Triumph Daytona 660 2024 - szybka opinia o powrocie Daytony! [film, zdjęcia, Operacja Lato] - Motogen.pl

Triumph Daytona 660 ma wygląd motocykla sportowego, ale charakter motocykla codzienno-turystycznego sportowego. Jędrzejak testuje nowego insta-sporta! Zobacz film, zdjęcia i artykuł.

W redakcji Motogen trwa właśnie Operacja Lato, czyli spotkania, konkurs oraz intensywne testowanie motocykli. W bieżącym Tygodniu Triumph testujemy kilka nowości… Sprawdzamy odświeżonego Tigera 1200 (Rally Explorer) i rozmawiamy z ekspertem na temat interesujących zmian w silniku. Ola spogląda na Speeda 400 okiem początkującej, a Raff porównuje go do Scramblera 400 X (zobacz też szybki film z różnicami Speed 400 vs Scrambler 800 X). Film główny o 400-tkach obejrzycie w niedzielę o 19:00 na YouTubie.

Jędrzejak wsiadł na Daytonę 660 i sprawdza, czy jest dobrym przedstawicielem gatunku insta-sport. Oglądajcie!

2023 Triumph Daytona 660 – szybka opinia na video:

Film do obejrzenia także bezpośrednio na YT.

(Insta)Sportowy Triumph powraca: Daytona 660 2024

Triumph powraca na rynek ze sportowym motocyklem, ale zanim zdecydujesz się na zakup nowego modelu Daytona 660, warto wiedzieć, że nie jest to pełnoprawna torowa sześćsetka.

Brytyjskie motocykle z przydomkiem Daytona praktycznie zawsze miały pełne owiewki i były sportowe. Nazwa ta najlepiej kojarzy się ze sportową sześćsetką Daytona 675 sprzed ok. 15 lat oraz z wyścigami Moto2, do których Triumph dostarcza silniki. W roku 2024 znowu można wyjechać z salonu nowym motocyklem o tej nazwie, ale Daytona 660 nie jest już stricte torowym sportem. Jest reprezentantem nowej kategorii InstaSport, która z założenia ma dobrze sprawdzać się na co dzień, w podróży, w mieście, w zwyczajnych treningach torowych, no i oczywiście na Instagramie. Posiada trzycylindrowy silnik rzędowy o mocy 95 KM, co w połączeniu z ciekawą charakterystyką sprawia, że motocykl ten ma wiele do zaoferowania.

Triumph Daytona 660 – ZDJĘCIA od Tomazi.pl

2024 Triumph Daytona 660: Konstrukcja i wygoda

Daytona 660 nawiązuje do sportowego dziedzictwa marki Triumph. Motocykl wyposażony jest w pełne owiewki, wysoko poprowadzony tył oraz sportową kanapę na wysokości 810 mm. Kierownica typu clipon, choć dzielona, jest ustawiona powyżej półki, co zapewnia zarówno wygodę w codziennej jeździe po mieście, jak też umożliwia okazjonalne treningi i poprawianie swoich umiejętności na torze.

Zawieszenie i hamulce w Daytona 660 2024

Zawieszenie w Daytonie 660 to konstrukcja nieskomplikowana, ale solidna. Z tyłu znajdziemy amortyzator Showa z regulacją napięcia wstępnego, a z przodu widelec Showa Big Piston o średnicy 41 mm – nie posiada regulacji, ale posiada rozdzielone funkcje tłumienia na lewą i prawą lagę. Zawieszenie oferuje wysoką stabilność motocykla, nawet przy bardzo dynamicznym pokonywaniu krętych dróg. Nie jest stricte-torowe, ale za to znalazło się w nim trochę komfortu do jazdy po mieście.

Hamulce to potężne tarcze o średnicy 310 mm z czterotłoczkowymi zaciskami radialnymi, 4-tłoczkowymi. Nie ma tutaj krzykliwych napisów znanych marek „hamulcowych”, są to zaciski produkcji Triumph. Ale przyznać trzeba, że Daytona 660 hamuje zaskakująco skutecznie! Do użytku o wspomnianej powyżej charakterystyce nie trzeba niczego więcej.

Triumph Daytona 660: elektronika i bezpieczeństwo

Daytona 660 wyposażona jest w konwencjonalny ABS od firmy Continental. Układ pracuje skutecznie, nie jest nadmiernie intruzywny, pozwala nawet na lekkie unoszenie tylnego koła przy zachowaniu potężnej siły hamowania.

