Motocykl SV 650 bazował na rozwiązaniach technicznych z modelu TL 1000 – najbardziej widocznym podobieństwem obu motocykli była aluminiowa rurowa rama oraz dwucylindrowy silnik V. Oprócz 650-tki na rynek wszedł również model SV 1000. SV 650 zdobył sobie wielu miłośników, chociaż w Polsce sprzedawał się dość średnio.
Silnik generujący 71 KM przy 9 000 obr./min oraz 62 Nm przy 7 500 obr./min zapewniał bardzo zadawalające przyspieszenie, a całkiem nieźle zestrojone zawieszenie bardzo dobrze radziło sobie na drogach. Maszyna mimo niewielkiego stadka koni nie jest jednak dedykowana początkującym motocyklistom. Silnik w ukladzie V potrafi bowiem zaskoczyć niedoświadczonych riderów. Co więcej bardzo wielu motocyklistów wykorzystywało SV-a w wersji z owiewką do amatorskiego ścigania się na torach.
Motocykl nie wyróżnia się zbytnio stylistycznie, charakterystyczne są jedynie tylne pionowe lampy. Być może SV 650 nie jest szczytem technologii, nie ma tez niesamowitych osiągów ale jest to jedna z tych maszyn, którą określa się, że ma coś w sobie.
Silnik | v2, 4-suwowy, DOHC |
Pojemność | 645 cm3 |
Prędkość max | 211 km/h |
Moc | 71 KM (52 kW) @ 9000 obr/min |
Maks. moment | 62 Nm @ 7500 obr/min |
Chłodzenie | Ciecz |
Rama | |
Zbiornik paliwa | 17 litrów |
Przednie zawieszenie | Widelec teleskopowy o średnicy rur nośnych 41mm, tłumienie sprężynowo-olejowe |
Tylne zawieszenie | Centralny element resorująco-tłumiący progresywnie połączony z wahaczem aluminiowym |
Przednia opona | 120/60-ZR17 |
Tylna opona | 160/60-ZR17 |
Przedni hamulec | Dwie pływające tarcze 290 mm z dwutłoczkowymi zaciskami hydraulicznymi |
Tylny hamulec | Pojedyncza tarcza 240 mm, zacisk z dwoma przeciwnie ustawionymi tłoczkami |
Zostaw odpowiedź