Suzuki S-Cross Hybrid. Nie kusi do złego [szybka opinia, film, zdjęcia, Operacja Lato] - Motogen.pl

Suzuki S-Cross z silnikiem 1.5 DualJet, z napędem hybrydowym, w wersji 2WD, ze skrzynią biegów AGS. Sprawdzamy jak się nim jeździ!

Suzuki S-Cross trafiło do naszej redakcji razem z kilkoma motocyklami w Tygodniu Suzuki w ramach organizowanej przez nas Operacji Lato. W ten oto sposób motocykliści testowali samochód!

Jako że motocyklistów trudno jest zaskoczyć osiągami, skupiliśmy się na walorach użytkowych. Suzuki S-Cross, którym jeździliśmy, to wersja hybrydowa. Wolnossący silnik benzynowy 1.5 DualJet współpracuje tu z silnikiem elektrycznym oraz zautomatyzowaną 6-stopniową skrzynią biegów AGS.

S-Cross 1.5 SH 2WD AGS Elegance – szybka opinia w filmie:

Identyczną jednostkę napędową jak w S-Crossie można spotkać w Suzuki Vitarze. Do dyspozycji mamy 116 KM mocy. Cóż, dla motocyklistów, którzy chwilę wcześniej jeździli na maszynach o podobnej mocy, ale wielokrotnie lżejszych, z pewnością nie jest to wartość imponująca.

Ta jednostka, w połączeniu ze zautomatyzowaną skrzynią, zachęcała nas do bardzo spokojnego, wręcz leniwego stylu jazdy. I nie kusiła do łamania przepisów! Na dodatek taki styl jazdy oznacza tu zadziwiająco niskie wyniki spalania, nierzadko niższe niż osiągamy na motocyklach…

Zdjęcia Suzuki S-Cross Hybrid – fot. Tomazi.pl

Podczas jazdy S-Crossem w warszawskich korkach uzyskaliśmy wynik 6,2 l/100 km. Oczywiście silnik elektryczny pozwala na pokonanie pewnych odcinków z niewielką prędkością na samym prądzie, bez uruchamiania jednostki spalinowej. Silnik elektryczny jest zasilany energią zmagazynowaną w akumulatorach litowo-jonowych o pojemności 840 Wh (napięcie 140 V). Akumulatory zainstalowano pod podłogą bagażnika. Wytracając prędkość odzyskujemy część energii i ładujemy akumulatory.

Wersja C-Cross Hybrid, ze względu na wspomniane wyżej akumulatory, oferuje mniejszą przestrzeń bagażową. Dla nas motocyklistów, przyzwyczajonych do pakowania się na dwutygodniowe wakacje w boczne kufry, taki bagażnik wciąż wydaje się ogromny… Jeśli jednak dla kogoś wielkość bagażnika ma bardzo duże znaczenie, warto o tym pamiętać.

Również podwozie i miękkie zestrojenie tego zawieszenia zachęca do spokojnej jazdy i cieszenia się komfortem. Agresja, czy sportowy pazur, to chyba ostatnie rzeczy, jakich należy szukać w Suzuki S-Cross. Tu ma być po prostu wygodnie i cicho. Chcesz sportowych emocji? To nie jest samochód, którego szukasz.

Wersja, którą jeździliśmy, była wyposażona w napęd na przednią oś. Dla chętnych jest jednak dostępny S-Cross z napędem na wszystkie cztery koła.


Operacja Lato 2023: co to jest, konkurs, spotkania, harmonogram

Materiał powstał w czasie Operacji Lato. Edycja 2023 ma aż 6 tygodni marek (o czym piszemy szerzej w artykule). Każdego tygodnia przetestujemy dla Was przynajmniej 3 motocykle, a czasem też trafi się czwarty jednoślad albo samochód. Testy i wiele innych publikacji znajdziecie na portalu Motogen.pl, ale także na fanpage motogen.pl na FB oraz na profilach Instagramie oraz Tiktoku, a także na YouTube. Śledźcie wpisy, relacje, shorty i stories!

Konkurs! Po raz kolejny w ramach konkursu #OperacjaLato @Motogen.pl mamy dla Was pakiet cennych nagród! Wystarczy zrobić ciekawe zdjęcie/video o temacie letnio-motocyklowym, wrzucić je na swoje sociale (dowolnie: faceook, instagram, youtube i/lub tiktok) oznaczyć #OperacjaLato oraz @motogen.pl, a zgarnąć można nagrodę główną – kask Schuberth S3! Pozostałe nagrody też są ciekawe: akumulatory Exide, klocki hamulcowe TRW, plecaki z chemią Motul, czy koszulki Motogen!

Spotkania! To chyba nasza ulubiona część Operacji Lato – w każdy czwartek wieczorem spotykamy się z Wami na błoniach Stadionu Narodowego. Przyjeżdżajcie wszystkimi motocyklami – marka i pojemność nie ma znaczenia, bo najważniejszy jest świetny klimat i pogaduszki i motocyklach. Czasem skoczymy gdzieś na kawę, a czasem będzie coś do zgarnięcia w mini konkursach na spotkaniach. Aby dowiedzieć się dokładnie co, gdzie i kiedy śledźcie stories na FB/IG oraz wydarzenia na facebooku Motogen!

Harmonogram Operacji Lato 2023:

  • 10.07-16.07 – BMW
  • 17.07-23.07 – Moto Guzzi 
  • 24.07-30.07 – Triumph 
  • 31.07-06.08 – Yamaha 
  • 07.08-13.08 – Suzuki 
  • 14.08-20.08 – Harley-Davidson

Operacja Lato może się odbyć dzięki partnerom

Operacja Lato organizowana jest przez Motogen.pl dla Was, ale nie mogłaby się odbyć i nie byłoby nagród w konkursie, gdyby nie dołączyło do nas wiele firm uwielbiających motocykle, jak:
Schuberth,
TRW,
Motul,
BNP Paribas,
Exide,
4Ride.

Bądźcie na bieżąco i już teraz dodajcie do obserwowanych fanpage motogen.pl


Jedna odpowiedź

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany