Spis treści
Tiger 1200 na rok 2024 dostał mniej wibrujący silnik, tłumiki drgań na kierownicy, ale także wyższe podnóżki oraz opuszczane zawieszenie z tyłu.
Triumph Tiger 1200 aktualnej generacji wprowadzony został na rynek w 2021 roku – celem było pokazanie najbardziej zwinnego i zwrotnego motocykla w klasie dużych adventure. Klienci faktycznie go pokochali, a Tiger 1200 z Ivanem Cervantesem przejechał rekordowe 4012 km w 24 godziny.
Teraz Triumph odświeża swojego flagowe adventure’a. Tiger 1200 na 2024 otrzyma pakiet ulepszeń:
- Udoskonalony, trzycylindrowy silnik T-Plane zapewnia doskonałą kontrolę nad maszyną przy niższych prędkościach
- Poprawiony komfort, umożliwiający całodzienne podróżowanie na długich dystansach
- Możliwość pokonywania zakrętów w większym złożeniu dzięki zwiększonemu prześwitowi w modelach GT
- Aktywna Redukcja Napięcia Wstępnego w całej gamie modeli, pozwalająca obniżyć wysokość kanapy o dodatkowe 20 mm
Tiger GT Pro 2024 – zdjęcia:
Tiger GT Explorer 2024 – zdjęcia:
Tiger Rally Pro 2024 – zdjęcia:
Tiger Rally Explorer 2024 – zdjęcia:
Poprawiony silnik w Triumph Tiger 1200 2024
Trzycylindrowy silnik Triumpha o pojemności 1160 cm3 od teraz dostarcza jeszcze lepsze wrażenia z jazdy, gwarantując kierowcy doskonałą kontrolę nad maszyną przy niskich prędkościach, zachowując jednocześnie ekscytujący i niepowtarzalny charakter, który zapewnia wał T-Plane.
Dzięki zmianom w wale korbowym, wirniku alternatora i w wałku balansowym, w celu zwiększenia bezwładności silnika, a także idącym za tym pewnym zmianom w jego kalibracji – zespołowi inżynierów Triumpha udało się zapewnić płynniejsze i bardziej precyzyjne dostarczanie dużego momentu obrotowego przy niskich obrotach. Klienci będą mogli odczuć zwiększoną płynność podczas przyspieszania i zwalniania, szczególnie przy niskich prędkościach. Zaktualizowana konstrukcja sprzęgła będzie również mieć wpływ na płynność wrzucania pierwszego biegu przez motocyklistę.
Tiger 1200 2024: komfort jazdy, wibracje, podnóżki
Triumph poprawił także komfort całodziennej jazdy na Tigerze 1200 dla tych klientów, którzy poszukiwali możliwości podróżowania na długich dystansach. Dzięki zmienionej strategii wyważenia, sam silnik jest teraz jeszcze płynniejszy i bardziej dopracowany, co poprawia komfort we wszystkich kluczowych punktach styczności z motocyklistą.
Amortyzowana kierownica i risery, które okazały się tak popularne w modelach Explorer, zostały również wprowadzone w modelach GT Pro i Rally Pro, zapewniając łagodniejsze prowadzenie i zwiększenie widoczności w lusterkach.
Siedzenie kierowcy zostało przeprojektowane i ma teraz bardziej płaski profil, co daje więcej przestrzeni motocykliście i ma wpływ na redukcję jego zmęczenia podczas dłuższych podróży. Akcesoryjne siedzenie, które obniża wysokość siedziska o 20 mm, dając najniższą wysokość na poziomie 830 mm w GT Pro i 855 mm w Rally Pro, również zostało przeprojektowane tak, aby zapewniać znacznie większy komfort. Wprowadzona została też dłuższa klamka dźwigni sprzęgła, zapewniająca większą przestrzeń na palce kierowcy, co zwiększyło wygodę prowadzenia, szczególnie podczas długich tras.
Triumph w modelach Tiger 1200 GT Pro i GT Explorer zmienił pozycję podnóżków montując je wyżej, aby zapewnić możliwość pokonywania zakrętów w większym przechyle.
Zaprezentowana w sierpniu 2023 r., nowa funkcja Aktywnej Redukcji Napięcia Wstępnego, zapewnia jeźdźcowi większą pewność siebie, zmniejszając napięcie wstępne tylnego zawieszenia podczas zwalniania i zatrzymania Tigera 1200. Dzięki tej funkcji łatwo obniżyć wysokość siedzenia nawet o 20 mm, poprzez naciśnięcie i przytrzymanie przez sekundę przycisku „Home” na kostce przełączników.
Triumph Tiger 1200 2024: wersje i kolory
- Seria Tiger 1200 GT; idealnie dostosowany do przygód, skupiony na jeździe po asfalcie, z 19-calowymi przednimi i 18-calowymi tylnymi kołami z odlewanego aluminium:
- Tiger 1200 GT Pro (20 litrowy zbiornik paliwa),
- Tiger 1200 GT Explorer (30 litrowy zbiornik paliwa)
- Seria Tiger 1200 Rally; stworzony do wspaniałych przygód po bezdrożach, z 21 -calowymi przednimi i 18-calowymi tylnymi, bezdętkowymi, szprychowymi kołami:
- Tiger 1200 Rally Pro (20 litrowy zbiornik paliwa),
- Tiger 1200 Rally Explorer (30 litrowy zbiornik paliwa).
Tiger 1200 dostępny jest obecnie w czterech wariantach kolorystycznych, a w roku 2024 pojawią się nowe malowania:
- Tiger 1200 GT Pro i GT Explorer, idealne do odkrywania nowych przełęczy będą dostępne w przyciągającym wzrok kolorze Carnival Red, a także, jak wcześniejsze modele, w kolorach Snowdonia White i Sapphire Black.
- Tiger 1200 Rally Pro i Rally Explorer, stworzone do off-roadowych przygód, dostępne są w nowych, stylowych wersjach kolorystycznych – Matt Sandstorm i Jet Black, a także w popularnym kolorze Matt Khaki.
Triumph Tiger 1200 2024: gwarancja, ceny i dostępność
Wszystkie Tigery 1200 objęte są 3-letnią gwarancją bez limitu kilometrów z możliwością przedłużenia. Obowiązują także długie interwały serwisowe: 16,000 km / 12 miesięcy.
Zamówienia można już składać u polskich dealerów Triumpha. Nowe modele pojawią się w salonach pod koniec lutego 2024 roku.
Ceny nowych Tigerów 1200 2024:
- GT Pro: od 91 900 zł
- GT Explorer: od 97 900 zł
- Rally Pro: od 93 900 zł
- Rally Explorer: od 101 900 zł
Zostaw odpowiedź