Model Tiger 800 XC to maszyna, która pojawiła się w salonach w 2011 razem ze swoim mniej offroadowym bratem Tigerem 800. Bardziej terenowa wersja Tygrysa to motocykl wszechstronny pozytywnie zaskakujący swoimi możliwościami na bezdrożach. Elastyczny silnik, do tego świetne regulowane zawieszenie oraz regulowane siedzenie, kierownica i osłony dłoni pozwalają na dopasowanie maszyny do siebie. Jeżeli zdecydujecie się na wersję XC możecie być pewni, że motocykl sprawdzi się nie tylko w terenie ale także na dłuższych dystansach pokonywanych po bardziej utwardzonych drogach. Do tego inżynierowie i styliści dorzucili niebanalny wygląd.
Tiger 800 XC napędzany jest trzycylindrowym, rzędowym silnikiem dysponującym mocą 95 KM przy 9 300 obr/min oraz 79 NM przy 7 850 obr/min. Na pokładzie pracuje także 6-biegowa skrzynia.
Świetne właściwości trakcyjne motocykl zawdzięcza zawieszeniu marki Showa. Z przodu pracuje regulowany widelec upside down o średnicy goleni 43 mm oraz 220 mm skoku. Z tyłu pracuje amortyzator monoshock również z regulacją.
Za zatrzymanie Tiger 800 XC odpowiada zestaw Nissina. Na przednim kole znajdują się dwie pływające 308 mm tarcze z dwutłoczkowymi zaciskami. Z tyłu wspomaga je 255 mm tarcza z jednotłoczkowym zaciskiem. Model 800 XC można wyposażyć w ABS, który da się całkowicie wyłączyć podczas offroadowej jazdy.
Silnik | 4-suwowy, 3-cylindrowy, 12-zaworowy, rzędowy, DOHC |
Pojemność | 799 cm3 |
Prędkość max | |
Moc | 95KM przy 9300 obr/min |
Maks. moment | 79Nm przy 7850 obr/min |
Chłodzenie | cieczą |
Rama | |
Zbiornik paliwa | 19 l. |
Przednie zawieszenie | Showa, 45mm upside-down, regulowane, skok 220mm |
Tylne zawieszenie | Showa Monoshock ze zbiornikiem wyrównawczym oleju, hydraulicznie regulowane |
Przednia opona | 90/90 ZR 21 |
Tylna opona | 150/70 ZR 17 |
Przedni hamulec | 2 x pływające tarcze 308mm, zaciski 2 tłoczkowe Nissin, ABS w opcji |
Tylny hamulec | edna tarcza 255mm, zacisk 1 tłoczkowy Nissin, ABS w opcji |
Zostaw odpowiedź