Przetestowanie tej miłej gromadki na południu Hiszpanii to prawdziwa gratka. Polski importer marki Triumph właśnie tu postanowił zaprezentować swoje nowości. Trudno się temu dziwić. W Polsce pogoda wciąż niepewna, a na razie w Hiszpanii łatwiej i o nią, jak i o atrakcyjną scenografię.
Obszerniejsze testy poszczególnych motocykli napiszę zaraz po powrocie. Na razie kilka słów na gorąco poszczególnych modelach.
Bonneville T100. W ogóle nie dziwi zbieżność nazw z produkowanym jeszcze niedawno „powietrzniakiem”. Są podobne do siebie jota w jotę. I bardzo dobrze, bo ten klasyczny wygląd skradł serce niejednego motocyklisty. Pokusiłbym sie nawet o może dość odważne stwierdzenie, że wygląda lepiej niż T120. Bardziej subtelnie i stylowo. Na pokładzie sporo dodatków uprzyjemniających jazdę oraz ponoszących bezpieczeństwo. Pokrótce: T100 ma odłączaną kontrolę trakcji, niewyłączalny ABS i dość rozbudowany komputer. Wszystko skrupulatnie zamknięte w klasycznych zegarach. Na krętych drogach radzi sobie adekwatnie do wyglądu: dostojnie i dumnie. Ekscesy na nim nie są dobrze widziane, choć możliwe. Szybsza jazda także, choć potencjał 55 KM silnika może zaskoczyć niejednego sceptyka.
Dane techniczne i cena Triumph Bonneville T100 i T100 Black
Rodzaj | chłodzony cieczą, SOHC, 8-zaworowy, 2-cylindrowy |
Pojemność | 900 ccm |
Średnica cylindra/Skok tłoka | 84.6 / 80 mm |
Stopień sprężania | 10.55:1 |
Maksymalna moc | 55 KM (40,5 kW) / 5900 obr/min. |
Maksymalny moment obrotowy | 80 Nm / 3230 obr/min. |
Układ zasilania | wielopunktowy, sekwencyjny, elektroniczny wtrysk paliwa |
Układ wydechowy | w systemie 2 w 2 z dwoma symetrycznymi tłumikami |
Układ napędowy | łańcuch (DID 520 VP2) |
Sprzęgło | mokre wielotarczowe |
Skrzynia biegów | 5-biegowa |
Rama | rama stalowa, rurowa, kołyskowa |
Wahacz | wahacz dwustronny, cylindrowy, stalowy |
Przednie koło | 32-szprychowe 18 x 2,75 cala |
Tylne koło | 32-szprychowe 17 x 4,25 cala |
Przednia opona | 100/90-18 |
Tylna opona | 150/70-R17 |
Przednie zawieszenie | KYB 41 mm, skok 120 mm |
Tylne zawieszenie | podwójne amortyzatory KYB z regulowanym wstępnym napięciem sprężyny, skok 120 mm |
Przednie hamulce | pojedyncza tarcza 310 mm, 2-tłoczkowy zacisk Nissin, ABS |
Tylne hamulce | pojedyncza tarcza 255 mm, 2-tłoczkowy zacisk Nissin, ABS |
Przyrządy Pakiet wielofunkcyjnych wskaźników na wyświetlaczu LCD: analogowy prędkościomierz, analogowy obrotomierz, wskaźnik zmiany biegu, poziom zużycia paliwa, ilość km między tankowaniami, wskaźnik dokonania serwisu, zegar, 2 x trasa, status kontroli trakcji, status przepustnicy, status podgrzewanych manetek (akcesoria) oraz tempomat. Te wszystkie funkcje dostępne dzięki przyciskowi przewijania umieszczonemu na kierownicy (akcesoria).
Szerokość kierownicy | 715 mm |
Wysokość bez lusterek | 1100 mm |
Wysokość siedzenia | 790 mm |
Rozstaw osi | 1450 mm |
Kąt pochylenia główki ramy | 25.5º |
Prześwit | 104 mm |
Masa bez płynów | 213 kg |
Pojemność zbiornika paliwa | 14,5 litrów |
Cena: | 42 900 zł |