Suzuki RM-Z450 w nowej odsłonie - Motogen.pl

Technologie zastosowane w nowej „eReMZecie” były najpierw testowane przez zawodników fabrycznych teamów Suzuki, którzy ścigają się w Motocrossowych Mistrzostwach Świata MXGP, AMA Supercross i AMA Motocross.

Najważniejszymi cechami motocykla są system Suzuki Holeshot Assist Control i widelec Showa SFF-AIR. Suzuki Holeshot Assist Control ma pomagać w lepszym starcie i powoduje zmniejszenie uślizgu koła. W trybie A, przez nieco ponad sekundę (lub do wbicia trzeciego biegu) motocykl korzysta ze zmienionych ustawień mieszanki, a później powraca do tych właściwych. W trybie B czas działania jest wydłużony do 4,5 sekundy, wbicia czwartego biegu lub zamknięcia przepustnicy. System można w dowolnym momencie wyłączyć.

Widelec SFF-Air jest również nowością w Suzuki RM-Z450. Skrót SFF jest przez producenta rozwinięty jako Separate Function front Fork. W praktyce oznacza to, ze w jednej goleni mamy sprężynę, a w drugiej amortyzator olejowy. Dzięki temu rozwiązaniu udało się zaoszczędzić 1,1 kilograma. Pozwala ono na swobodną regulację charakterystyki przedniego zawieszenia bez konieczności wymiany sprężyny.

Pozostałe cechy RM-Z450 2015 to zmodyfikowana rama, która jest o 4% lżejsza od poprzedniej, ulepszony system odpalania „z kopa” łącznie z nową dźwignią, lepsze chłodzenie ze zmienioną pompą wody oraz szybsza skrzynia biegów.

Motocykl trafi do sprzedaży również w Polsce.

Więcej o motocyklach Suzuki Autor: Wojciech Grzesiak