielotarczowe, mokre, sterowane hydraulicznie |
Skrzynia biegów | manulana, 6-stopniowa |
Przeniesienie napędu: | łańcuch |
Zawieszenie przednie: | widelec USD |
Zawieszenie tylne: | centralny amortyzator regulowany (opcjonalnie elektronicznie) |
Hamulec przedni: | 2 tarcze 320 mm, zaciski radialne Brembo czterotłoczkowe |
Hamulec tylny: | tarcza 265 mm, dutłoczkowy zacisk Brembo |
Masa: | 204 kg na sucho |