Spis treści
Triumph Scrambler 400X i Speed 400, choć na pierwszy rzut oka mogą wydawać się podobne, w rzeczywistości są zupełnie różnymi maszynami.
Oba motocykle są produkowane w Indiach, w nowoczesnej fabryce Bajaja w Pune, gdzie powstaje wiele modeli różnych marek, na przykład KTM. To świetna wiadomość, ponieważ dzięki temu są one dobrze wykonane i dostępne w przystępnej cenie. Nie znalazłem żadnych minusów wynikających z tej produkcji. Niektórzy mogą mieć obawy związane z jakością wykonania, ale po dokładnym przyjrzeniu się, trudno znaleźć jakiekolwiek wady.
Wspólną cechą obu modeli jest silnik – jednocylindrowa jednostka chłodzona cieczą, mimo widocznego żebrowania przypominającego chłodzenie powietrzem. Ma 40 koni mechanicznych i moment obrotowy wynoszący 37,5 Nm. Doskonale sprawdza się w miejskich warunkach, choć pierwszy bieg mógłby być nieco dłuższy. Silnik pracuje płynnie i kulturalnie, co cieszy, bo bądź co bądź ma na sobie logo Triumph.
Speed 400 vs Scrambler 400X – różnice
Przejdźmy teraz do różnic. Speed 400 to elegancki miejski motocykl, idealnie wpisujący się w stylistykę Modern Classics, pasujący do modeli takich jak Bonneville i Speedmaster. Z kolei Scrambler 400X, jak sama nazwa wskazuje, to typowy scrambler, idealny dla miłośników jazdy terenowej w stylu retro.
Scrambler 400X i Speed 400 oferują zupełnie inne doświadczenia jazdy. Speed 400 oferuje pozycję kierowcy pomiędzy Speed Twinem i Bonnevillem, Scrambler 400X z kolei zapewnia pozycję bardziej zrelaksowaną, z niżej umieszczonymi podnóżkami i bliżej kierowcy ustawioną kierownicą.
Scrambler 400X posiada większe przednie koło (19 cali z przodu i 17 cali z tyłu), przez co ma nieco zmodyfikowaną ramę. Speed 400 ma komplet kół o średnicy 17 cali, co zapewnia bardziej sportowe odczucia. Scrambler ma bardziej komfortowe zawieszenie (150 mm skoku z przodu i z tyłu), podczas gdy Speed 400 jest nieco twardszy (140 mm skoku z przodu i 130 mm z tyłu).
Różnice obejmują również wysokość kanapy: 790 mm w Speedzie 400 i 835 mm w Scramblerze 400X. Mimo wyższej kanapy, Scrambler jest wygodny nawet dla osób o niższym wzroście, a to dzięki smukłej kanapie w miejscu jej styku ze zbiornikiem paliwa. Scrambler 400X jest też cięższy (179 kg z pełnym zbiornikiem) niż Speed 400 (170 kg).
Co dla kogo?
Podsumowując, Triumph Scrambler 400X i Speed 400, mimo że mają wspólne cechy, takie jak silnik i niektóre elementy konstrukcyjne, to zupełnie różne motocykle przeznaczone do różnych celów. Scrambler 400X zachęca do odkrywania mniej utwardzonych dróg, natomiast Speed 400 jest idealny dla osób szukających dynamicznej jazdy po mieście.
Więcej szczegółów i wrażeń z jazdy znajdziecie w naszym filmie, który zostanie opublikowany w niedzielę o godzinie 19:00 na naszym głównym kanale Motogen.pl na YouTubie. Do zobaczenia!
Operacja Lato 2024: o co chodzi? Spotkania, konkurs, plan…
Materiał powstał w czasie Operacji Lato. Edycja 2024 ma aż 6 tygodni marek (o czym piszemy szerzej w artykule). Każdego tygodnia przetestujemy dla Was przynajmniej 3 motocykle, a czasem też trafi się czwarty jednoślad albo samochód. Testy i wiele innych publikacji znajdziecie na portalu Motogen.pl, ale także na fanpage motogen.pl na FB oraz na profilach Instagramie oraz Tiktoku, a także na YouTube. Śledźcie wpisy, relacje, shorty i stories!
Konkurs! Po raz kolejny w ramach konkursu #OperacjaLato @Motogen.pl mamy dla Was pakiet cennych nagród! Wystarczy zrobić ciekawe zdjęcie/video o temacie letnio-motocyklowym, wrzucić je na swoje sociale (dowolnie: faceook, instagram, youtube i/lub tiktok) oznaczyć #OperacjaLato oraz @motogen.pl, a zgarnąć można nagrodę główną – kask Schuberth S3 Daytona Red! Pozostałe nagrody też są ciekawe: opony Pirelli, klocki hamulcowe TRW, plecaki z chemią Motul, sesja foto z Tomazim, zestaw gadżetów Exide, czy koszulki Motogen!
Spotkania! To chyba nasza ulubiona część Operacji Lato – w każdy czwartek o 19:00 spotykamy się z Wami na błoniach Stadionu Narodowego. Przyjeżdżajcie wszystkimi motocyklami – marka i pojemność nie ma znaczenia, bo najważniejszy jest świetny klimat i pogaduszki i motocyklach. Czasem skoczymy gdzieś na kawę, a czasem będzie coś do zgarnięcia w mini konkursach na spotkaniach. Aby dowiedzieć się dokładnie co, gdzie i kiedy śledźcie stories na FB/IG oraz wydarzenia na facebooku Motogen!
Harmonogram Operacji Lato 2023:
- 01.07-07.07 – BMW
- 08.07-14.07 – Suzuki
- 15.07-21.07 – Aprilia
- 22.07-28.08 – Yamaha
- 29.07-04.08 – Triumph
- 14.08-20.08 – Kawasaki
Operacja Lato może się odbyć dzięki partnerom
Operacja Lato organizowana jest przez Motogen.pl dla Was, ale nie mogłaby się odbyć i nie byłoby nagród w konkursie, gdyby nie dołączyło do nas wiele firm uwielbiających motocykle, jak:
– Schuberth,
– Pirelli,
– InterMotors,
– TRW,
– Motul,
– Exide.
Bądźcie na bieżąco i już teraz dodajcie do obserwowanych fanpage motogen.pl na FB oraz profile na Instagramie oraz Tiktoku, a także na YouTube. Śledźcie wpisy, relacje, shorty i stories!
Zostaw odpowiedź