Jest także kontrola trakcji działająca w dwóch trybach – deszczowym i drogowym. Mimo braku zaawansowanych czujników przechyłu, systemy te oferują wystarczające wsparcie dla średnio zaawansowanych motocyklistów. Motocykl posiada również trzy tryby jazdy: Rain, Road i Sport, które dostosowują reakcję na otwarcie manetki.

2024 Daytona 660: wydajność i elastyczność silnika

Silnik o pojemności 660 cm³ i mocy 95 KM wykazuje fenomenalną elastyczność w miejskiej jeździe. Przy 69 Nm momentu obrotowego, dostępnego od około 3 tysięcy obrotów, motocykl oferuje dużo „mięsa” w dolnym zakresie obrotów. Kręci się aż do 12,5 tysiąca obrotów, a więc trzymając go w górnym zakresie można z powodzeniem korzystać z prawdziwie sportowego charakteru sportowej, rzędowej trzycylindrówki. Dzięki swojej elastyczności, Daytona 660 doskonale nadaje się zarówno do spokojnej jazdy, jak i bardziej dynamicznej eksploatacji.

Triumph Daytona 660 2024: podsumowanie

Triumph Daytona 660 to solidny zawodnik w kategorii Insta-Sportów. Choć nie jest to pełnoprawny motocykl torowy, świetnie sprawdzi się w codziennej jeździe i treningach na torze. Z interwałem serwisowym wynoszącym 16 tysięcy kilometrów i ceną niespełna 44 tysięcy złotych, Daytona 660 jest atrakcyjną propozycją na rynku. Zachęcam do jazd testowych, aby samemu przekonać się o jej wszystkich możliwościach.


Operacja Lato 2024: o co chodzi? Spotkania, konkurs, plan…

Materiał powstał w czasie Operacji Lato. Edycja 2024 ma aż 6 tygodni marek (o czym piszemy szerzej w artykule). Każdego tygodnia przetestujemy dla Was przynajmniej 3 motocykle, a czasem też trafi się czwarty jednoślad albo samochód. Testy i wiele innych publikacji znajdziecie na portalu Motogen.pl, ale także na fanpage motogen.pl na FB oraz na profilach Instagramie oraz Tiktoku, a także na YouTube. Śledźcie wpisy, relacje, shorty i stories!

Konkurs! Po raz kolejny w ramach konkursu #OperacjaLato @Motogen.pl mamy dla Was pakiet cennych nagród! Wystarczy zrobić ciekawe zdjęcie/video o temacie letnio-motocyklowym, wrzucić je na swoje sociale (dowolnie: faceook, instagram, youtube i/lub tiktok) oznaczyć #OperacjaLato oraz @motogen.pl, a zgarnąć można nagrodę główną – kask Schuberth S3 Daytona Red! Pozostałe nagrody też są ciekawe: opony Pirelli, klocki hamulcowe TRW, plecaki z chemią Motul, sesja foto z Tomazim, zestaw gadżetów Exide, czy koszulki Motogen!

Spotkania! To chyba nasza ulubiona część Operacji Lato – w każdy czwartek o 19:00 spotykamy się z Wami na błoniach Stadionu Narodowego. Przyjeżdżajcie wszystkimi motocyklami – marka i pojemność nie ma znaczenia, bo najważniejszy jest świetny klimat i pogaduszki i motocyklach. Czasem skoczymy gdzieś na kawę, a czasem będzie coś do zgarnięcia w mini konkursach na spotkaniach. Aby dowiedzieć się dokładnie co, gdzie i kiedy śledźcie stories na FB/IG oraz wydarzenia na facebooku Motogen!

Harmonogram Operacji Lato 2023:

  • 01.07-07.07 – BMW
  • 08.07-14.07 – Suzuki 
  • 15.07-21.07 – Aprilia
  • 22.07-28.08 – Yamaha
  • 29.07-04.08 – Triumph 
  • 14.08-20.08 – Kawasaki

Operacja Lato może się odbyć dzięki partnerom

Operacja Lato organizowana jest przez Motogen.pl dla Was, ale nie mogłaby się odbyć i nie byłoby nagród w konkursie, gdyby nie dołączyło do nas wiele firm uwielbiających motocykle, jak:
Schuberth,
Pirelli,
InterMotors,
TRW,
Motul,
Exide.

Bądźcie na bieżąco i już teraz dodajcie do obserwowanych fanpage motogen.pl na FB oraz profile na Instagramie oraz Tiktoku, a także na YouTube. Śledźcie wpisy, relacje, shorty i stories!

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany