Szybszy rozwój motocykli na wodór? Honda, Kawasaki, Suzuki i Yamaha zawierają pakt - Motogen.pl

Japonia chce rozwijać motocykle z silnikami spalinowymi – ale napędzane wodorem! Czyli nie jesteśmy skazani na motocykle elektryczne!

Wielka Czwórka, czyli marki Honda, Kawasaki, Suzuki i Yamaha poinformowały właśnie, że rząd Japonii wydał zgodę na utworzenie stowarzyszenia badań technologicznych nad silnikami napędzanymi wodorem. Zadaniem stowarzyszenia HySE (Hydrogen Small mobility & Engine technology) będzie rozwój spalinowych silników wodorowych do pojazdów małej mobilności, do której zaliczają się motocykle, japońskie mini-samochody, małe jednostki pływające, maszyny budowlane, drony, i tak dalej.

Stowarzyszenie uważa, że to wodór jest źródłem energii następnej generacji. Rozwój tej technologii sprawi, że nie tylko wciąż będziemy mogli korzystać z silników spalinowych, ale ponadto społeczeństwo otrzyma nowy sposób na dekarbonizację.

Zobacz też: Kawasaki pokazało koncepcyjny motocykl wodorowy na bazie Ninjy H2 SX.

Stosowanie wodoru niesie wyzwania technologiczne, jak chociażby szybki zapłon na dużej powierzchni, co często skutkuje niestabilnym procesem zapłonu. Kolejnym wyzwaniem jest też przechowywanie wodoru i niewielkie zbiorniki dostępne w pojazdach małej mobilności. Członkowie stowarzyszenia HySE mają połączyć swoje doświadczenie aby pokonać te przeciwności i wspólnie opracować sposób na stosowanie małych, spalinowych silników na wodór.

Zobacz też:
Honda, Yamaha, Kawasaki i Suzuki wspólnie rozpoczynają testy wymiennych baterii do e-jednośladów.
BMW, Honda, Yamaha, KTM, Suzuki, Triumph rozwiną nowe technologie motocyklowe.

Główne obszary badawczo-rozwojowe oraz rola każdej firmy w HySE

1 – Badania nad silnikami napędzanymi wodorem

  • Badania nad modelowym rozwojem silników napędzanych wodorem (Honda)
  • Badanie funkcjonalności, wydajności i niezawodności silników napędzanych wodorem (Suzuki)
  • Praktyczne badania z wykorzystaniem prawdziwych silników napędzanych wodorem pod kątem ich funkcjonalności, wydajności i niezawodności (Yamaha Motor, Kawasaki Motors)

2 – Badanie systemu tankowania wodoru

  • Badanie wymagań dotyczących systemu tankowania wodoru i zbiorników wodoru dla pojazdów małej mobilności (Yamaha)

3 – Badanie dotyczące układu zasilania paliwem

  • Badanie wyposażenia pomocniczego wymaganego dla systemu zasilania paliwem i zbiorników oraz urządzeń zainstalowanych między zbiornikiem paliwa a wtryskiwaczem (Kawasaki Motors)

Poza czterema członkami-założycielami, stowarzyszenie wesprą też członkowie specjalni: centrala Kawasaki Heavy Industries oraz Toyota.

  • Kawasaki Heavy Industries (czyli centrala i przemysł ciężki, bo Kawasaki Motors zostało wydzielone) wniesie doświadczenie zdobyte jako główny członek stowarzyszenia HySTRA opracowującego napędy wodorowe dla przemysłu.
  • Toyota pomoże wprowadzić badania w życie, dzieląc się doświadczeniem zdobytym podczas własnych eksperymentów, analiz i projektowania dużych silników wodorowych do pojazdów 4-kołowych. (Toyota wraz z Yamahą opracowali wodorowy silnik V8.)

Zobacz jak samochód Toyota ze spalinowym silnikiem wodorem sprawował się na torze:

Dla dociekliwych – film od Engineering Explained o wadach stosowania spalinowych silników wodorowych przy obecnej technologii:


Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany