Triumph Tiger Sport 660 2025. Dane techniczne, zdjęcia, kiedy dostępny - Motogen.pl

Now Triumph Tiger Sport 660 to delikatna, acz znacząca ewolucja popularnego all-roundera. Sprzęt wydoroślał i dostał kilka nowości, jak quickshifter, ABS na zakręty, czy tryb Sport.

Triumph Motorcycles zaprezentował najnowszą wersję modelu Tiger Sport 660 na rok 2025. Motocykl przeszedł kilka istotnych aktualizacji. Producent skupił się na poprawie komfortu i bezpieczeństwa.

W wersji na rok 2025 Triumph wprowadził trzeci tryb jazdy obok Road i Rain pojawił się nowy tryb Sport, który pozwala jeździć nieco dynamiczniej. Oprócz tego w standardowym wyposażeniu mamy:

  • tempomat,
  • system My Triumph Connectivity umożliwiający nawigację, obsługę połączeń oraz muzyki,
  • zoptymalizowany ABS na zakręty i kontrolę trakcji,
  • quickshifter Triumph Shift Assist.

Te rozwiązania mają poprawić wszechstronność motocykla, zarówno podczas miejskich dojazdów, jak i na dłuższych trasach turystycznych.

Silnik i osiągi

Tiger Sport 660 napędzany jest przez trzycylindrowy silnik o pojemności 660 cm³, generujący moc 81 KM przy 10 250 obr./min i moment obrotowy 64 Nm przy 6250 obr./min. Charakterystyka jednostki napędowej została zoptymalizowana, by zapewnić płynną pracę zarówno na niskich, jak i wysokich obrotach. W standardzie znajduje się sprzęgło poślizgowe, które zapobiega blokowaniu tylnego koła i poprawia komfort jazdy.

Podwozie i ergonomia

Zawieszenie Showa z widelcem USD i tylnym monoshockiem o regulowanym napięciu wstępnym umożliwia dopasowanie motocykla do różnych obciążeń – od jazdy solo po podróż z pełnym bagażem. Opony Michelin Road 5 oraz hamulce tarczowe Nissin (310 mm) oferują pewność prowadzenia w zmiennych warunkach drogowych.

Ergonomia motocykla została zoptymalizowana dzięki wyprostowanej pozycji jazdy, regulowanej przedniej szybie oraz komfortowemu siedzisku dla kierowcy i pasażera. 17,2-litrowy zbiornik paliwa pozwala na długie przejazdy bez częstych przerw na tankowanie.

Design i praktyczność

Motocykl zachował charakterystyczny design serii Tiger Sport. Zintegrowane mocowania kufrów poprawia funkcjonalność motocykla w podróży. Pełne oświetlenie LED oraz nowy kolorowy ekran TFT z wyświetlaczem LCD ułatwiają korzystanie z funkcjaonalności w różnych warunkach oświetleniowych.

Wersja 2025 dostępna będzie od stycznia w nowych wersjach kolorystycznych, w tym Sapphire Black, Roulette Green, Carnival Red oraz Crystal White.

TIGER SPORT 660 2025 – dane techniczne

SILNIK I PRZEKŁADNIA
TypChłodzony cieczą, 3 cylindry, 12 zaworów, DOHC
Pojemność660 cm3
Średnica74,0 mm
Suw51,1 mm
Kompresja11,95:1
Maksymalna moc81 KM / 81 KM (59,6 kW) przy 10 250 obr./min
Maksymalny moment obrotowy64 Nm przy 6250 obr./min
Układ paliwowyWielopunktowy sekwencyjny elektroniczny wtrysk paliwa z elektroniczną przepustnicą. 3 tryby jazdy (deszcz, droga, sport)
WydechowySystem kolektora wydechowego 3 w 1 ze stali nierdzewnej z niskim jednostronnym tłumikiem ze stali nierdzewnej
Napęd końcowyŁańcuch X-ring
SprzęgłoMokre, wielotarczowe, poślizgowe i wspomagane
Skrzynia biegów6-biegowa, Triumph Shift Assist
PODWOZIE
RamaRurowa stalowa rama obwodowa
WahaczDwustronna, tłoczona stal
Koło przednieOdlew aluminiowy, 5-ramienny, 17 x 3,5 cala
Koło tylneOdlew aluminiowy, 5-ramienny, 17 x 5,5 cala
Przednia opona120/70 R 17
Opona tylna180/55 R 17
Zawieszenie przednieWidelec Showa 41 mm upside down z oddzielną funkcją wkładu, skok koła 150 mm
Zawieszenie tylneShowa monoshock RSU, ze zdalną hydrauliczną regulacją napięcia wstępnego, skok koła 150 mm
Hamulce przedniePodwójne tarcze Ø310 mm, zaciski Nissin 2-tłoczkowe, OCABS
Hamulce tylnePojedyncza stała tarcza Ø255mm, zacisk przesuwny z pojedynczym tłokiem, OCABS
InstrumentyWielofunkcyjne instrumenty LCD ze zintegrowanym kolorowym ekranem TFT
WYMIARY I WAGI
Długość2071 mm
Szerokość (kierownica)834 mm
Wysokość bez luster1398 mm / 1315 mm (wysoka / niska pozycja ekranu)
Wysokość siedziska835 mm
Rozstaw osi1418 mm
Kąt główki ramy23,1°
Wyprzedzenie97 mm
Masa mokra207 kilogramów
Pojemność zbiornika paliwa17,2 litra
Serwis
Interwał serwisowy10 000 mil (16 000 km) / 12 miesięcy (w zależności od tego, co nastąpi pierwsze)
ZUŻYCIE I EMISJE (UE)
Zużycie paliwa4,7 litra / 100 km (60,1 mpg)
Emisje107g/kmEURO 5+Dane dotyczące emisji CO2 i zużycia paliwa są mierzone zgodnie z rozporządzeniem 168/2013/WE. Dane dotyczące zużycia paliwa pochodzą ze szczególnych warunków testowych i służą wyłącznie celom porównawczym. Mogą nie odzwierciedlać rzeczywistych wyników jazdy.

Tiger Sport 660 2025 – zdjęcia

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany